مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه میزبان این تیم در لیگ برتر، عقد قرارداد با یحیی عطیه‌الله و حاشیه‌های سرخپوشان ارائه کرد.

رضا درویش پس از جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های میزبان استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: همان‌طور که گفتم، ما را لب یک پرتگاه نگه می‌دارند و می‌گویند؛ “انتخاب کنید؛ با طناب پایین می‌آیید یا با هلی‌برد؟!”، ورزشگاه‌های تهران را می‌گویند؛ “هیچ‌کدام آماده نیست و باید انتخاب کنید.”، ضمن اینکه باید از ورزشگاه‌هایی انتخاب کنیم که تیم آن شهر خودش میزبانی نداشته باشد، از این جهت در دسترس‌ترین استادیوم باشگاه آلومینیوم اراک است که چمن خوبی دارد، البته یکی دو مورد ایراد داشت که قول دادند طی سه چهار روز آینده برطرف شود.

وی در مورد آخرین وضعیت یحیی عطیه‌الله گفت: صحبت‌های‌مان را از یکی دو روز پیش انجام دادیم. موافقت عطیه‌الله را داشتیم، اما مستلزم این بود که باشگاه روسی هم موافقت کند، بامداد امروز صحبت کردیم که موافقت کردند. یک قرارداد سه‌جانبه بین ما، باشگاه سوچی و عطیه‌الله باید امضا می‌شد که من چند لحظه پیش پرسیدم و گفتند که قرارداد را برای عطیه‌الله فرستادند تا امضا کند و نهایی شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا معرفی عطیه‌الله بستگی به تعداد سهمیه خارجی‌های این تیم دارد، تصریح کرد: خیر، اصلاً. یک مورد که سهمیه خارجی شامل حالش نمی‌شود. هنانوف قرارداد سه‌ساله داشته است و این قانون سال قبل تصویب شده است. یکی دیگر می‌ماند (نبیل باهویی) که اسناد پزشکی آن را هم ارائه دادیم، یک بازیکن دیگر هم در لیگ بود که کلاً یک نیم‌فصل مصدوم بود و حضور نداشت، ما هم اسناد پزشکی را فرستادیم و گفتند که باید کارگروه آن را بررسی کند.

درویش در پاسخ به سؤالی درباره درخواست باشگاه سپاهان برای افزایش 200میلیاردی سقف بودجه، گفت: علت این را نمی‌دانم؛ به‌نظرم به‌درستی فدراسیون تصمیم گرفت. من چندین بار گفتم که اگر سقف‌مان 80 میلیارد بیشتر بود بازیکنانی که رفتند می‌ماندند. وقتی قانونی ابلاغ می‌شود همه موظف هستند که تابع باشند. حالا بعضی‌ها چطور دنبال راه‌های دیگری بودند، نمی‌دانم. خیلی هم مهم است که ببینیم چطور این قراردادها ثبت می‌شود. دو بازیکن آنها را که ما می‌خواستیم و می‌دانیم قیمت‌های‌شان چطور است. خدا را شکر سازمان لیگ و سازمان‌های نظارتی نظرشان این بود که قانون اجرا شود و با افزایش بودجه موافقت نشد. بارها هم گفتم فوتبال ما در مقابل رشد قراردادها آن‌قدر رشد نکرده است. شما پنج بازیکن را در سه سال گذشته بگویید که به تیم ملی معرفی شده باشد. در سه سال گذشته 400 درصد ارزش قراردادها بالا رفته است؛ آیا فوتبال ما 400 درصد رشد کرده است؟ خیلی خوب است که بودجه داشته باشند و ما هم آرزو داریم، ولی اگر سقف را یک‌هزار میلیارد هم کنند باز هم تیم‌هایی هستند که بیشتر هزینه کنند. من جزو کسانی هستم که موافقند سقف بودجه 30، 40 درصد کاهش پیدا کند.

وی در مورد اینکه چرا تیم پرسپولیس اردوی هلند خود را لغو کرد و راهی ترکیه شد و حاشیه‌هایی برای این تیم به‌وجود آمد، خاطرنشان کرد: ما اردوی هلند را باید با بازیکن می‌رفتیم؛ شش، هفت بازیکن جدید گرفته بودیم و برخی از آنها پاسپورت‌شان مشکل داشت و صدور ویزا زمان‌بر بود. ما بازی‌های تدارکاتی هم در هلند برای 2 و 7 مرداد ماه هماهنگ کرده بودیم، اما ویزاهای ما تا 5 مرداد نیامده بود، طبیعتاً این تعهدات انجام‌پذیر نبود و به همین دلیل اردوی جدید را برنامه‌ریزی کردیم. به هر حال همه حواشی که شما می‌بینید از طرف یک‌سری عواملی است که دنبال باج‌گیری و دلالی هستند. همین اردو را یکی از بهترین‌ تیم‌های عربستان چند روز پیش از ما رفته و افتخار هم کرده بود. با همان تیمی هم که ما بازی کرده بودیم بازی کرده بودند. شما نگاه کنید با این تیم چند تیم دیگر به‌جز ما بازی کرده‌اند.

درویش در پایان اظهار داشت: اشتباهاً اسم باشگاه اعلام شده بود. یک موقع شما از اسم انتقاد می‌کنید، ولی یک موقع از اصل کار ایراد گرفته می‌شود، این به‌جز عداوت و دشمنی نیست. شما بگویید؛ تیم‌هایی که از ایران رفتند چند گزارش تصویری از بازی‌ها و هتل‌ها دادند؟ چرا این‌قدر به کوچک‌ترین مسئله پرسپولیس پرداخته می‌شود؟ به‌جز دشمنی نیست؛ چون آنها برنمی‌تابند که پرسپولیس آرامش داشته باشد. اگر پرسپولیس بازیکنانش چند درصد طلبکار بودند چقدر این مسئله بزرگ جلوه داده می‌شد؟ الآن ببینید بازیکنان رقبای ما چند درصد طلب دارند. آیا کسی به آنها پرداخته است؟ اصلاً گزارشی تهیه شد که پرسپولیس تنها تیمی بوده که همه مبالغ قراردادش و آپشن دو سال را داده است؟ آپشن دو سال قرارداد یکی و نصفی تیم لیگ برتری می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)