قرعه‌کشی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا در شرایطی برگزار شد که دو نماینده ایران در مرحله گروهی با قرعه‌ای کاملاً مشابه مواجه شدند.

قرعه کشی این رقابت‌ها بهت و حیرت کارشناسان فوتبال را فراهم آورد. چرا که پس از انجام قرعه کشی مشخص شد هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار است با تیم‌های مشترک بازی کنند. طبق قرعه کشی پرسپولیس در بازی‌های خانگی باید مقابل پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر بازی کند و در بازی‌های خارج از خانه خود میهمان السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر و الاهلی عربستان باشد. عجیب این که قرعه استقلال نیز همین گونه است و همان تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند، مقابل استقلال هم به میدان خواهند رفت. حتی این که کدام حریفان در خانه خود با تیم‌های ایرانی بازی کنند هم یکسان است و هیچ تفاوتی بین دو تیم نیست.

پاداش نجومی برای افتخارآفرینان در لیگ نخبگان

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری اولین دوره لیگ نخبگان آسیا پاداش ویژه‌ای را در نظر گرفته است؛ به‌طوری‌که تیم‌ها با حضور در مرحله گروهی، پاداشی 800 هزار دلاری دریافت می‌کنند و در صورت صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی، پاداش 200 هزار دلاری نصیب آن‌ها خواهد شد. ضمن آنکه برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، پاداش 400 هزار دلاری در نظر گرفته شده و در صورتی‌که تیمی بتواند به مرحله نیمه‌نهایی برسد، 600 هزار دلار نصیب‌اش می‌شود و 4 میلیون دلار به تیم نایب‌قهرمان و 10 میلیون دلار به تیم قهرمان تخصیص پیدا می‌کند!

فرمت برگزاری مسابقات لیگ نخبگان آسیا

مسابقات در در ۲ گروه ۱۲ تیمی برگزار می‌شود. در مرحله اول مسابقات، هر تیم با ۸ تیم دیگر دیدار می‌کند که در ۴ بازی میزبان و در ۴ بازی مهمان است.

۸ تیم برتر هر منطقه (غرب یا شرق)، به مرحله یک‌هشتم‌نهایی صعود می‌کنند.

تیم اول جدول با تیم هشتم، تیم ‌دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم جدول به صورت رفت‌وبرگشت مسابقه می‌دهند و ۴ تیم برتر هر منطقه، راهی یک‌چهارم نهایی می‌شوند.

مراحل یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال بین ۴ تیم برتر هر منطقه به‌صورت تک‌بازی و متمرکز در کشور عربستان برگزار می‌شود. از مرحله یک‌چهارم نهایی امکان برخورد تیم‌های شرق و غرب آسیا هم وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)