مرجع خبری پرسپولیس : نه راه‌آهن و نه نفت تهران، حسين هدايتي پرسپوليس را نشانه گرفته و بي‌خيال اين تيم نمي‌شود.

 

البته استيل‌آذين هم به‌صورت دستگرمي هست اما پرسپوليس تيم روياهاي حسين هدايتي، چيز ديگري است و تصاحب اين تيم بزرگ با پشتوانه هوادار ميليوني و محبوبيت قاره‌اي چيزي نيست كه به اين راحتي‌ها بشود از خير آن گذشت.

قرار بود حسين هدايتي عضو يا رييس هيات مديره باشد. حتي صحبت از مديرعاملي او نيز به گوش رسيد اما بلاتكليفي وزارت ورزش و جوانان و متعاقب آن معرفي نشدن اعضاي هيات مديره پرسپوليس، هدايتي را به صرافت انداخت تا از راه ديگري وارد شود.

او مالكيت پرسپوليس را مي‌خواهد و اين بار مي‌خواهد از طريق چهره‌هاي محبوب اين تيم وارد شود. تشكيل كميته پيشكسوتان كه مهمترين هدفش خريد 51 درصد از سهام باشگاه پرسپوليس در بازار بورس بود هدايتي را به صرافت انداخت تا از طريق علي پروين، پاي پيشكسوتان را به ميان بكشد.

علي پروين، اسطوره پرسپوليسي‌ها كه هر از گاهي هوس قدرتنمايي به سرش مي‌زند و نمي‌تواند بيشتر از 5-4 سال از دايره قدرت سرخ دور باشد با پشتوانه مالي هدايتي، بچه محل قديمي و همكار دو سه سال اخيرش در استيل‌آذين، طرح تشكيل كميته پيشكسوتان و دور هم جمع كردن قديمي‌هاي باشگاه را داد تا بلكه از اين طريق باشگاه فعلي تشكيلات موجود را كنار زده و به راس كار برگردد.

اينكه چطور و چرا اين فكر به ذهن علي پروين و همايون بهزادي خطور كرد هنوز روشن نيست اما ظاهرا كار جمع كردن قديمي‌هاي پرسپوليس از دو سه نسل قبل شروع شده است تا پيشكسوتان به در دست گرفتن امور پرسپوليس درآينده خوشبين باشند. همايون بهزادي كه با همفكري پروين درصدد تشكيل كميته پيشكسوتان برآمده مي‌گويد: «نام 85 نفر از بزرگان پرسپوليس از جمله علي پروين، جعفر كاشاني، حسين كلاني، حميد جاسميان، برادران وطنخواه، فريدون معيني، ابراهيم آشتياني، ناظم گنجاپور، حميد درخشان و … را در ليستي گردآوري كرديم. الان هم مشغول تماس با اين دوستان هستيم تا اولين جلسه را روز چهارشنبه در باشگاه استيل‌آذين برگزار كنيم.»

بهزادي كه در كميته پيشكسوتان فدراسيون فوتبال با بزرگاني همچون رضا عادلخاني و حسين فرزامي حضور فعالي در گردآوري پيشكسوتان فوتبال دارد، معتقد است بالاخره بايد استارت كار براي سر و سامان دادن اوضاع پرسپوليس از جايي خورده شود: «تاكي بايد بگوييم تركيه‌اي‌ها فلان كار را كردند و ما نتوانستيم. بالاخره بايد از جايي شروع كرد. الان مردم از تمام نقاط ايران تماس مي‌گيرند و مي‌خواهند در طرح خريد سهام پرسپوليس مشاركت كنند. ما هم اميدواريم با خريد 59 درصد سهام توسط پيشكسوتان و 41 درصد ديگر توسط مردم به اوضاع پرسپوليس سر و سامان بدهيم.»

ظاهرا توپ بهزادي و ياران براي ورود به عرصه خصوصي‌سازي پر است: «ما ابزار اين كار را داريم. در بين اين 85 نفر، چند مدير باشگاه، چند مدير فدراسيون و چندين فرد تحصيلكرده ورزشي حضور دارند و مطمئنا مي‌توانيم موفق باشيم.»

به نظر مي‌رسد اتفاقي كه در حال رخ دادن است اوضاع باشگاه و چارت كنوني را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد اما حداقل بهزادي دوست ندارد در اين خصوص صحبت كند. تصور مي‌شد استفاده از نام بزرگ پيشكسوتاني مثل بهزادي، كاشاني، كلاني و … براي مثلث پروين- هدايتي- دايي كه قصد ندارند هيچ جوره پرسپوليس را رها كنند قدم ديگري باشد براي يك بازگشت قدرتمندانه به عرصه قدرت چه اينكه نه هدايتي تا حالا تيمي خريده و نه اينكه دايي سرمربيگري تيمي را پذيرفته است. علي پروين هم كه صراحتا مي‌گويد پرسپوليس او را دايي هدايت خواهد كرد. با اين وجود و با توجه به مشكلات ورود پرسپوليس به بازار بورس و عرضه سهام آن- كه به نظر نمي‌رسد به اين سادگي‌ها فراهم شود- بايد ديد نقشه مثلث پول، كسوت و جاه‌طلبي در پرسپوليس تا كجا پيش خواهد رفت.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)