مدیر پروژه VAR گفت: سیستم VAR که امروز برای داربی ۱۰۴ در ورزشگاه امام خمینی اراک نصب شده است، یکی از بهترین سیستم‌هایی است که در ایران اجرا شده است.

3 ساعت پیش از آغاز اولین دربی تهران در فصل جدید، محسن حکیم، دبیر کارگروه VAR در خصوص استفاده از این تکنولوژی برای این بازی اظهار نظر کرد.

حکیم گفت: امروز VAR ما یکی از بهترین سیستم‌هایی است که در ایران استفاده می‌شود. ۹ دوربین از صداوسیما و ۶ دوربین از شرکت خصوصی گرفتیم. ۲ دوربین برای گل‌لاین و ۳ دوربین ریورس (در میانه زمین و هر دو نیمه زمین) برای محوطه جریمه‌ها داریم. امیدوارم امروز روز خوب داوران باشد.

دبیر کارگروه VAR گفت: در بحث VAR هرچقدر جلوتر برویم سیستم هم از نظر فنی، هم عملکرد داوران و هم اجرای صداوسیما بهتر می‌شود. امیدوارم امروز تصمیمات VAR طولانی نشود. وقتی زاویه خوبی داشته باشید بهتر تصمیم می‌گیرید. تعداد کم دوربین در این مساله تاثیرگذار است.

حکیم گفت: قبلا یک دوربین ریورس داشتیم اما امروز دو دوربین دیگر اضافه کردیم. استقلال به عنوان میزبان بازی همکاری کرد که ۶ دوربین دیگر مستقر شود.

وی اظهار داشت: به صداوسیما نباید فشار بیاوریم. تا یک جایی می‌توانند کمک کنند. ما ۲ تصویر به صداوسیما می‌دهیم و کارگردان تلویزیونی اگر بخواهد می‌تواند تصاویر اتاق VAR و خروجی سیستم را نشان بدهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)