کارشناس فوتبال با اشاره به نوسانی که پرسپولیس دارد، گفت: وقفه ای که در بازی های لیگ برتر به دلیل مسابقات فیفادی به وجود آمد باعث می شود تا بازیکنان و کادرفنی تیم به انسجام بیشتری برسند.

تیم فوتبال پرسپولیس با انجام ۶ بازی و کسب ۱۴ امتیاز و با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان در پایان هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر کار خود را در رده دوم جدول به پایان رساند تا شاگردان «گاریدو» با نمایش یک عملکرد خوب از خود به تعطیلات بروند.

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با عملکرد پرسپولیس تا به اینجای مسابقات اظهار داشت: پرسپولیس در دو هفته اخیر که یک بازی در رقابت‌های آسیایی و یک بازی در لیگ انجام داده، با اینکه توانست بازی خود در مسابقه لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد اما در بحث کیفی دچار افت شده و این مورد در برخی از دیدارها طبیعی است.

فیفادی زمان خوبی برای به انسجام رسیدن بازیکنان پرسپولیس است

او ادامه داد: خدا را شکر که یک وقفه در بازی‌ها ایجاد شد و امیدوارم در زمان فیفادی سرمربی و بازیکنان پرسپولیس به یک انسجام خوب برسند. بازیکنان پرسپولیس در دو دیدار مقابل پاختاکور و چادرملو آنطور که در مقابل استقلال تهران و الاهلی بازی کردند، نتوانستند انتظارات را برآورده سازند. در دیدار با استقلال و الاهلی بازیکنان پرسپولیس فوق‌العاده خوب بودند اما در این دو دیدار اخیر کیفیت مناسبی نداشتند.

گاریدو پیش از دیدار با استقلال یک جمله طلایی گفت

استیلی در رابطه با ضعف‌های کنونی پرسپولیس گفت: هر تیمی یکسری نقاط مثبت و یکسری نقاط منفی در آن دیده می‌شود و در پرسپولیس نقاط مثبت بیشتر از نقاط منفی است. بازیکنانی که جایگزین نفرات آسیب دیده در پرسپولیس می‌شوند باید بتوانند کیفیت خوبی را از خود نشان دهند. برخی از نفرات، جز ستاره‌های پرسپولیس محسوب می‌شوند و وقتی آسیب می‌بینند جانشینان عملکردی مشابه آن نفرات ندارند. پیش از دیدار با استقلال، «گاریدو» از لحاظ روانشناسی یک جمله خوبی را بیان کرد و گفت که همه بازیکنان پرسپولیس در حد ارونوف هستند.

او تصریح کرد: صحبتی که گاریدو پیش از بازی با استقلال کرد از لحاظ روحی و روانی بی نهایت خوب بود. به عنوان مثال فرشاد فرجی که پست تخصصی او دفاع راست نیست اما در نبود ایوب العملود عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. اوستون ارونوف، العملود، یاسین سلمانی و… از نفرات تأثیرگذار پرسپولیس هستند اما با صحبت‌هایی که مربی انجام داد بازیکنان توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشند.

جانشین پیدا کردن برای برخی از بازیکنان سخت است

استیلی خاطر نشان کرد: این نکته بسیار مهم است که یک تیم روی نیمکت هم بازیکنان باکیفیتی را داشته باشد اما جانشین پیدا کردن برای برخی از بازیکنان واقعاً سخت است. بیشتر بازیکنان پرسپولیس چندین سال که در کنار هم هستند و شخصیت قهرمانی دارند. با اینکه فشار زیادی روی باشگاه پرسپولیس بود اما در بخش مدیریتی ثبات و عملکرد خوبی داشته است.

کارشناس فوتبال افزود: نقش اصلی موفقیت تیم را هواداران ایفا می‌کنند که صاحبان اصلی پرسپولیس هستند و مالکان باشگاه هم حمایت‌های خوبی را داشته‌اند. بحث نتیجه گرفتن در بازی‌های آسیایی بسیار متفاوت‌تر از رقابت‌های داخلی است و باید تدارک بهتری برای این مسابقات دید. مشکلاتی مانند بحث کیفیت زمین بازی برای کشورمان خیلی حائز اهمیت است و یک مساله حیثیتی به شمار می‌رود.

باشگاه‌ها باید زودتر از اینها به فکر کیفیت چمن ورزشگاه‌ها می‌بودند

او توضیح داد: مسئولان باید زودتر به فکر آماده سازی ورزشگاه‌ها می‌بودند و بهبود کیفیت زمین ورزشگاه‌ها بر عهده باشگاه‌ها است و فدراسیون فوتبال تنها می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد و نقش اصلی را باشگاه‌ها دارند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردند باید زودتر به این فکر می‌افتادند که زمین دو ورزشگاه تختی و شهدای شهر قدس را آماده می‌کردند که اکنون مشکل زمین نداشته باشیم. نداشتن یک زمین مناسب باعث زیر سوال رفتن کشور می‌شود.

بازی با ازبکستان سخت خواهد بود

استیلی در رابطه با دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان و قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: این دو بازی بسیار سخت خواهد بود مخصوصاً دیدار با ازبکستان که این بازی در تاشکند برگزار می‌شود و برخی از بازیکنان تأثیرگذار مانند محمدحسین کنعانی زادگان به دلیل آسیب دیدگی حضور ندارند اما ما نیروی انسانی خوبی داریم و بازیکنانی هستند که می‌توانند جایگزین سایر نفرات شوند و امیر قلعه نویی (سرمربی تیم ملی) نیز شناخت خوبی از بازیکنان دارد و انشاالله که بتوانیم با نتیجه خوبی دیدار با ازبکستان را به پایان برسانیم. در دیدار با قطر، امیدوارم که هواداران حمایت خوبی از تیم ملی داشته باشند و با اینکه این تیم توانسته قهرمان آسیا شود اما به نظرم می‌توانیم قطر را از پیش رو برداریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)