جزئیات نشست سرپرست پرسپولیس با احمدی نژاد

مرجع خبری پرسپولیس : رجانیوز پایگاه نزدیک به دولت نوشت: پس از گذشت دو سال از وعده انتخاباتی واگذاری تیم پرسپولیس به مردم در جلسه کاشانی و احمدی نژاد توافق شده 49 درصد سهام پرسپولیس به مردم واگذار شود.

 

حبیب کاشانی ظهر شنبه برای ملاقات با رئیس دولت راهی پاستور شد تا  با محمود احمدی‌نژاد به صورت خصوصی مذاکره کند.

 

نشست دو نفره حبیب کاشانی و محمود احمدی‌نژاد نزدیک به دو ساعت به طول انجامید تا سرپرست باشگاه پرسپولیس گزارشی از عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس به رییس جمهور تقدیم کند و نظر وی را در خصوص برخی از مسائل مرتبط با باشگاه پرسپولیس جویا شود.

 

خبر ملاقات سرپرست باشگاه پرسپولیس و محمود احمدی‌نژاد از طریق مراجع رسمی منتشر نشد اما حبیب کاشانی این نشست ویژه را مثبت ارزیابی کرد و در این خصوص گفت:« هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با شنیدن اتفاقات این نشست مطمئنا دل گرم خواهند شد چرا که رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است که بدون شک این تیم به هواداران واقعی این تیم واگذار خواهد شد.»

 

برای آگاهی از جزئیات نشست سرپرست باشگاه پرسپولیس و رئیس جمهور به سراغ حبیب کاشانی رفتیم تا با وی درباره این جلسه مهم صحبت کنیم،توضیحات حبیب کاشانی در خصوص نشست دیروز می‌تواند برای هواداران این دو باشگاه مردمی خوشایند باشند چون به گفته حبیب کاشانی تصمیم برای واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قطعی شده است.

 

دیروز شما به ملاقات رئیس جمهور رفتید تا درباره مسائل کلان مرتبط با باشگاه پرسپولیس مطالبی را با رئیس جمهور مطرح کنید، در این خصوص توضیح می‌دهد؟

براساس خواست رئیس جمهور به ملاقات ایشان رفتم تا گزارشی از آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس خدمت ایشان ارائه دهم، خوشبختانه مسائل مطرح شده در این نشست بسیار مطلوب بود که هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با شنیدن نتایج این جلسه و اجرایی شدن آن می‌تواند به شکل واقعی خود را مالک باشگاه پرسپولیس بدانند.

 

از نوع اظهارنظر شما در خصوص این نشست، این طور که به نظر می‌رسد محور اصلی جلسه دیروز واگذاری سهام پرسپولیس در بازار بورس بود،آیا تصمیمات جدیدی در این باره اتخاذ شده است؟

در این نشست تنها درباره پرسپولیس بحث نشد بلکه آقای رئیس جمهور در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم نکات مهمی را مطرح کردند که مطمئنم مردم و هواداران واقعی این دو باشگاه با شنیدن این تصمیمات خوشحال خواهند شد، در این نشست این مساله به صورت جدی مطرح شد که سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به مردم واگذار شود، از این رو تصمیم بر آن شد که 49 درصد سهام استقلال و پرسپولیس در بازار فرابورس عرضه شود تا هواداران تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال با خرید سهام آن در این بازار به نوعی بودجه مورد نیاز دوباشگاه برای فعالیت به صورت خصوصی را فراهم آورند،از طرفی هم قرار شد با دستور رئیس جمهور، وزیر اقتصاد این مساله را به صورت ویژه دنبال کند تا هرچه سریع‌تر این مساله اجرایی شود و سهام دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس به صاحبان اصلی آنها که مردم ایران هستند واگذار شود.

 

با وجود این که امروز سهام باشگاه راه آهن شهر ری برای دومین بار به بازار فرابورس رفت، این نگرانی برای دولت وجود ندارد که مردم از خرید سهام این دو باشگاه استقبال نکنند؟

به هیچ وجه این مساله را قبول ندارم، دولت با در نظر گرفتن علاقه مردم به این دو باشگاه تصمیم گرفت که سهام را در فرابورس ارائه کند،در صورتی که اگر در بازار بورس سهام این دو باشگاه ارائه می‌شد مشتریان خارجی سهام این باشگاه را خریداری می‌کردند اما از آنجا که این دو باشگاه به مردم ایران تعلق دارد دولت دوست ندارد سهام این دو باشگاه به شخص دیگری واگذار شود، یقین دارم این دو باشگاه آنقدر در بین مردم ایران علاقمند دارد که به محض این که روی تابلو فروش در بازار فرابورس قرار بگیرد مردم اقدام به خریداری آن کنند.

 

مبلغ پایه برای 49 درصد سهام این باشگاه معین شده یا هنوز در این باره تصمیم گیری لازم صورت نگرفته است؟

پیش از این جلسه برای این میزان سهام مبلغ 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما از آنجا که توضیحاتی راخدمت رئیس جمهور ارائه کردم مبنی بر این که قیمت واقعی سهام باشگاه پرسپولیس با این رقم منافات دارد قرار شد مبلغ مورد نظر تبدیل به قیمت واقعی شود تا شان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رعایت شود از این رو تصور می‌کنم پس از بررسی‌های کارشناسی شده از سوی متخصان بازار فرابورس رقم پیشنهادی برای این مقدار سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق رسانه‌های گروهی اعلام شود.

 

این اتفاق را به سود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌دانید؟

صد در صد باشگاه استقلال و پرسپولیس متعلق به مردم است از این رو باید هرچه سریعتر به مالکان واقعی آن یعنی مردم ایران واگذار شود، زمانی که سهام این دو باشگاه در بازار فرابورس ارائه شود بسیاری از مشکلات فعلی برطرف می‌شود،از طرفی دیگر ما برای آن که این دو باشگاه را به مرز استانداردهی جهانی برسانیم باید سهام این باشگاه‌ها را به مردم و هواداران واقعی واگذار کنیم پس باید این اتفاق و تصمیم را به فال نیک بگیریم تا مشکلات پیش روی خود را حل کنیم.

 

از این ماجرا کمی فاصله بگیریم، در چند روز گذشته برخی سایت‌های خبری اعلام شد که شما در جلسه‌ای با رئیس دفتر رئیس جمهور مقدمات جذب اسپانسری جدید را فراهم آورده‌اید، آیا این مطلب واقعیت دارد؟

متاسفانه برخی افراد دائما برای پرسپولیس و من دردسر درست می‌کنند، هدفشان هم کاملا مشخص است اما این را با اطمینان می‌گویم که با هیچ کسی جلسه‌ای در خصوص جذب اسپانسر نداشتم و مطمئنا از این پس هم نخواهم داشت چون ما از سال گذشته اسپانسر این فصل خود را انتخاب کردیم و قراردادش هم موجود است ،یکی از موسسات شهرداری به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب شده که با ما قرارداد دارد پس به هواداران عزیز اعلام می‌کنم به جوسازی‌های جریان های خاص توجه نکنند چون من و همکارانم در باشگاه پرسپولیس فقط به موفقیت پرسپولیس فکر می‌کنیم.

 

خیلی از هواداران پرسپولیس نگران فصل نقل و انتقالات هستند،عده‌ای از رقبای شما خود را برنده فصل نقل و انتقالات معرفی کردند به همین دلیل این نگرانی برای هواداران پرسپولیس به وجود آمده که شاید پرسپولیس نتواند بازیکنان مورد علاقه خود را حذب کند؟

به هواداران عزیز اطمینان می‌دهم که پرسپولیس نه تنها از دیگر تیم‌ها عقب نیست بلکه جلوتر هم هست،ما در نقاطی که احساس ضعف داشتیم بازیکنانی را جذب کردیم همچنان هم به دنبال جذب بازیکنان مورد نظر هستیم، مشکل ما اینست که بدون سر و صدا کار می‌کنیم اما برخی دوستان به جار و جنجال فقط بازارگرمی می‌کنند که این رفتار در مکتب پرسپولیس معنا ندارد از این رو جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)