مرجع خبری پرسپولیس : وفايي مديرعامل پرسپوليس است، كاشاني سرپرست پيروزي / پرونده پرسپوليس در دادگاه مفتوح است.

 

مديرعامل سابق پرسپوليس كه پس از دوري از تيم پرطرفدار پرسپوليس عشق و علاقه‌اش به فوتبال را ثابت كرد، بالاخره امسال توانست با تيم‌ داماش گيلان مجوز حضور در مسابقات ليگ برتر را كسب كند. با اين حال امير عابديني هنوز هم به تيم پرطرفدار پرسپوليس فكر مي‌كند و به نام و پيراهن اين تيم‌ علاقه عجيبي دارد.

 

آقاي عابديني! با مصاحبه خود دوباره شهر را شلوغ كرده‌ايد…

حرف حق را بايد زد. البته من به فكر جنجال و سر و صدا نيستم و تصميم گرفته‌ام يك هفته سكوت كنم و ببينم چه حوادثي در اين فوتبال به وقوع مي‌پيوندد.

 

حالا به خاطر روزنامه 90 اگر امكان دارد فعلا از تصميم خود منصرف شويد و پس از اين مصاحبه سكوت خود را شروع كنيد!

روزنامه 90 هميشه به ما لطف داشته و حقايق فوتبال را مي‌نويسد اما باور كنيد قصد دارم بيشتر كار كنم تا مثل برخي مديران نباشم كه فقط حرف مي‌زنند و شعار مي‌دهند.

 

شما گويا هنوز هم معتقديد پرسپوليس از پيروزي جداست؟

بله، همين طور است. مديرعامل باشگاه پرسپوليس آقاي وفايي است و سرپرست موقت باشگاه پيروزي هم آقاي كاشاني!

در اين خصوص پرونده‌اي در دادگاه مفتوح است و تلاش مي‌كنيم به زودي مجوز فعاليت باشگاه پرسپوليس را بگيريم. از طرف ديگر هم مي‌خواهيم در صورت واگذاري امتياز باشگاه پيروزي، ما نيز به عنوان پيشكسوت اين باشگاه سهمي داشته باشيم و فعاليت قانوني در اين فوتبال انجام بدهيم.


در اين ميان حرف شما با كاشاني چيست؟

من هرگز نمي‌خواهم مقابل كاشاني قرار بگيرم. بلكه حرفم با او اين است كه پيشكسوتان و اسطوره‌هاي باشگاه پيروزي را كنار نگذارد و آنها را خرد نكند. دايي چرا بايد به اين شكل از تيم پيروزي دور شود؟!

برخورد با باقري، مهدوي‌كيا، عابديني و … نيز اصلا صحيح نبود. چرا ما با اسطوره‌هاي فوتبالمان اينگونه برخورد مي‌كنيم تا فردا فقط با آنها عكس يادگاري بگيريم .


يعني فكر مي‌كنيد عملا با اسوه‌هاي پرسپوليس اينگونه برخورد مي‌‌شود؟

به نظر من يك خط فكري پشت اين جريان پنهان شده است كه همه اسطوره‌ها و پيشكسوتان را از تيم دور مي‌كند.

 

هدف اصلي از ائتلاف بزرگ پيشكسوتان پرسپوليس چه بود؟

به حضرت عباس (ع) قسم اين جمع با كسي مشكلي ندارد. ما فقط احساس مي‌كنيم حق پيشكسوتان پرسپوليس در اين چند سال اخير تضييع شده است و ما هم حرفي براي گفتن داريم و قصد تقابل با كسي را هم نداريم.

 

مايلي‌كهن در برنامه ورزش و مردم مدعي شد دادكان پول ساختمان باشگاه پرسپوليس را از باشگاه برداشت كرده است، در اين خصوص چه نظري داريد؟

ببينيد ما چه بخواهيم و چه نخواهيم بايد قبول كنيم دادكان در زمان مديريت خود به پويايي ورزشي كمك كرد و مردم نيز اين مسئله را لمس كردند. بعد از داريوش مصطفوي و صفايي‌فراهاني اين دادكان بود كه فوتبال ما را زنده كرد.

 

در مورد بازگشت مايلي‌كهن به پرسپوليس چه نظري داريد؟

خوشحالم که آقاي مايلي کهن عهده‌دار مديريت فني باشگاه پيروزي شده است. ايشان قاعدتا دو نقش در تيم پيروزي خواهند داشت. يکي نقشي که امروز ايفا کردند و يکي نقش مديريت فني تيم. اميدوارم ايشان در بخش مديريت فني وقت بگذارند و موفق باشند و خود مديران باشگاه از حيطه مديريت باشگاه دفاع کنند نه افرادي که در کادر فني تيم هستند!


افتخار من اين است که در دوران مديريتم در باشگاه پرسپوليس فوتبال ايران تنه به تنه فوتبال اروپا زد و از مرزهاي خليج فارس عبور کرد. در آن دوره بزرگاني نظير دايي، باقري، مهدوي کيا و … به فوتبال اروپا رسيدند. نبايد اينطور تلقي شود که اين اتفاق کوچک بوده و کار بزرگي انجام نشده است و مدعي شوند که در دوره مديريت من آجر روي آجر گذاشته نشده است.

 

واقعا زمان مديريت شما در پرسپوليس، از كمك‌هاي دولتي خبري نبود؟

دوستان مي توانند با اسناد و مدارک ثابت کنند که در دوره مديريت عابديني يک ريال بودجه از دولت به باشگاه پرسپوليس کمک شده است؟ من باشگاه را در هشت سال و خرده‌اي که عهده‌دار مديريت آن بودم، به صورت خودکفا اداره کردم. روزي که از پرسپوليس مي رفتم هشتصد هزار مارک گذاشتم که دوستان من سال بعد باشگاه را با همان مبلغ اداره کردند. شاهد اين ادعاي من آقاي مهندس فائقي و علي پروين هستند.


اگر اين مردم را به عنوان وجدان جامعه قبول داريم و تفکر، خرد و عقل آنها را پذيرفته‌ايم. قضاوت را به همين مردم واگذار مي کنيم و انشااله خداوند در جاي حق قضاوت خواهد کرد.

 

حرف پاياني؟

من حواسم به آماده‌سازي تيم داماش است و بايد براي حضور در اردوي تركيه آماده شويم.

 

منبع: روزنامه نود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)