مرجع خبری پرسپولیس : حمید استیلی هرچند ناراحت غیبت 6 ملی پوش تیمش در اردوی ترکیه است اما از شرایط اردو کاملا راضی به نظر می رسد.

 

استیلی از یک سو در فکر آماده سازی پرسپولیس است و از سوی دیگر به دنبال پیدا کردن چند بازیکن خارجی درجه یک. روز گذشته برای اطلاع از آخرین وضعیت پرسپولیس با حمید استیلی تماس گرفتیم تا شنونده صحبت های او باشیم:

* حمیدخان از اوضاع و احوال اردو راضی هستید؟

_ بله تنها دغدغه ما همانطور که قبلا گفتم غیبت ملی پوشان است. این مسئله قابل جبران نیست اما سعی می کنیم با تدابیری که اتخاذ می شود، اثر آن را کم کنیم. در این میان آنچه باعث امیدواری است، عملکرد بسیار خوب بچه ها در تمرینات است.

 

* برای تمرین و بازی کمبود نفر ندارید؟

_ با بازیکنان تستی که آمده اند، شرایط بهتر شده است، ولی به هر حال کار دیگری هم نمی شد کرد.

 

* با این اوصاف به اهداف خود در این اردو می رسید؟

_ یکی از مهمترین اهداف ما این بود که آرامش داشته باشیم، می خواستیم از هیاهوی خبرها، شنیده ها و شایعات فاصله بگیریم و از این جهت خیلی راضی هستم و اردوی خوبی داریم. برنامه بعدی ما انجام چند بازی خوب بود تا هم ضعف ها و قوت ها را پیدا کنیم و هم بچه ها در فضای مسابقه قرار بگیرند.

 

* قرار بود سه بازی با تیم های لیگ برتری ترکیه داشته باشید،حالا شد دو بازی با تیم های دسته اولی؟

_ قونیا اسپور که جمعه مقابل ما قرار می گیرد در فصلی که گذشت لیگ برتری بود و در آخرین لحظات سقوط کرد. در اینجا بین تیم های لیگ یک و اکثر تیم های لیگ برتری ترکیه فاصله فنی معناداری وجود ندارد. من به دنبال قرار دادن بچه ها مقابل یک تیم جنگنده و دونده هستم که با این دو تیم محقق خواهد شد.

 

* اینطور که از تمرینات برمی آید خود شما تمرکز زیادی روی پرسینگ و توپ گیری دارید؟

_ بخش مهمی از فوتبال همین است. فشار بازی روی پرسپولیس همیشه زیاد است و باید آماده باشیم. از سوی دیگر روی این مسئله کار می کنیم که انتقال از دفاع به حمله و از حمله به دفاع سریع و کم نقص باشد. قطعا آمادگی جسمانی در این مسئله مهم است. کمبود بازیکن هم کار کردن روی این مسئله را سخت می کند.

 

* با این اوصاف هاشمیان چه زمانی به شما اضافه می شود؟

_ امروز به ما اضافه می شود و بعد باید ببینیم از نظر بدنی چه شرایطی دارد.

 

* وضعیت بازیکنان خارجی را چطور ارزیابی می کنید، بازیکن گینه ای به نظر شناسنامه دار بود؟

_ هر سه بازیکن کارنامه خوبی داشتند که انتخاب شدند، اما معلوم نیست همه آن ها در نهایت گزینش شوند. بستگی به عملکرد آن ها در تمرینات دارد. هنوز برای قضاوت زود است و اگر آن چیزی که می خواهیم نباشند باید بروند.

 

* چند بازیکن دیگر برای تست می آیند؟

_ سه، چهار بازیکن دیگر هستند که به ما اضافه می شوند تا شرایطشان را ارزیابی کنیم.

 

* نفرات مورد نظر را از میان همین تعداد انتخاب می کنید یا ممکن است کار به تهران بکشد؟

_ در تهران وقت زیادی نداریم اما اصراری هم نیست که حتما نیازها را از میان همین نفرات جذب کنیم. اگر توقعات ما برآورده نشود قیدش را می زنیم.

 

* ما که زیاد دنبال دفاع نبودیم، مهم خط حمله بود، مهاجم تونسی که دو گل زد چطور بود؟

_ او تازه به ما اضافه شده و کمی خسته است باید چند جلسه دیگر بازی اش را ببینم.

 

* بعضی ها می گویند که حشمت مهاجرانی این نفرات را به شما توصیه کرده است!

_ من آدم سفارش پذیری نیستم و حشمت خان که اسطوره فوتبال ایران است هم اعتبار خودش را برای چنین مسائلی خرج نمی کند. فکر نمی کنم این حرف ها جایی برای صحبت کردن داشته باشد.

 

* و درباره قهر مایلی کهن و مشکلات او با شما هم صحبت های زیادی شنیده می شود؟

_ ما اینجا آمده ایم تا آرامش داشته باشیم و من اصلا از این حرف ها خبر ندارم. آقای مایلی کهن بزرگتر من هستند، احترام به ایشان را بر خودم واجب می دانم. در کنار این یکسری وظایف حرفه ای هم دارم. در یک کار تیمی هر کس شرح وظایف خودش را دارد و مشکلی نداشتیم و نخواهیم داشت.

 

* مایلی کهن در این مدت ابراز گلایه و ناراحتی کرده است، یا روی مسئله دیگری تاکیده کرده که شما طفره رفته اید؟

_ اصلا اینطور نبود. ابراز ناراحتی نکردند. اگر مسئله ای را مطرح کردند تصمیم گیری در مورد آن را به خودم واگذار کردند. شخصا هم دوست داشتم ایشان را کنار خودمان ببینم، بلیت هم تهیه شد اما به دلیل پاره ای مشکلات نتوانستند همراه ما بیایند. فکر می کنم یک نکته کاملا مشخص است و آن اینست که همه ما برای موفقیت پرسپولیس تلاش می کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)