مرجع خبری پرسپولیس : در حالي كه قرار بود سازمان خصوصي سازي سهام دو باشگاه ورزشي را هفته اول تير ماه از طريق فرابورس واگذار كند، ولي اين عرضه به دلايلي به تاخير افتاد.

 

سازمان خصوصي سازي از مدتها پيش آماده سازي سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را براي واگذاري از طريق فرابورس آغاز كرده بود به طوري كه قرار بود سهام اين دو باشگاه بعد از عرضه سهام راه آهن و در هفته اول تير ماه واگذار شود كه اين عرضه به دلايلي به تاخير افتاد.


تاخير در عرضه سهام سرخابي در فرابورس در حالي رخ مي دهد كه تمامي اقدامات لازم از جمله قيمت گذاري سهام اين دو باشگاه به اتمام رسيده و قرار بود اين دو باشگاه در جلسه دو هفته گذشته هيات واگذاري مطرح شود تا قبل از شروع ليگ، سهام آنها به فروش برسد.


اين در حالي است كه گفته مي شود علت عدم عرضه سهام استقلال و پيروزي در فرابورس به دليل مشخص نشدن وزير ورزش و جوانان بوده است و فرايند واگذاري ان تا مشخص شدن وزير مربوط به تاخير مي افتد.


به اين ترتيب حال كه سهام دو باشگاه ورزشي پس از دو سال كشمكش و مقاومت، آماده سازي و قيمت گذاري شده است،عرضه آن به دلايل نامعلوم به تاخير افتاده است تا زمان واگذاري سهام استقلال و پيروزي همچنان مبهم باقي بماند.


معاون سازمان خصوصي‌سازي در مصاحبه هاي قبلي خود با ايسنا ضمن اعلام اينكه سهام دو باشگاه ورزشي هفته اول تير ماه واگذار مي شود،اعلام كرده بود: قيمت‌گذاري استقلال و پرسپوليس براساس سرمايه ثبت شده و ارزش برند آن صورت مي‌گيرد لذا سهام اين دو باشگاه قيمت‌ گراني ندارد و اگر مشكلي نداشته باشد قطعا خريداري مي‌شود.


غلامي گفته بود: براساس مصوبه هيات واگذاري مقرر شده است كه به دليل ابهامات و محدوديت‌هايي كه در صورت‌هاي مالي اين دو باشگاه وجود دارد و قابل پيش‌بيني نبودن بدهي‌ها، تنها ارزش برند دو شركت به همراه مبلغ سرمايه ثبت شده در قالب شركت‌هاي سهامي خاص و عام واگذار شود و كليه بدهي‌ها و دارايي‌هاي مندرج در صورت‌هاي مالي به دولت انتقال داده شود و سازمان تربيت بدني متولي امر تسويه و دارايي‌هاي دو باشگاه خواهد بود.


معاون سازمان خصوصي‌سازي عنوان كرده بود:سهام اين دو باشگاه ورزشي قبل از شروع ليگ فصل آتي و در هفته اول تير ماه از طريق فرابورس عرضه خواهد شد و خريداران اين دو باشگاه مي‌توانند نسبت به گرفتن بازيكنان جديد براساس قوانين و مقررات سازمان ليگ برتر اقدام كنند.


موسسه گروه مطالعاتي هوشمند تدبير كه در ارزش‌گذاري برند تخصص دارد قيمت‌گذاري دو باشگاه ورزشي را انجام داده است.


بر اساس اين گزارش،100 درصد سهام باشگاه راه آهن به عنوان نخستين باشگاه ورزشي در روز 19 تير ماه از طريق فرابورس واگذار شد كه يك ميليون سهم اين شركت به ارزش 41ميليارد و500 ميليون ريال توسط محمدي‌فر صاحب شركت سرمايه‌گذاري در استان خراسان و فعال در صنعت غذايي خريداري شد.


گفته مي شود خريدار اين باشگاه ورزشي قرار است كه باشگاه راه‌آهن را به مشهد منتقل كند و سياه جامگان را به عنوان نام آن برگزيند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)