مرجع خبری پرسپولیس : با وجود آنکه وعده 500 میلیونی به پرسپولیس و استقلال از سوی سرپرست وزارت ورزش داده شده بود اما حتی این مبلغ نیز پرداخت نشده است.

 

در میان این بلبشو و فشارهای مختلف مالی سازمان لیگ هم اعلام کرده که این 2 تیم (و البته تیمهای دیگر) تا پرداخت دیون خود حق ندارند بازیکنانشان را ثبت کنند و کارت بازی برای بازیکنانشان صادر نمی‌شود!

 

این در حالی است که سازمان تربیت بدنی و وزارت آینده ورزش قریب به 5 میلیارد تومان نسبت به تعهدات خودش(آنچه باید پرداخت می‌شده) عقب است .

 

این اما همه اتفاقی نیست که این روزها از سازمانهای دولتی علیه سرخابی‌ها رخ داده است بلکه از همه اینها بدتر مصوبه‌ای برای وزارت ورزش  است که از صحن مجلس گذشته و اعلام شده که وزارت ورزش حق خرج کردن در لیگ برتر را ندارد!

در حالی که تنها 2 تیم از لیگ برتر زیرنظر مستقیم وزارت ورزش هستند باید تأکید کنیم که منظور مجلسی‌ها دقیقا استقلال و پرسپولیس است و بس!‍ تو گویی در مجلس تصمیم بر آن شده که این 2 تیم را خلع درجه کنند و آخرین اعتبار باقی‌مانده این 2 را هم از بین ببرند.

قطعا این هدف غائی و نهایی مجلس نیست اما واقعیت این است که نتیجه این تصمیم در شرایط کنونی همین است و بس. در واقع اتفاق کنونی شبیه به این موضع است که: پدر خانواده فرزندش را بدون مهیا شدن شرایط از خانه بیرون کند! آن هم فرزندی که نه شغل دارد، نه تحصیلش کامل شده و نه هنوز به سن و وضعیت قانونی رسیده است!

در چنین شرایطی فرزند خانواده اگر به انواع و اقسام کارهای خلاق کشیده نشود کارتن‌خواب می‌شود! چراکه درآمدی ندارد و در پی آن سرپناهی و البته غذایی برای خوردن! و پس از مدتی هم در غالب شرایط به دلایل مختلف می‌میرد. شرایط سرخابی‌ها نیز چنین است. در واقع برای اینها هنوز نه پول دارند،‌نه منبع مالی و نه درآمد!

خصوصی‌سازی در محاق است! نه پخش تلویزیونی درست و نه کپی‌رایت و نه…در واقع حتی اگر اینها بود هم باید برای تبدیل از دولتی به خصوصی تا مدتی از این 2 تیم حمایت می‌شد چه برسد به حالا که اصلا اصل ماجرا وجود خارجی ندارد.

ترکیه خصوصی‌سازی کرد! آنها 15 سال پیش وام‌های کلان دیربازده و کم‌بازده دادند و در نهایت باشگاههایشان حرفه‌ای و خصوصی شدند اما اینجا در ایران روش خصوصی‌سازی با زور شده است!

روش این است: “پول ندهید”!

این کار را که هر کسی دیگری هم می توانست و می‌تواند انجام دهد. پرسش این است که دقیقا چه کسی چه کار مثبتی برای این 2 تیم انجام داده و قرار است در آینده چه اتفاقی برای آنها رخ دهد. اینها با این وضعیت کارتن‌خواب می‌شوند و پس از مدتی همه اعتبار و هوادارانشان را از دست می‌دهند چراکه این روش از پایه غلط است و نتیجه ندارد.

نمی‌دانیم کدام کارنشاسی چنین تصمیم‌هایی می‌گیرد اما این را می‌دانیم که طی سالهای اخیر تصمیم‌های غیرکارشناسی  و غیر ورزشی به اوج خودش رسیده و ریشه و اعتبار و اصالت ورزش برای هیچ کس مهم نیست که نیست.  نتیجه سقوط است و کارتن‌خوابی!

*محمد سررشته‌داری- ایپنا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)