مرجع خبری پرسپولیس :  نايب‌ رئيس فدراسيون فوتبال گفت: به عزيز محمدي گفتم كه در قضيه امير قلعه‌نويي مدارا كند تا با مديريت و تدبير آن را حل كنيم.

 

مهدي تاج در گفت‌وگوي تلفني با برنامه ورزش و مردم در خصوص بحث سقف قراردادها اظهار داشت: اين مسئله يك قانوني است كه جلوي پاي فوتبال قرار گرفته است و همه اركان فوتبالي بايد آن را رعايت كنند.

امروز همه باشگاه‌هاي ما زيان‌ده هستند و اگر اين شرايط را تحمل نكنيم حتما سهميه‌مان را در آسيا از دست مي‌‌دهيم و بايد از ليگ‌هاي پايين‌تر مسابقات را شروع كنيم.

وي تأكيد كرد: باشگاه‌هايمان نبايد بدهكار باشند و كمك‌ها بايد زير 51 درصد از اسپانسرها تأمين شود. چاره‌اي نداريم اما اگر از من سؤال مي‌كنيد قبول دارم كه سقف قرارداد در هيچ جاي دنيا به اين شيوه اجرا نمي‌شود. من معتقد هستم دخل بايد بيشتر از خرج باشد و اگر باشگاهي وضع خوبي داشت بازيكن گرانقيمت بخرد و اگر وضعيت مالي اين باشگاه خوب نبود بازيكنانش را بفروشد. براي انتقال اين رويه بايد مكانيزم فني گذاشت و ما هم در پي تغيير شرايط هستيم. وقتي خياباني يك طرفه اعلام مي‌شود هيچ كس حق عبور از آن را ندارد و آن خيابان براي همه يك طرفه است.

تاج در خصوص اظهارات قلعه‌نويي مبني بر عدم حضورش در سازمان ليگ گفت: قلعه‌نويي مربي بزرگي است و از او به عنوان يك مربي برجسته ياد مي‌كنيم اما در كشور ما بالاتر از خانواده شهدا كه وجود ندارد. حتي به يك خانواده شهيد هم نمي‌گويند كه حق دارد از چراغ قرمز رد شود. من به آقاي عزيز محمدي گفتم كه در اين قضيه مدارا كند تا با مديريت و تدبير آن را حل كنيم. بحث اميرقلعه‌نويي در پاداش و قهرماني است و من قبول دارم مربي‌اي كه تيم را قهرمان كند بايد امكان پاداش براي او در نظر گرفت.

نايب‌ رئيس فدراسيون فوتبال افزود: حتي در مورد مهدي رحمتي اين بازيكن به سازمان ليگ رفت و اعلام كرد كه دستمزدش به چه شكلي است و فكر مي‌كنم با دعوت و مذاكره تمامي شك و شبهه‌ها برطرف و همه چيز ختم به خير خواهد شد.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال كه سرانجام كارت مربيگري قلعه نويي صادر مي‌شود يا خير گفت: ما بايد با قلعه‌نويي صحبت كنيم و حتي قلعه‌نويي مي‌تواند شرايط را تغيير دهد. اينكه گفته شود به سازمان ليگ مي‌روم يا نمي‌روم درست نيست. ضمن اينكه جا دارد از جعفري مديرعامل تراكتورسازي تشكر كنم چون مي‌دانم كه در تبريز شرايط سخت است و اين باشگاه ميزان تماشاگران فوتبال ما را بالا مي‌برد و من مطمئن هستم تراكتورسازي قانون را رعايت خواهد كرد.

تاج در خصوص اينكه وقتي شما كه يكي اركان فدراسيون هستيد بحث سقف قرارداد را به اين شكل قبول نداريد آن وقت چگونه باشگاه‌هاي ما اين قانون را رعايت كنند، گفت: اين شرايطي است كه AFC‌ اعلام كرده و تا سال 2013 طبق برنامه بايد به آن شرايط برسيم. اعتقادم بر اين است كه با يك شيوه ملايم بايد شرايط تغيير پيدا كند، اساسا با اين نوع الزام‌ها مجبور هستيم كه به شرايط دلخواه برسيم اما اينكه مردم تصور كنند نمي‌‌توانيم اين قانون را پياده كنيم درست نيست.

نايب‌ رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص اينكه‌ آيا حق است يك مربي ليگ يكي 350 تومان بگيرد و يك مربي ليگ برتري كه تيمش را قهرمان كرده با همين رقم قرارداد امضا كند، پاسخ داد: صلاح ديديم در ليگ يك چنين قانوني نباشد و آنها بايد پايين‌تر از اين مبالغ بگيرند. مطمئنا سقف قرارداد در ليگ يك و دو افزايش هزينه است و با اين مسئله در ليگ‌هاي پايين‌تر مخالفت كرديم و چون اعتقاد داشتيم سطح ليگ‌هايمان با هم متفاوت است اين قانون را تنها براي ليگ برتر تعيين كرديم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)