مرجع خبری پرسپولیس : او که حمایت صد در صدی اصغر پورمحمدی را پشت سر خود احساس می‌کند هنوز دراین باره موضع‌گیری نکرده اما بدون شک فردوسی‌پور نسبت به این مساله واکنش نشان خواهد داد.

 

با جدی شدن ماجرای ساماندهی مجریان تلویزیونی از سوی مدیریت رسانه ملی این شائبه به وجود آمده که آیا مجرینای که همزمان مسئولیت تهیه کنندگی برنامه‌های تخصصی سیما را برعهده دارند آیا شرط مدیران سیما را می‌پذیرند یا در برابر این مصوبه جنجالی موضع‌گیری خواهند کرد تا مخالفت خود را با این طرح نشان دهند.

ماجرا آنگاه جدی شد که منابع خبری داخل سازمان صدا و سیما اعلام کردند از این پس دیگر مجریان برنامه‌ها نمی‌توانند همزمان به صورت تهیه کننده برنامه خود شناخته شود،از این رو آنها باید از میان این دو یکی را انتخاب کنند تا بتوانند در سیما مشغول فعالیت باشند، این اتفاق تبعات مثبت و منفی بسیار زیاد داشت که هر یک در نوع خود قابل توجه بود، بر همین اساس طرح این مساله در رسانه‌های گروهی بازتاب ویژه‌ای داشت،مخالفان این طرح در اظهارات خود تاکید کردند اجرای چنین شیوه‌ای مانع از جذابیت برنامه‌های تخصصی سیما خواهد شد چون زمانی که تهیه کننده برنامه مجری هم باشد تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا با جمع آوری آیتم‌های مختلف جذابیت کار را بالا ببرد از این رو این طیف برنامه‌ها با استقبال مخاطبان سیما رو به رو خواهد شد.

 
در آن سو منتقدان مدعی شدند اجرای این طرح می‌تواند مانع یکه تازی برنامه‌سازان سیما شود،آنها با اشاره به تکروی‌های این طیف از برنامه‌سازان سیما تاکید کردند اجرای این روش می‌تواند بسیاری از نقاط ضعف برنامه‌های تخصصی سیما را از بین ببرد و راه را برای انتقادهای بی رحمانه منتقدان مسدود کند. مدیران سیما که یقین داشتند این ماجرا با واکنش‌های متعددی رو به رو خواهد شد برای آن که طرح به یک باره وتو نشود و منتقدان با اظهارات خود وجاهت این مصوبه را از رسمیت بیندازند خیلی سریع یکی از مدیران مورد تائید خود را به عنوان مجری این طرح انتخاب کردند تا نشان دهند با قدرت به دنبال اجرای این مصوبه جنجالی هستند.

 
رضا پورحسين كه مسؤوليت طرح ساماندهي مجريان تلويزيون  را برعهده گرفته است، روز گذشته در مصاحبه‌ای از اجرای یکسان این مصوبه برای تمامی مجریان رسانه ملی در بخش سیما خبر داد تا آن دسته از مخالفان این طرح که با سخنان انتقادی خود سعی در لغو این مصوبه داشتند متوجه شوند مدیریت رسانه ملی تمام توان خود را معطوف به اجرایی شدن این مصوبه نموده است تا پرونده جنجالی مردان چند شغله سیما با این تاکتیک مختومه شود.

 
پورحسين در خلال سخنان خود حجت را برای منتقدان تمام کرد، و با نام بردن از برنامه‌هایی چون «هفت»، «نود» و «پارك ملت» با اجراي فریدون جيراني، عادل فردوسي پور و رضا شهيدي‌فر این مساله را برای همه روشن کرد که هیچ کسی از اجرای این قانون در امان نیست، وی در توضیحات خود در این باره می‌گوید: «آن طور كه از معاون محترم سيما شنيده‌ام اين دستور عمل براي همه يكسان است؛ چراكه بحث حيثيت حرفه‌اي مطرح است و براي حفظ كيفيت، هر كس بايد سر جاي خود قرار گيرد؛ اين كه يك نفر سه كار همزمان در ساخت برنامه انجام دهد، درست نيست، مگر اين كه قبول كنيم اين كارها سه شغل نيستند. در صورتي كه به لحاظ حرفه‌يي و هنري در رسانه سه كار، سه شغل محسوب مي‌شود و يك نفر نمي‌تواند سه كار را انجام دهد. »

 
با طرح این سخنان از سوی مجری طرح، بسیاری از کارشناسان در تحلیل‌های خود به این مقوله اشاره داشتند که هدف اصلی مدیران سیما از اجرای این مصوبه پایان دادن به فضای انتقادی برخی برنامه‌های رسانه ملی است که مشکلات زیادی برای مدیریت رسانه ملی به وجود آورده است.از این رو چنین طرحی تصویب و اجرایی شد تا شاید با این حربه برنامه‌های زهردار سیما قدری محدودتر شوند تا میزان انتقادات وارده از سوی مسوولین به مدیریت رسانه ملی کاهش یابد.

 
شاید اجرای این طرح تا حدود قابل توجهی میزان انتقادی بودن برخی برنامه‌های تخصصی سیما را کاهش دهد اما در شرایط کنونی بزرگترین دغدغه مجریان این طرح اینجاست که آیا تهیه کنندگانی که تا کنون با دو عنوان اقدام به برنامه سازی می‌کردند آیا چنین شرایطی را خواهند پذیرفت یا این که تصمیم اخذ شده از سوی معاونت سیما و در نهایت رئیس رسانه ملی با واکنش برنامه سازان رو به رو خواهد شد. این نگرانی از سوی مدیران ارشد سازمان بیشتر به نوع برخورد فردوسی‌پور با این طرح مربوط می‌شود چون آنها یقین دارند جنس برنامه‌سازان برنامه‌هایی چون پارک ملت،هفت زیاد غیر قابل نفوذ نیست اما مطمئنا واکنش فردوسی‌پور با دیگران متفاوت است.

 
او که حمایت صد در صدی اصغر پورمحمدی را پشت سر خود احساس می‌کند هنوز دراین باره موضع‌گیری نکرده اما بدون شک فردوسی‌پور نسبت به این مساله واکنش نشان خواهد داد چون با ورود فردی جدید به تیم تولید نود به عنوان تهیه کننده عادل فردوسی پور همانند سابق آزادی عمل خود در این برنامه تلویزیونی را ندارد که این موضوع با رفتارهای فردوسی‌پور منافات دارد. ظهر امروز آقا زمانی مدیر گروه ورزش شبکه سوم سیما از پخش سری جدید برنامه نود همزمان با آغاز لیگ یازدهم خبر داد اما معلوم نیست آیا فردوسی‌پور نیز همانند مدیر گروه ورزش شبکه سوم سیما برای پخش نود لحظه شماری می کند یا یک بار دیگر شاهد قهر عادل فردوسی پور خواهیم بود.

 
عادل فردوسی‌پور این روزها تلفن همراه خود را خاموش کرده تا از دسترس خبرنگاران خارج شود اما بدون تردید او از تداوم چنین اتفاقاتی زیاد دلخوش نیست چرا که حطیه اختیارات وی با ورود تهیه کننده جدید محدود خواهد شد مگر این که علی اصغر پورمحمدی در فعل و انفعالی کاملا نمایشی فردی را به صورت صوری به عنوان تهیه کننده برنامه نود انتخاب کند تا وی مجری سیاست‌گذاری عادل فردوسی پور باشد و آقای مجری به عنوان تهیه کننده در سایه همانند قبل خط مشی برنامه تلویزیونی نود را معین کند، این اتفاق زیاد دور از ذهن نیست اما باید دید آیا مدیران رسانه ملی که بر اجرای مصوبه مورد تائید خود تاکید می‌ورزند نیز با این مقوله بی تفاوت برخورد خواهند کرد یا مانع از اجرای چنین حرکتی خواهند شد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)