مرجع خبری پرسپولیس : مهاجم پرسپوليس كه با جلب نظر كارلوس كرش در تركيب فيكس تيم ملي قرار مي‌گيرد، اولين بازي فصل خود همراه سرخ‌ها را از روي نيمكت شروع كرد. 

 

البته هادي نوروزي اين مساله را به سليقه مربيان مربوط مي‌داند و اميدوار است در پرسپوليس هم فيكس شود.

جايگاه خودت را در تيم ملي تثبيت كرده‌اي؟

خدا را شكر از روزي كه به اردوي تيم ملي پيوسته‌ام، خوب تمرين كردم، چون دوست داشتم در تركيب فيكس تيم ملي حاضر شوم. خدا را شكر تلاش‌هايم مورد توجه آقاي كرش قرار گرفت و بازي كردم. اميدوارم بتوانم در بازي‌هاي بعدي نيز براي تيم ملي عضوي مثمرثمر باشم.

 

از عملكرد خودت راضي هستي؟
خدا را شكر نسبتا راضي‌كننده بود. مي‌توانستم بيشتر از اين‌ هم بهره ببرم. رفت و برگشت برابر مالديو بازي كردم و به نظر خودم كارم راضي‌كننده بود.

صحبت خاصي با كارلوس كرش داشتي؟
به آن صورت كه خير؛ اگر صحبتي هم بوده به مسايل فني و تاكتيكي تيم برمي‌گشته.

توقعات از تيم ملي در بازي‌هاي اخير بيشتر از چيزي بود كه به نمايش درآمد؟
متاسفانه همه همين اشتباه را مرتكب مي‌شوند كه مالديو امروز را با مالديو 14سال پيش مقايسه مي‌كنند. آنها در زمين خودشان به‌گونه‌اي بازي كردند كه تاكتيك‌ها را نيز بر هم زدند. آنها تنها دنبال هيجان بودند. هواداران‌شان هم به اين وضعيت راضي بودند. ضمن اينكه زمين مالديو به هيچ‌وجه شرايط مساعدي براي بازي كردن نداشت.

يعني مالديو در 14سال آنقدر پيشرفت كرده كه از 17گل خورده برابر ايران به يك گل خورده رسيده است؟
در آن زمين ناهموار پيروزي يك بر صفر هم راضي‌كننده بود. در ورزشگاه آزادي هم 4گل به مالديو زديم و اگر از فرصت‌هاي به دست آمده بهتر استفاده مي‌كرديم، شايد حريف را دورقمي مي‌كرديم.

اعتراض مردم درست بود؟
بله،‌ مردم حق دارند اما بدانند بچه‌ها هرچه كه در توان داشتند براي تيم ملي ارايه كردند و در زمين كم نگذاشتند. حالا ان‌شاءا… در بازي‌هاي آينده بهتر از اين خواهيم شد.

آيا اين جمله صحيح است كه ما هنوز در همان 17گل مانده‌ايم اما ديگران با برنامه به پيشرفت‌هاي قابل‌قبولي رسيده‌اند؟
بله؛ در ايران همه منتقد هستند. كسي نمي‌آيد بگويد فلان نفر خوب بوده و يا اينكه بيايند از تيم حمايت كنند. اگر اينطور برخورد شود مطمئن باشيد تيم ملي فعلي چيزي از قديمي‌هاي خود كمتر ندارند. اگر حمايت و امكانات لازم براي ما فراهم شود،‌ چه بسا كه بتوانيم از تيم ملي‌هاي قديم نيز بهتر ظاهر شويم.

فكر مي‌كني براي دور بعد، گروه ايران آسان است؟
گروه آساني است كه ظاهري فريبنده دارد. نبايد با اين تفكر كه با تيم‌هاي ضعيفي روبه‌رو هستيم مغرور شويم. شما ديديد كه مالديو چقدر خوب بازي كرد. بايد جدي باشيم تا بتوانيم به راحتي از اين مرحله عبور كنيم.

اولين بازي پرسپوليس در ليگ را چگونه ديدي؟
ما (ملي‌پوش‌ها) دو، سه جلسه با تيم تمرين كرديم. كارهاي تاكتيكي از پيش طراحي شده به بازيكنان يادآوري شد. توانستيم تا حد زيادي با ساير نفرات كه جدا از ما تمرينات را دنبال كرده بودند هماهنگ شويم. اكثر دقايق بازي در اختيار ما بود و ملوان تنها در خط دفاع حضور داشت و دل به ضدحملات بسته بود. در اين حالت گذشتن از سد دفاع چند لايه ملوان سخت بود، براي همين ضربات ما در تراكم دفاعي حريف متوقف مي‌شد. با اين حال درمجموع خوب بازي كرديم و با كمي دقت مي‌توانستيم بازي را با گل‌هاي زياد به پايان ببريم.

روي شوتزني به گل رسيديد، چرا زودتر از اين حربه استفاده نكرديد؟
معممولا تيم‌هايي كه رو به بازي دفاعي مي‌آورند را مي‌توان با شوت‌هاي از راه دور، ضربات ايستگاهي و كرنر تسليم كرد. ما هم از اين قابليت بچه‌ها استفاده كرديم. حسين بادامكي گل زد، ضربه مازيار زارع به تير خورد. چند موقعيت ديگر هم داشتيم، شايد هم موقعيت فراهم نشد كه بتوانيم شوت‌هاي بيشتري بزنيم. درمجموع بازي راضي‌كننده‌اي، حتي براي هواداران بود كه بازي هجومي از پرسپوليس ديدند.

اما در لحظاتي نيز سكوها به عملكرد تيم اعتراض كردند، به‌خصوص پس از گل ملوان.
شايد انتظار داشتند با بازي خوبي كه پرسپوليس ارايه مي‌كرد، گل‌هاي زيادي به ثمر برساند. اما برخلاف جريان بازي گل خورديم و اين مساله باعث ناراحتي آنها شد. ان‌شاءا… كه از اين به بعد با صبر و حوصله بيشتري تا دقيقه 90 از تيم حمايت كنند. اين پرسپوليس هر لحظه بوي گل مي‌دهد.

دو تيم شناخت خوبي از يكديگر داشتيد،حدودا دو ماه پيش با اين تيم بازي كرده بوديد؛چه تفاوتي ميان دو تيم ديده شد؟
ملوان در آن بازي براي پيروزي به آزادي آمده بود، اما اين‌بار براي تساوي و دفاع كردن آمده بود. آن روز توانستيم با استفاده از فضاهاي پشت دفاع ملوان به گل برسيم، اما اين‌بار واقعا فشرده دفاع مي‌كردند.

وقت‌كشي ملواني‌ها و سوت‌هاي داور تاثيري بر كيفيت كار پرسپوليس داشت؟
بازيكنان ملوان زياد روي زمين مي‌افتادند كه شايد اين مساله بر اثر خستگي‌شان بوده؛ داور هم تلاش زيادي براي بازگرداندن آنها به جريان بازي نداشت. چند صحنه خطاهاي مسلم روي بازيكنان ما ناديده گرفته شد كه فكر نمي‌كنم از روي عمد بوده باشد.

در تيم ملي فيكس بودي، اما در اين بازي از ابتدا به ميدان نرفتي.
هيچ بازيكني نيست كه دوست داشته باشد روي نيمكت بنشيند. من خوب تمرين كرده بودم، اما صلاحديد سرمربي تيم اين بود و من كاملا به اين تصميم احترام مي‌گذارم. من تنها سعي مي‌كنم آنقدر خوب تمرين كنم تا بتوانم از بازي‌هاي آينده جزو نفرات اصلي باشم.

حالا بازي با شاهين در هواي گرم و شرجي بوشهر را در پيش داريد.
البته فكر مي‌كنم در آن ساعت شب هوا خنك‌تر شود. تجربه بازي در چنين شرايطي را داريم. بازيكنان ما هراسي از اين شرايط ندارند. به اميد خدا مي‌رويم تا نخستين پيروزي فصل را خارج از خانه برابر تيم خوب شاهين رقم بزنيم.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)