مرجع خبری پرسپولیس : پس از يك دوره چهار سال و نيمه دوباره پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده است. البته اين بار به عنوان يك بازيكن ملي‌پوش به جمع سرخ‌ها بازگشته است.

 

دیروز با مهرداد اولادي از اولين بازي فصل پرسپوليس، شرايط تيم، بازي امشب برابر شاهين و مسئله انتخاب كاپيتان‌هاي اين تيم صحبت كرديم كه ماحصل آن در قالب پرسش و پاسخ زير از نظرتان مي‌گذرد. 

عملكرد پرسپوليس در اولين ديدار فصل جديد چطور بود؟

براي اولين بازي از لحاظ فني خوب بوديم، اما متاسفانه نتوانستيم از تمام موقعيت‌هاي به وجود آمده استفاده كنيم.

فكر مي‌كني هماهنگي لازم ميان بازيكنان برابر ملوان وجود داشت؟
البته به طور صددرصد آن هماهنگي مطلوب ميان بازيكنان وجود نداشت كه اين امر نيز دلايل متعددي دارد. شما ببينيد ملي‌پوشان تنها دو جلسه همراه تيم تمرين داشتند و سپس وارد تركيب شدند. البته ملي‌پوشان پرسپوليس بازيكنان توانمندي هستند كه مي‌توانند خيلي سريع خود را با شرايط تيم هماهنگ كنند.

چه زماني هماهنگي مطلوب حاصل خواهد شد؟
از لحاظ تاكتيكي هر روز كه از تمرينات‌مان مي‌گذرد‌،هماهنگ‌تر مي‌شويم و اين مساله را مي‌توانيد در بازي‌هاي ‌آينده مشاهده كنيد. به هر حال اوايل بازي‌ها است و رفته‌رفته زمان مي‌خواهد تا به شرايط ايده‌ال برسيم. من به هواداران قول مي‌دهم امسال تيمي را خواهند ديد كه انتظارش را دارند.

فكر مي‌كني عملكردتان در بازي اول با توجه به استقبال خوبي كه از طرف هواداران صورت گرفت چگونه بود؟
همين فشار هواداران بر حريف و تشويق‌هاي‌شان باعث شد بتوانيم بهتر كار كنيم. شما ديديد كه ملوان برابر ما موقعيت خاص نداشت. تعداد دفعاتي كه توپ در اختيار عليرضا حقيقي قرار گرفت به اندازه انگشتان يك دست هم نمي‌شد.

حدودا دو ماه پيش با ملوان در همين ورزشگاه آزادي با همين جمعيت مقابل پرسپوليس قرار گرفتي؛ اما آن بازي به چه شكل در آمد و اين بازي چگونه شد؟ اين ملوان قوي‌تر بود يا ملوان دو ماه پيش؟
بله خب. اما هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. آن روز دو تيم براي قهرماني در جام‌حذفي مي‌جنگيدند و اين بازي،‌اولين بازي فصل بود. از آن ملوان من، پژمان نوري و هادي تاميني در تيم سه‌شنبه شب ملوان نبوديم. در اين بازي ملوان آمده بود تا به حداقل امتياز بازي دست پيدا كند، بنابراين به يك بازي بسته و دفاعي رو آوردند كه برخي لحظات وقت‌كشي هم كردند.

با توجه به مصدوميتي كه پيش از بازي برابر ملوان برايت حادث شد، از عملكردت در اين بازي راضي بودي؟
ببينيد،‌من دو روز مانده به ديدار رفت تيم ملي برابر مالديو مصدوم شدم، دو روز استراحت داشتم. بعد از آن همراه تيم ملي به مالديو رفتم و در برگشت به تهران هم تنها دو جلسه با پرسپوليس تمرين كردم. شرايطم از لحاظ مصدوميت به گونه‌اي بود كه در طول بازي برابر ملوان روي ذهنم تاثير گذاشته بود. متاسفانه در تمرين روز پنجشنبه از همين ناحيه كتف ضربه خوردم كه درد شديدي احساس كردم. در كل بايد اين طور بگويم كه شايد عملكردم در بازي اول چندان مطلوب نبود، اما شك نكنيد طي بازي‌هاي آينده و پس از هماهنگي كلي تيم، من هم در كنار ساير بازيكنان سعي خواهم كرد از عوامل تاثيرگذار در موفقيت‌هاي پرسپوليس باشم.

به نظر مي‌رسيد از تعويضت چندان راضي نبودي؟
خير، اين طور نيست . 60 دقيقه در زمين بودم و تمام تلاشم را براي موثر بودن انجام دادم و ناراحتي‌ام از اين بود كه نتوانستم براي پرسپوليس گلزني كنم. خروج من در آن دقيقه از بازي تصميم كادرفني بود و من به عنوان يك بازيكن حرفه‌اي به اين امر كاملا احترام مي‌گذارم.

تو و خط دفاعي ملوان شناخت خوبي از يكديگر داشتيد. فكر مي‌كني كداميك موفق‌تر بوديد؟
در اين بازي من فوروارد نوك بودم و آقاي پورغلامي با توجه به شناختي كه از من داشت، علي جراح‌كار را با ماموريت دفاع من تو من، براي جلوگيري از تاثير كارم در برنامه‌هاي هجومي پرسپوليس قرار داده بود. اين بازيكن هم يك لحظه از من جدا نمي‌شد. همين امر كار را برايم سخت‌تر كرده بود. ضمن اينكه موقعيت گلزني خاصي برايم فراهم نشد.

به هر حال هواداران اميدوار بودند در اين بازي شاهد گلزني و شادي گل منحصر به فردت باشند؟
شايد خودم فعاليت لازم براي قرار گرفتن در موقعيت‌هاي مناسب را نداشتم، اما در بازي‌هاي آينده اين مساله را جبران و قول مي‌دهم با گلزني‌هايم دل هواداران را شاد كنم.

پس از گل ملوان شاهد اعتراض هواداران به شكلي كه ديده شد بوديم، در اين باره چه صحبتي داري؟
اين مساله در بازي‌هاي تيم ملي نيز ديده شد. نمي‌دانم اين چه رسمي است در فوتبال ايران كه تا تيمي به مشكل برمي‌خورد، از سكوها روحيه منفي به زمين منتقل مي‌شود. اعتقاد دارم اين مساله نبايد تكرار شود. هواداران بدانند كه ما سختي تمرينات را به جان مي‌خريم تا بتوانيم در بازي‌ها باعث شادي آنها بشويم. هنوز 33 بازي ديگر در ليگ برتر پيش رو داريم. اين اولين بازي‌ها بود. شايد در ادامه نتايج بهتري رقم بخورد و يا برعكس نتايج بدي به دست بياوريم. با اين حال از هواداران انتظار داريم صبورتر باشند و بدانند تمامي مجموعه پرسپوليس براي جلب رضايت آنان از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كنند.

حالا براي دومين بازي فصل به مصاف شاهين مي‌رويد، آيا اولين پيروزي پرسپوليس در اين ديدار رقم خواهد خورد؟
هر دو تيم از اولين بازي خود تنها به يك امتياز رسيده‌اند و طبيعي است كه هر دو براي كسب اولين سه امتياز تلاش كنند. شاهين هم تيم خوبي است كه از كادرفني و بازيكنان خوبي بهره مي‌برد. آنها به هواي شرجي بوشهر عادت دارند. البته طبق برنامه ما نيز در بوشهر يك جلسه تمريني خواهيم داشت تا بهتر با شرايط كنار بياييم. در كل بازي سختي پيش رو داريم، اما تمام تلاش‌مان را براي كسب بهترين نتيجه ممكن خواهيم كرد.

تفاوت تمرينات تيم ملي و پرسپوليس در عملكرد ملي‌پوشان تيم تاثير دارد؟
هر مربي با يك سبك و سليقه تيمش را تمرين مي‌دهد، اما بازيكني كه در قالب تيم ملي قرار مي‌گيرد، اين ظرفيت را دارد كه خيلي سريع خودش را با هر روش و سيستمي هماهنگ كند.

طبيعي بود كه علي كريمي به عنوان كاپيتان اول پرسپوليس با توجه به نام و اعتبار و سابقه‌اش انتخاب شود، با اين حال نام مهرداد اولادي نمي‌توانست در ميان گزينه‌هاي بعدي قرار بگيرد؟
اجازه بدهيد در اين باره اين طور بگويم كه از 16 سالگي در پرسپوليس حضور داشتم، چهار سال در اين تيم بزرگ بازي كردم و سپس به امارات رفتم. دوباره آمدم و يك نيم فصل براي پرسپوليس بازي كردم. بنابراين از لحاظ سابقه از خيلي‌ها جلوتر هستم. با اين حال انتخاب كاپيتان تيم امري است كه به سليقه و نظر سرمربي تيم بستگي دارد و من هم به اين انتخاب‌ها احترام مي‌گذارم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)