مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس تهران – شهرداری تبریز ، پنجشنبه 90/5/20، هفته سوم یازدهمین دوره لیگ برتر. داور: محسن قهرمانی. کمک ها: مرتضی کریمی، محمدرضا منصوری.

 

استارت پرسپوليس نود بدتر از آن چيزي بود كه خيلي‌ها تصورش را مي‌كردند، به طوري كه در همان دو بازي اول 5 امتياز از دست رفت تا استيلي و تيمش بدانند قهرماني فوق‌العاده دشوارتر از آن است که حرفش را می زنند.

 

پرسپوليس در گام سوم رو در روی شهرداري تبريز مي‌ايستد كه نسبت به فصل قبل دچار تغييرات زيادي شده اما همين تيم بدون ستاره که فصل قبل برای نیفتادن می جنگید از دو بازي اولش 2 امتياز گرفته و حداقل از اين حيث بهتر از پرسپوليس عمل كرده است!

 

اگر امشب قرار باشد پرسپولیس به اين تيم در خانه امتياز بدهد به معناي واقعي وارد بحران خواهد شد. مصدوميت مهرداد اولادي و تغييراتي كه استيلي در تيمش به وجود خواهد آورد پرسپوليس را با شكل و شمايلي جديد به ميدان خواهد فرستاد اما استيلي خوب مي‌داند اگر تيمش باز هم نتيجه نگيرد سناريوي تلخي روي سكوها، او و تيمش را اذيت مي‌كند.

شايد بسياري از اهالي فوتبال پرسپوليس را مقابل تيم متوسط شهرداري تبريز برنده بدانند اما كار حميد استيلي و تيمش در اين ميدان ظاهرا ساده فوق‌العاده دشوار است و اين مسابقه هم براي سرمربي سرخ‌ها دشوار به نظر مي‌رسد.

چهره های ویژه:

 

کریمی :

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات پنج خرید پر سر و صدا داشت و اضافه شدن آنها به جمع بازیکنان فصل پیش نوید یک مجموعه پرستاره را می داد اما در دو بازی اول لیگ تنها یک اسم است که مدام تکرار می شود: علی کریمی! به جرات می توان گفت در دو بازی قبلی به جز حسین بادامکی پرسپولیس هیچ بازیکن شاخصی نداشته است و تمام امید این تیم به کاپیتان جدیدش علی کریمی معطوف شده است اما بازی او در نیمه دفاعی خط هافبک پرسپولیس در این 180 دقیقه از او یک جادوگر بی اثر ساخته است. گویا قرار است استیلی در این بازی در تفکراتش تجدید نظر کند و کریمی را به پست پشت مهاجمان منتقل کند و اگر شهرداری از همان دقیقه اول دل به بازی بسته خوش نکند باید شب ترسناکی را در برابر دریبل های جادوگر تجربه کند.

 

رضايي :

در دو بازي قبلي پرسپوليس در قلب دفاع كنار نصرتي دچار اشتباه شد و پرسپولیس نتیجه را از دست داد اما ظاهرا باز هم در تركيب اصلي قرار مي‌گيرد. با اين وجود قرار است، پست بازي رضایی تغيير كند و مثل فصل 87-86 در پست مدافع راست به ميدان برود. او در سه سال گذشته فقط يك بار در زمان زلاتكو كرانچار و مقابل پاس همدان به عنوان مدافع راست بازي كرد و نمايش پرانتقادي ارائه داد. حال بايد ديد مقابل شهرداري او در دفاع و حمله چقدر موفق خواهد بود.

بائو :

هافبك دو فصل قبل پرسپوليس كه در اين تيم آنچنان كه بايد خوب كار نكرد حالا در شهرداري بي‌ستاره يك ليدر تمام عيار است.
بائو كه هفته قبل تك گل تيمش مقابل سايپا را به ثمر رساند به نوعي مهمترين بازيكن شهرداري و عصاي دست يسيچ به حساب مي‌آيد. ميثم فصل قبل مقابل پرسپوليس كار خاصي انجام نداد اما به نظر مي‌رسد شرايط اين فصل او بهتر از پارسال باشد.

 

 

غایبان بزرگ:

مهرداد اولادی مهاجم اول پرسپولیس مصدوم شده و نبی الله باقری ها مدافع شهرداری با اخراج در بازی قبل برابر سایپا این بازی را از دست داده است.

 

تركيب احتمالي:

پرسپولیس در دو بازی قبلی نتیجه نگرفت اما سنگربان این تیم اشتباه فاحشی که منجر به گل شود نداشت. اما اوضاع برای استیلی بدتر از آن است که بتواند با یک نتیجه نامناسب دیگر پاسخ هواداران را در چگونگی استفاده از خریدهای جدید بدهد. با این وضعیت قرار گرفتن میثاق معمارزاده هم در ترکیب اصلی اصلاً دور از ذهن نیست.

 

وحيد هاشيمان و جواد كاظميان برای اولین بار در لیست 18 نفره قرار گرفته اند و سرمربی پرسپولیس نام ابراهيم شكوري، مهرداد اولادي و  حميد علي‌عسگر را برای این بازی قلم قرمز کشیده است.

 

3 گل خورده در دو بازي به اضافه نمايش پر ايراد از جانب خط دفاع پرسپوليس باعث شد تا حميد استيلي  تركيب 4 نفره خط دفاع تيمش را كن‌فيكن كند و تغييراتي عمده در اين خط به وجود آورد ومحمد و شکوری را نیمکت نشین و سکونشین کند.

 

در تمرين عصر روز سه‌شنبه مشخص شد بازيكناني كه در فوتبال دستگرمي كاور سفيد رنگ بر تن دارند نفرات اصلي ديدار امشب خواهند بود. تغييرات در خط دفاع جالب و بعضا غيرقابل باور به نظر مي‌رسيد اما با تشخيص استيلي، شيث در دفاع راست جاي عليرضا محمد را گرفت و فشنگچي به جاي شكوري، مدافع چپ شد!

 

فشنگچي بعد از يكي دو تجربه نه چندان جالب در دفاع چپ صباباتري بعد از مدت‌ها در زمان سرمربيگري قطبي در تيم ملي، مقابل تيم ملي مالي و در تورنمنت قطر به عنوان مدافع چپ بازي كرد كه براي او تجربه خوبي به حساب نمي‌آيد. در قلب دفاع اما اين بار زوج نصرتي- نورمحمدي امتحان خواهد شد تا تا بلكه اشتباهات دو بازي قبلي تكرار نشود.

 

مازيار زارع هم براي اولين بار در تركيب اصلي قرار مي‌گيرد و  کنار بادامکی و پشت سر كريمي بازي خواهد كرد. در گوش های تهاجمي نوروزي و منصوری جای خواهند گرفت و غلامرضا رضايي در راس خط حمله قرار مي‌گيرد. بدين ترتيب تركيب 11 نفره پرسپوليس در بازي امشب نسبت به ديدار با شاهين 4 تغيير و سه جابجايي خواهد داشت تا شايد اين تغييرات و راهكارها منجر به اولين پيروزي سرخ‌ها در ليگ يازدهم شود.

 

ترکیب ميزبان

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی – مدفعان مياني: محمد نصرتي، عليرضا نورمحمدي- مدافعان كناري: اميرحسين فشنگچي، شيث رضايي – هافبك تدافعي: مازيار زارع، حسین بادامکی – هافبك‌ تهاجمي: هادي نوروزي،  محمد منصوری ، علي كريمي- مهاجم: غلامرضا رضايي

تركيب ميهمان

دروازه‌بان: ابراهيم ميرزاپور- مدافعان مياني: مهدي محمدپور، دراگان زاركوويچ- مدافعان كناري: بهنام داداش‌وند (حبيب گرداني)، رسول پيرزاده- هافبك‌ مياني: محمدرضا زينال‌خيري، ميثم بائو- هافبك‌هاي كناري: شهرام گودرزي، بويان بلچيچ- مهاجمان: علي كريمي، سعيد دقيقي

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)