مرجع خبری پرسپولیس : ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس مشکلات این تیم را به ضعف مدیریت در فوتبال و باشگاه پرسپولیس نسبت می‌دهد و معتقد است اگر شرایط به همین شکل پیش برود، سرخپوشان تهرانی روزهای بدتری هم در پیش خواهند داشت.


به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از ایپنا، حرفهای ابراهیمی را در ذیل می‌خوانید:

 

*چرا پرسپولیس به این وضعیت افتاده است؟

– چند سال است که می‌گوید ضعف مدیریت فوتبال ایران را فرا گرفته و متأسفم که دایی و کاشانی در حالی که یک و سال و نیم قبل آن همه از یکدیگر تعریف می‌کردند در پایان فصل قبل حاضر نشدند با یکدیگر رودررو مناظره کنند هر چند که دایی 2 قهرمانی متوالی در جام حذفی آورده بود. مربی که قهرمان می‌شود را رد می‌کنند و مربی دیگری را می‌آورند.

 

*البته این مناظره به نوعی بین فتح‌الله‌زاده و مایلی‌کهن انجام شدکه الفاظ خیلی بدی بین طرفین رد و بدل شد.

– متأسفم بگویم که ورزشکاران همواره الگو بوده و منش پهلوانی داشته‌اند اما حالا شاهد چنین مسائلی در صدا و سیما هستیم. چرا در گذشته که این پولها نبود شاهد چنین مسائلی نبودیم؟ چرا در این 10 سال که پول در فوتبال بالا رفت این اتفاقات می‌افتد و حرمت ‌شکنی می‌کنند. باعث تأسف است که همه این آقایان مذهبی هستند و ادعای مذهب دارند اما به جان هم افتاده‌اند.

 

*این رفتار چه تأثیری در جامعه دارد؟

– آن جوانی که این صحنه‌ها را می‌بیند می‌گوید در این ورزش و فوتبال چه خبر است؟ فقط تأسف می‌خورم که چنین صحنه‌هایی را می‌بینم و هر چه فکر می‌کنم دلیل این رفتار چیست به بن‌بست می‌خورم.

 

*تماشاگران هم روی سکوها حال و هوای خاصی دارند، در این رابطه صحبت می‌کنید؟

– آنها هم خط نگه‌دار شده‌اند و با یک بازی شعار می‌دهند. انتقاد سازنده خوب است اما شعار دادن اصلا خوب نیست. علی دایی اسطوره است اما چرا با قهرمانی رفت؟ من و پروین هم با قهرمانی رفتیم اما الان با 20 دقیقه بازی حیا کن، رها کن می‌گویند که این مسائل روی مجموعه تأثیر می‌گذارد و در ین وضعیت بازیکن برای مربی تره هم خورد نمی‌کند چون می‌گوید دایی را عوض کردند اما من هستم و این مسائل به تیم لطمه می‌زند. کجای دنیا چنین شعارهایی را می‌دهند و مناظره‌هایی به این شکل وجود دارد؟

 

*وضعیت پرسپولیس به لحاظ فنی چطور است؟

– پرسپولیس از نظر فنی اصلا شرایط خوبی ندارد. کار ترکیبی، پوشش و پرس ندارند و شرح وظیفه بازیکنان مشخص نیست. این چیزها که دیگر تمرین و هماهنگی نمی‌خواهد. علی کریمی را یک خط جلوتر ببرند تا پشت سر مهاجمان بازی کند. هافبک دفاعی و خط هافبک شرح وظیفه ندارند و سردرگم هستند. پرسپولیس 20 دقیقه اول فشار می‌آورد و تمام می‌شود و در دقیقه پایانی توپ روی دروازه حریف می‌ریزند.

 

ما هم روی دروازه حریف توپ می‌ریختیم اما آن زمان بازیکنان سرزن داشتیم اما در این پرسپولیس اصول بازی اجرا نمی‌شود و شهرام گودرزی با آن قد و قواره همه کار می‌کند و ستاره زمین می‌شود. بازیکنان پرسپولیس آنقدر مغرور هستند که حریف را پرس نمی‌کنند و به همین راحتی گودرزی ستاره بازی می‌شود. اگر همین شرایط ادامه داشته باشد وضعیت بدتر می‌شود. مربی چرا روی نیمکت مات و مبهوت می‌نشیند و با بازیکنانش حرف نمی‌زند. اینجا که اروپا نیست فرگوسن روی نیمکت بنشیند و بازیکنان کار خودشان را در زمین انجام دهند. حتی مورینیو و گواردیولا هم کنار خط حرف می‌زنند و نکات فنی را به بازیکنان خود می‌گویند.

 

*بازیکنان پرسپولیس در چه سطحی هستند؟

– پرسپولیس از نظر مهره اصلا کسری ندارد. آقایان می‌گویند بعد از 5 بازی هماهنگ می‌شویم و این یعنی از دست دادن 15 امتیاز همانطور که همین الان از 19 امتیاز فقط یک امتیاز گرفته‌اند چرا در استقلال یک آدم باتجربه روی نیمکت هست اما نیمکت پرسپولیس آدم باتجربه ندارد؟

 

*بازی با مس سرچشمه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

– بازی خیلی سختی است و نمی‌شود آن را پیش‌بینی کرد و اگر پرسپولیس همین‌طور ادامه بدهد آنها انگیزه می‌گیرند و شیر می‌شوند. پرسپولیس نیاز به یک برد دارد و امیدوارم در همین بازی این برد بدست بیاید تا تیم روحیه بگیرد اما استیلی بداند که تنها است.

 

*اما محمد مایلی‌کهن به عنوان مدیرفنی و یک آدم باتجربه کنار استیلی هست؟

– بله اما آیا به حرف همدیگر گوش می‌کنند؟ من نمی‌دانم چنین چیزی هست تا نه اما امیدوارم به حرف هم گوش کنند. پورحیدری روی نیمکت استقلال هست و راهنمایی می‌کند و نظرش را می‌دهد که خیلی خوب است اما در پرسپولیس چنین چیزی هست؟ نمایش خوب است اما اجرای آن خوب نیست. مایلی‌کهن اگر مدیرفنی است روی نیمکت نیست و باید دید با موبایل نظراتش را می‌گوید یا نه، پس نقش مایلی‌کهن چیست؟ مایلی‌کهن باید از تجربیاتش استفاده کرده و کادر فنی را راهنمایی کند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)