مرجع خبری پرسپولیس : علي کريمي در ديدار تيم ملي مقابل اندونزي درس بزرگي به فوتبال ايران و فوتباليستهاي جوان کشورمان داد تا به نوعي هم بزرگ منشي خودش را ثابت کند و هم نشان بدهد که اخلاق در فوتبال ما هنوز نمرده است.


بحث بازوبند کاپيتاني تيم ملي است. کريمي از جمله بازيکناني است که در دوران بازيگري‌اش همواره حواشي زيادي اطرافش وجود داشته و در زمره بازيکنان جنجال‌ساز فوتبال ايران محسوب مي‌شود.

 

 

 

اما در بازي تيم ملي مقابل اندونزي، زماني که کارلوس کوئيروش بازوبند کاپيتاني را به جواد نکونام داد، کريمي بدون اينکه اعتراض کند و اردوي تيم ملي را با حاشيه‌اي جديد روبه‌رو کند، با اين موضوع کنار آمد و پشت سر نکونام وارد ميدان شد و بدون کوچکترين مسأله حاشيه‌اي کار خودش را کرد تا تيم ملي در بازي اول مرحله اول دور گروهي مقدماتي جام‌جهاني موفق شود و 3 امتياز خانگي را کسب کند.

 

کاپيتاني تيم ملي به دليل سابقه، محبوبيت و توانمنديهاي علي کريمي، حق او بود اما مرد شماره 8 تيم ملي و پرسپوليس به راحتي با تصميم کوئيروش کنار آمد تا نشان دهد از خودگذشتگي او، چه حاصلي براي تيم ملي دارد. بستن بازوبند کاپيتاني تيم ملي براي هر بازيکني افتخار بزرگي است و بدون ترديد براي علي کريمي هم همين احساس را دارد اما علي که امروز در اوج پختگي و تجربه قرار دارد، از حق طبيعي خودش گذشت تا تيم ملي موفق شود و گام اول را محکم بردارد. در واقع کريمي در اين ماجرا مصالح ملي را بر مصالح فردي ارجح دانست تا شاگردان کوئيروش بدون حاشيه و با تمرکز کامل وارد ميدان شوند و شروع خوبي در اين مسابقات داشته باشند.

 

علي کريمي با رفتار خاص خود در اين ماجرا، درس بزرگي به فوتبال ما داد و اميدواريم فوتباليستهاي جوان کشورمان از واکنش کريمي به بازوبند کاپيتاني تيم ملي، درسهاي لازم را گرفته باشند البته در اين ماجرا بايد به مديريت کارلوس کوئيروش هم اشاره کنيم که با رفتار خاص خود جو خوبي در اردوي تيم ملي به وجود آورده تا هر اتفاقي تبديل به يک حاشيه و جنجال بزرگ نشود و ملي‌پوشان بدون استرس و با تمرکز کامل کارشان را دنبال کنند. اين اتفاق فرخنده در تيم ملي را به فال نيک مي‌گيريم و اميدواريم ملي‌پوشان ايراني با آرامش کامل در بازيهاي آينده حاضر شوند و با کسب نتايج مطلوب بليت حضور در جام‌جهاني 2014 برزيل را بدست آورند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)