مرجع خبری پرسپولیس : عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: خطا روی علی کریمی در بازی پرسپولیس و ذوب‌ آهن پنالتی نبود.

 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سید رضا غیاثی پس از بازبینی فیلم دیدار شهرداری تبریز و راه آهن در مورد تصمیم دقیقه 92 فرشید افشار، داور وسط که یک شانس مسلم گل را از تیم راه آهن شهرری به منظور اخراج بازیکنی که در میانه میدان مرتکب خطای شدید شده بود، گرفت، گفت: فرشید افشار در این بازی برابر گزارش غلامرضا بهروان، ناظر مسابقه، در طول بازی قضاوت عادلانه و قابل قبولی را ارائه کرده بود، اما متاسفانه در پایان وقت اضافه دوم بازی مشاهده می‌کند که بازیکن تیم شهرداری تبریز در میانه میدان با خطای شدید بازیکن راه آهن را مورد تکل از رو به رو و کف پا قرار می دهد.

وی افزود: داور مسابقه متاسفانه بدون توجه به شانس گلی که عباس فرد، مهاجم راه آهن داشته است، بازی را قطع کرده تا بازیکن خاطی را اخراج کند و بر این اساس یک شانس مسلم گل را از تیم راه آهن سلب کرد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ضمن بازبینی فیلم بازی، نظر کمیته بازبینی فیلم بازی ، اشتباه داوری در این صحنه را تائید می ‌کند. این صحنه فقط یک شانس گل بوده و گلی هم به ثمر نرسیده است چرا که بارها دیده شده که حتی بازیکنان، توپ را از روی خط دروازه بیرون زده‌اند و گلی به ثمر نرسیده است. به همین دلیل نمی‌توان گفت که داور یک اشتباه تاثیر گذار مرتکب شده است. بر همین اساس ضمن تاکید بر اشتباه داور این دیدار ،امید است داوران به هنگام اتخاذ تصمیم اخراج بازیکنان به دیگر موارد و به خصوص آوانتاژ توجه لازم را داشته باشند.

غیاثی در خصوص بازبینی فیلم دیدار پرسپولیس و ذوب آهن توسط هیئت داوری گفت: تصمیم داور در وقت اضافه نیمه دوم بازی که خطایی را روی شماره 16 تیم ذوب آهن ماچادو اعلام نمی‌کند و به بازی ادامه می دهد، سایر تصمیمات داور به خصوص تصمیم دقیقه 80 مبنی بر نبودن خطای پنالتی روی علی کریمی و یا دقیقه 65 نبودن خطا روی غلامرضا رضایی در بیرون محوطه جریمه را تائید می‌کند. ضمنا اخراج بازیکن شماره 16 ذوب آهن به دلیل برخورد شدید و زدن لگد به محمد نصرتی بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)