مرجع خبري پرسپوليس: علي پروين از نظر تعداد حضور در دربي ركوردار دار است و عليرضا واحدي نيكبخت با دريافت 8 كارت زرد در شهرآورد پايتخت همچنان ركورددار است.


علي پروين با دو دهه حضور در دربي ركورد دار 42 سال دربي است.پس از پروين، عليرضا نيكبخت با 19 دربي در جايگاه دوم قرار دارد و افشين پيرواني و محمود فكري با 18 بار حضور در شهراورد در مكان سوم قرار دارند.


نكته جالب اينكه نيكبخت با لباس هر دو تيم در دربي حضور داشته كه با 13 بار پوشيدن پيراهن استقلال در بيشتر شهرآوردها آبي پوش بوده است.


عليرضا واحدي نيكبخت كه هشت كارت زرد را در 19 بار حضورش در دربي دريافت كرده است، ركورد دار اخطار در شهرآورد است.


همچنين بهروز رهبري فرد، مدافع سرخ پوش و محمد فكري و اميرحسين صادقي مدافعان آبي پوشان مشتركا در مكان دوم قرار دارند.


نكته قابل توجه اين است كه در مجموع 68 دربي گذشته 122 كارت زرد و 28 كارت قرمز از جيب داوران خارج شده كه سهم استقلال از كارت هاي زرد هر دو تيم 61 كارت بوده است كه نيكبخت با لباس هر دو تيم افتخار دريافت كارت را داشته است.


اما سهم پرسپوليس از كارت قرمز ها 13 و استقلالي ها 15 كارت بوده است كه همايون بهزادي، كاپيتان سرخپوشان با دو كارت قرمز اخراجي معروف دربي بوده است.

 

محمد صالحي با 5 قضاوت ركورددار سوت زني در دربي است و 9 داور ايراني و پنج داور خارجي با حضور در دو دربي پياپي در مكان دوم قرار دارند.

 

همچنين، 14 سال بود كه داوران ايراني از حضور در دربي محروم بودند كه در سال 1387 اين طلسم با حضور محسن تركي شكسته شد كه وي تا كنون دو ديدار را قضاوت كرده است.

 

پس از تركي مظفري زاده يك بار و مرادي دو بار در ديدارهاي شهرآورد را سوت زده اند.

 

لازم به ذكر است، محمد فنايي در پنج دربي كمك داور بوده است و پس از وي هشت ايراني هر يك با سه بار كمك در دربي در مكان دوم قرار دارند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)