مرجع خبری پرسپولیس :  سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: فوتبال ايران از نظر سازماندهي مشكل دارد.

افشين قطبي در دادمه نشست مطبوعاتي اش اظهار داشت: سعي كردم براي تعامل بيشتر با مربيان از تجارب آنها استفاده كنم. در اين زمينه محصص كمك زيادي به من

كرده است. چون ارتباط نزديك براي ما خيلي مهم است و سعي كرديم كه چنين تعاملي وجود داشته باشد. مهم اين نيست كه با كدام مربيان صحبت كردم. من نشست‌هايي را در فدراسيون فوتبال داشتم و از تجارب برخي مربيان استفاده كرده ام كه به هدف خودم كه همان رشد فوتبال ايران است برسم.
قطبي درباره وضعيت كريم باقري گفت: ما جلساتي را با كريم باقري داشته ايم. چند بار اين بازيكن به اردو آماده اما به دليل مصدوميت در تمرينات تيم پرسپوليس و تيم ملي شركت نكرده است. او از ناحيه كمر درد دارد. در پي صحبت‌هايي نهايي كه با باقري داشتيم وي قادر نيست كه در 3 مسابقه آينده تيم ملي را همراهي كند اما همچنان پرونده را باز نگه مي داريم چون باقري از بهترين هاي فوتبال ايران است و اميدواريم پس از 3 مسابقه بتواند به كمك ما بيايد. همه مي دانيد كه من در مورد اين بازيكن چه نظري دارم. وي بسيار باشخصيت است
وي درباره احتمال كشيده شدن سرنوشت ايران به مرحله پلي آف براي صعود به جام جهاني عنوان كرد: تمركز اصلي روي 3 مسابقه بعدي است. هر 3 بازي شرايط و ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد. من با همكاري همه نفرات هيچ ترديدي براي صعود ايران به جام جهاني ندارم. اگر سرنوشت ما به مسابقه حذفي( پلي آف) كشيده شود در آن مرحله نيز تيم بهتري خواهيم داشت. اما براي ما خيلي مهم است كه از 2 مسابقه برابر كره شمالي 6 امتياز بگيريم و شرايط صعود را فراهم كنيم. هيچ چيز ما را به اين اندازه خوشحال نخواهد كرد كه بتوانيم در ديدار پاياني كه در سئول برگزار مي‌كنيم بتوانيم يك جشن خوب داشته باشيم.

وي گفت: كره شمالي يكي از بهترين تاريخ دوران فوتبالي خود را دارد و نشان داده كه در شرايط ايده آلي است اما آنها بازي سختي را برگزار خواهند كرد.
سرمربي تيم ملي يا آور شد: اصول زندگي من اين بوده كه از گذشته درس بگيرم. من مثل شماها؛ انسان هستم و اشتباه كرده و مي‌كنم اما سعي كرده ام كه اشتباهاتم را تكرار نكنم. متاسفانه فرهنگي كه در ما وجود دارد اين است كه در گذشته زندگي مي كنيم و اين فقط وقت را تلف مي‌كند. خيلي مهم است كه در شرايط فعلي زندگي و براي آينده برنامه ريزي كنيم. بازيكنان ما خيلي شجاع هستند و ما با همين نفرات مي خواهيم برويم و كره شمالي را شكست بدهيم.
قطبي تاكيد كرد: من بازيكنان را مورد آناليز قرار خواهم داد همان طور كه آنها را در تمرينات زير نظر مي‌گيرم. يك بازيكن اگر از لحاظ بدني شرايط خوبي داشته باشد مي‌تواند براي تيم ملي مفيد باشد. اگر گل اول را به كره شمالي بزنيم شك نكنيد براي گل دوم نيز پيش خواهيم رفت.تيم ملي مقابل كره جنوبي و عربستان گل اول را زد و ما عقب نشيني كرديم كه اين خودكشي بود.
سرمربي تيم ملي يادآور شد: جام جهاني جايگاه خوبي است كه بيشترين بازيكنان مي‌تواند به كشورهاي مختلف معرفي شوند زندي صحبت خوبي كرد كه گفت: بازي كردن يا بازي كردن من مهم نيست بلكه موفقيت تيم ملي مهم است ما به نفراتي نياز داريم كه عكس العملي حرفه‌اي داشته باشند. پيروزي تيم ملي موفقيت 70 ميليون ايراني است.
وي درباره ضعف برنامه ريزي در فوتبال ايران گفت: خيلي ها مي‌گويند كه فوتبال يك ورزش اشتباهي است چون بازيكنان بايد در يك ثانيه تصميماتي را بگيرند و اين اشتباه‌ها در ديدارهاي حساس بيشتر مي‌شود. من هرگز از شكست نترسيدم و از شكست درس گرفتم و توانسته ام موفقيت هاي را به دست آورم. همكاري و همدلي بين بازيكنان و كادر فني خوب بوده و تفرات من از تمرين كردن لذت مي‌برند و اين فضا تاثير زيادي از در كاهش اشتباهات دارد. ما سعي كرديم در سازمان دفاع و حمله كار كنيم چون فوتبال ايران مثل اسپاگتي است زيرا بدون سازماندهي بازي مي‌كنيم.
قطبي اظهار داشت: فوتبال ايران مانند نوشابه است كه زماني كه آن را تكان مي‌دهيم جنبش و جوش زيادي دارد و در ميدان تا 20 دقيقه بسيار انفجاري است اما پس از آن زمان فرو كش مي‌كند. ما سعي كرديم كه سازماندهي مطلوب به وجود آوريم و همه اين بازيكنان اين موضوع را به خوبي مي‌دانند. تمرينات خوبي انجام داديم كه هميشه و هر ثانيه سازماندهي و هماهنگي تيمي را داشته باشيم. سرعت و سازمان دفاع و در حمله خيلي مهم خواهد بود و اين نكات را به بازيكنان گفته‌ايم. مشكل فوتبال ايران اين است كه هر گاه بازيكنان توپ را از دست مي دهند به فكر دفاع مي‌افتند و همين عامل باعث مي‌شود روي ما فشار آيد. ضعف فوتبال فقط در دفاع نيست. در دفاع مياني، دفاع چپ و در خط حمله اين ضعف‌ها وجود دارد چون ما به اندازه كافي در اين پست ها بازيكن نداريم. شايد يك روز نتوانيم اين ضعف ها را برطرف كنيم اما تلاش مي‌كنيم كه در هر پست دو بازيكن بين المللي داشته باشيم.
قطبي درباره جدايي پرويز كماسي گفت: وقتي سرمربي تيم ملي شدم از كماسي خواستم به عنوان بدنساز به ما ملحق شود اما وي وظايف مختلفي در مجموعه ورزشي انقلاب دارد و به همين دليل نمي‌توانست در كنار تيم باشد. علاوه بر اين به دليل كوتاه بودن زمان تيم ملي نياز به بدنسازي نداشت و به همين دليل كماسي از جمع ما جدا اما وي مي تواند بعد از سه بازي به اردوي برگردد و تصميماتي كه مي‌گيريم به جمع ما اضافه شود.
قطبي تصريح كرد: طي آخرين خبري كه داشته‌ايم مسئولان فدراسيون فوتبال كره شمالي اعلام كرد‌ند قصد دارند يك مسابقه را در به جاي چمن مصنوعي در زمين طبيعي برگزار كنند. اگر چه ما براي آشنايي براي كشور زمين چمن مصنوعي برنامه ريزي كرديم كه در اردوي چين در همين زمين تمرين كنيم و مي دانيم كه انجام بازي در زمين مصنوعي درصد مصدوميت را بالا مي برد و ما بايد آن را كنترل كنيم. براي كسب نهايي پاسخ مسئولان فدراسيون كره شمالي همكارانم در فدراسيون فوتبال پيگيري هستند تا نامه‌اي رسمي از پويگ يانگ يا اي اف سي دريافت كنند. تا بدانيم تا در چه زميني بازي خواهيم كرد.
سرمربي تيم ملي درباره برنامه هاي استراحت بازيكنان در اردوي تيم ملي تاكيد كرد: در اردو با انجام برنامه ريزي مناسب تنظيم كرده ايم كه بازيكنان زمان مناسب براي ريكاوري را داشته باشند مثلا روز گذشته 3 جلسه تمرين كردم اما امروز صبح سعي كرديم به آنها استراحت بدهيم تا خسته نشوند هر چند در روزهاي گذشته تمرينات ما بيشتر با توپ بوده است.
قطبي افزود: بايد از محمود احمدي نژاد تشكر كنم كه اجازه داد با هواپيماي شخصي براي انجام به سفر كره شمالي استفاده كنيم و زودتر به تهران بازگرديم تا به خوبي ريكاوري را انجام دهيم. اين موضوع اهميت زيادي براي ما دارد. علاوه بر اين كادر پزشكي و ماساژوهاي تيم ملي 11 روز پر كار را پيش روي دارند بنابراين آنها بايد صددرصد آماده باشند.
قطبي درباره شايعه جدايي رحمان رضايي عنوان كرد: روز گذشته زماني كه با مسئولان سازمان و فدراسيون جلسه داشتيم رضايي به هتل آكادمي آمد و ما نتوانستيم با او صحبت كنيم اما در اين زمينه با اين بازيكن صحبت خواهم كرد. رضايي را دوست دارم و اين بازيكن در فوتبال اروپا و جام جهاني تجربه بازي دارد. براي رضايي آرزوي موفقيت دارم. دوست ندارم زماني كه بازيكني از تيم ملي كنار مي‌رود لغت خط خوردن را استفاده كنيم ما در هر مسابقه بايد 11 نفر استفاده كنيم و ساير نفرات بايد در خدمت تيم ملي باشند چون معتقدم همه بازيكنان حاضر در اردو شخصيت و كيفيت بالايي دارند.
سرمربي تيم ملي درباره وضعيت حضور خبرنگاران در اردوي تيم و جدا بودن محل اسكان ملي پوشان گفت: تجربه كاري من نشان داده كه هتل بازيكنان تيم ملي در فضاي كاملا توام با آرامش باشد و فقط بازيكنان آن را كادر فني و مسئولان در اين هتل مستقر شوند. اميدوارم شما به خواسته من احترام بگذاريد چون آرامش نياز اصلي ملي پوشان است. در جام ملت‌هاي 2008 آسيا زماني كه مربي كره بودم هتل ايران و كره جنوبي يك جا بود و وقتي به هتل آمدم فكر كردم كه تمام مردم تهران در هتل حضور دارند و همه با هم صحبت مي‌كردند و اطراف تيم ملي خيلي شلوغ بود به همين دليلي خواهش مي كنم در بازي هاي بعدي اطراف تيم ملي خلوت باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)