مرجع خبری پرسپولیس : همانطور كه آقاي چراغپور گفته توپ برعكس مي‌چرخيد و چرخش خاصي داشت. الان هرچه توضيح بدهم فايده‌اي ندارد اما وقتي توپ جلوتر از من زمين خورد پيش‌بيني كردم دفعش كنم بهتر است تا اينكه يكضرب بگيرمش. متاسفانه بعد از ريباند توپ افتاد جلوي پاي بازيكن حريف و مهاجم آنها هم در صحنه حاضر بود.

 

حرف كشيدن از دروازه‌باني كه دربي را باخته اصلا كار ساده‌اي نيست حتي اگر يكي از بهترين دوستانت در پرسپوليس باشد!

اعصابش به هم ريخته است و اصلا دلش نمي‌خواهد كلامي درباره بازي با استقلال و عملكرد خودش حرف بزند و مدام مي‌گويد:

 

«چه بگويم؟ بي‌خيال مصاحبه شو، بگذار دو روز بگذرد، هر كس دوست دارد انتقاد كند و…» بالاخره كلنجار 15 دقيقه‌اي با گلر پرسپوليس به سرانجام مي‌رسد و او حاضر مي‌شود حرف بزند اما دلش خون است از انتقادهايي كه طي اين دو سه روز او و پرسپوليس را هدف گرفته اند و بعضي از آنها نيز ناجوانمردانه و مخرب به نظر مي‌رسد.

 

ميثاق جان الان وقت حرف زدن است چون هر چه حرف نزني مي‌گويند اشتباه كرده و اشتباهاتش را هم قبول دارد. شايد اينطوري برايت بدتر شود. براي منتقدانت چه جوابي داري؟
چه جوابي بدهم؟ من كه با هيچ كس صحبت نمي‌كنم اما بعضي‌ها دوست دارند برخي فوتباليست‌ها را بيهوده بزرگ كنند و برخي ديگر را مدام بكوبند. اين اتفاق سال‌ها است كه مي‌افتد و من هم حرفي ندارم اما بالاخره عروسي به كوچه ما هم مي‌رسد.

از خودت نمي‌گويي، حداقل درباره بازي بگو.
بازي؟ چه بگويم؟ باختيم ديگر.

وقتي اول بازي به صف شده بوديد در چهره‌ات استرس زيادي ديده مي‌شد. آيا اين استرس به خاطر اين بود كه تا شب قبل از بازي معلوم نبود تو بازي مي‌كني يا حقيقي؟
نمي‌دانم اما استرس زيادي نداشتم، نمي‌دانم شايد هم حالم خوب نبود! (اينجا ميثاق مي‌خواهد بي‌خيال مصاحبه شويم اما سوال‌ها ادامه پيدا مي‌كند)

خيلي‌ها تو را روي هر دو گل مقصر مي‌دانند، خودت نظري در اين باره داري؟
در گل دوم من مقصر نبودم، 3 به يك شده بوديم. برهاني هم پاس به عقب داد. وقتي بازيكن حريف زير توپ مي‌زند و با من تك به تك مي‌شود چه كار كنم؟ (دوباره معمارزاده مي‌خواهد قيد مصاحبه را بزند)

باختن در دربي حساسيت‌زا است و همه مي‌خواهند حرف‌هاي تو را بشنوند.
درست است كه دربي اهميت دارد اما فوتبال كه با فوتبال فرق ندارد. اگر آن طرف زمين پنالتي ما گل مي‌شد الان اينقدر حرف و حديث درست نمي‌شد.

جواب انتقادها را چطور مي‌دهي؟
هر كس دوست دارد انتقاد كند، اشكال ندارد.

درباره گل اول خيلي‌ها تو را مقصر مي‌دانند. چه حرفي داري؟
توپ جلوي من زمين خورد اما هر گلي كه مي‌خوري توجيه دارد، بالاخره اين گل هم توجيه دارد و يك نفر مقصر است.

حالا روي گل‌هاي خورده خودت را مقصر مي‌داني يا نه؟
گل‌هاي خورده؟ (كمي فكر مي‌كند) گل اول شايد اما گل دوم نه. (ميثاق دوباره مي‌خواهد از زير مصاحبه در برود اما از اين به بعد جدي مي‌شود و به همان سوال‌ها جواب‌هاي كامل‌تري مي‌دهد)

دوباره برمي‌گردم به خانه اول و انتقادهايي كه در اين دو سه روزه به عملكردت در دربي وارد بوده.
هر كسي بعد از بازي مي‌تواند حرف بزند اما اينكه كارشناسان چه بگويند مهم است. فكر مي‌كنم الان خود بازيكنان بيشتر از همه ناراحت باشند تا افراد ديگر. در فوتبال وقتي تيمي مي‌بازد دلايل زيادي مي‌توان براي باخت رديف كرد. از اشتباه فردي گرفته تا كار گروهي ضعيف. بدشانسي هم مي‌تواند يكي از دلايل باخت باشد. شايد اگر توپي كه من دفع كردم نيم متر آن طرف‌تر مي‌افتاد اين همه انتقاد نمي‌شد. فوتبال همين است، يك روز مي‌بريم، يك روز هم مي‌بازيم، من درباره دربي‌هاي گذشته حرف نمي‌زنم چون نبودم اما شرايط بازي را هم بايد در نظر گرفت.

جلال چراغپور در برنامه ورزش از نگاه دو مي‌گفت ميداودي ضرباتش را با تمام روي پا به قسمت عمودي توپ مي‌زند و مثل ضربه لوپ‌دراپ پينگ‌پنگ كه كات‌دار است، كار را براي گلر سخت مي‌كند. واقعا همين‌طور است؟
به هر حال فكر مي‌كنم همانطور كه آقاي چراغپور گفته توپ برعكس مي‌چرخيد و چرخش خاصي داشت. الان هرچه توضيح بدهم فايده‌اي ندارد اما وقتي توپ جلوتر از من زمين خورد پيش‌بيني كردم دفع‌اش كنم بهتر است تا اينكه يكضرب بگيرمش. متاسفانه بعد از ريباند توپ افتاد جلوي پاي بازيكن حريف و مهاجم آنها هم در صحنه حاضر بود.

اما ضربه ميداودي شديد هم نبود.
اگر شدت حركت توپ زيادتر باشد مهارش راحت‌تر است. هر توپي شرايط خاص خودش را دارد. سرعت توپ مهم نيست، شايد خيلي توپ‌هاي محكم‌تر را راحت تر‌ بتوان گرفت اما درباره آن صحنه من هر چه بگويم مي‌شود توجيه چون توپ رفته توي دروازه ما اما اين اتفاق براي هر گلري پيش مي‌آيد و اين بار گريبانگير من شد.

نمي‌شد در صحنه گل دوم به جاي تعقيب برهاني با يك جهش توپ را از زيرپايش بزني؟
من نمي‌خواستم او را بزنم، مي‌خواستم تاخير بدهم تا بقيه مدافعان برسند. زاويه هم بسته شد تا او نتواند مستقيم دروازه را باز كند اما پايم گير كرد و افتادم زمين، برهاني هم پاس به بيرون داد و نتوانست يكضرب دروازه را باز كند اما وقتي شيرازه خط دفاع تيم از هم پاشيده شد اين اتفاق پيش مي‌آيد. با اين حال اگر مقصر بودن من فشارها را كم مي‌كند من خودم را مقصر اعلام مي‌كنم.

همين؟
بايد از هواداران واقعي تيممان عذرخواهي كنم اما بايد نگاهمان به آينده باشد. ما 27 بازي ديگر داريم و مي‌توانيم تغييرات زيادي در جدول بدهيم. آينده‌اي هم وجود دارد اما نبايد با تخريب بازيكنان تيم را از بين ببريم. تخريب كه كاري ندارد و راحت‌ترين كار است اما بايد حمايت كنند تا بازيكنان دوباره روحيه بگيرند. فكر مي‌كنم پرسپوليس هنوز هم مدعي اول قهرماني باشد ولي با اين هجمه انتقادهايي كه از من و خيلي از بازيكنان شده كار سخت مي‌شود. من تمام تلاشم را در زمين مي‌كنم اما بعضي اتفاقات را نمي‌توان پيش‌بيني كرد.

حميد استيلي گفته ضربه ميداودي توپي نبوده كه تبديل به گل شود و به نوعي غيرمستقيم تو را مقصر معرفي كرده.
آقاي استيلي به عنوان مربي حق دارد نظرش را اعلام كند. من خودم را مقصر مي‌دانم اما توپ‌هاي ساده‌تر از اين هم ريباند مي‌شود. با اين حال از هواداران عذر مي‌خواهم.

بعد از باخت به استقلال چه بر تو گذشت؟
خب هميشه وقتي تيم مي‌بازد يا نتيجه نمي‌گيرد همه ناراحتند اما در فوتبال ايران گلر مقصر تمام شكست‌هاست. وقتي تيم مي‌برد هيچ‌كس به دروازه‌بان‌ها توجه نمي‌كند حتي اگر بهترين بازي‌اش را انجام داده باشد و همه حواسشان به آنهايي است كه گل مي‌زنند. من خودم فكر نمي‌كردم اينطوري ببازيم و به همين خاطر بعد از بازي خيلي ناراحت بودم و اين ناراحتي الان هم ادامه دارد. مطمئنا تا روزي كه نتوانيم اين نتايج را جبران كنيم ناراحت مي‌مانم.

شب بازي از شدت ناراحتي توانستي بخوابي؟
بهتر است ديگر فيلم هندي‌اش نكنيم، اين طبيعي است كه ناراحت باشم اما اينكه چه بر من گذشت و جزيياتش چه بوده مهم نيست و بايد تلاش كنيم جبران كنيم.

الان خيلي‌ها مي‌گويند با اين دو گل تو موقعيتت را دوباره از دست دادي. اصلا در بازي هم استرس داشتي كه اگر گل بخوري نيمكت‌نشين شوي؟
اين مساله فني است و فكر مي‌كنم بايد با مربيان در اين باره صحبت كنيد اما در اينكه من فيكس بشوم يا نشوم تاثير ندارد و مهم نتيجه گرفتن تيم است. بايد همه به تيم كمك كنيم. فوتباليست بالا و پايين دارد يك روز در اوج است يك روز نه. آنهايي كه اين را نمي‌دانند نمي‌توانند بازيكنان را درك كنند. خيلي از فوتباليست‌هاي بزرگ هم اين روزها را داشته‌اند و برخلاف تصور خيلي‌ها روزهاي تلخي را هم تجربه كرده‌اند.

يعني جمعه روز بد تو بود؟
مي‌توانم بگويم روز بدشانسي‌ام بود چون فكر مي‌كنم همه چيز طور ديگري رقم خورد.

اما خيلي‌ها مي‌گويند خوش‌شانس هم بودي چون يك توپ به تير افقي خورد و برگشت، يك توپ هم به تير عمودي خورد و بعد از برخورد به تو به زمين برگشت.
حتما آنها را هم من مقصر بودم كه به تير خورد؟ وقتي توپ جلوي هجده قدم لو مي‌رود خيلي سخت است كه برش گرداني. خيلي‌ها درباره فوتبال حرف مي‌زنند اما بايد ديد كارشناسان چه مي‌گويند. اگر بعد از باخت انتقادها تخريبي باشد اين زياد جالب نيست و اميدوارم منصفانه انتقاد كنند.

بعد از بازي حتما افرادي بوده‌اند كه با تو تماس بگيرند و دلداري‌ات بدهند.
بله، دو نفر از بزرگان فوتبال كه اسمشان را نمي‌برم تماس گرفتند، هم انتقاد كردند، هم راهكار دادند. آنهايي كه من را مي‌شناسند مي‌دانند توانايي‌هايم چقدر است و هميشه به من دلگرمي داده‌اند. من قبل از اين بازي در آخرين دربي كه به ميدان رفته بودم از نگاه كارشناسان بهترين بازيكن زمين شدم اما انگار براي خيلي‌ها اين چيزها مهم نيست. خوب نيست اينطوري بازيكن را تخريب كنند. انگار بعضي‌ها دلشان مي‌خواهد آنچه خودشان دوست دارند را بزرگ كنند. البته اينها ديگر برايم عادي شده اما من اشتباهم را قبول دارم و از پرسپوليسي‌هاي واقعي عذر مي‌خواهم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)