مرجع خبری پرسپولیس : امير عابديني، مديرعامل داماش گيلان با اين كه به شدت سرگرم مشكلات تيم خودش است اما اتفاقات پرسپوليس را به دقت پي گيري مي كند.

 

او كه از ابتداي فصل اوضاع نابسامان اين تيم در طول فصل را پيش بيني كرده بود همچنان بر مواضع قبلي خود عليه كاشاني ايستادگي مي كند.


دربي را ديديد يا گرفتاري ها اين اجازه را به شما نداد؟
دربي بازي اي نيست كه بتوان به همين راحتي آن را از دست داد.


بازي را از لحاظ فني چطورديديد؟
طبيعي بود كه خط هافبك استقلال بر هافبك پرسپوليس چيره شود. دربي روز بسيار خوب مجتبي جباري بود و او به همراه آندو كه با درايت فوتبال بازي كرد توانستند برتري را به استقلال هديه كنند. در اين بازي كه هافبك هاي استقلال به خصوص جباري نمره 10 از 10 را مي گيرد به محمد نوري چه نمره اي مي دهيد؟ دست پاچگي خط حمله پرسپوليس و زوم بودن همه بازيكنان به علي كريمي از مشكلات اين تيم در اين بازي حساس بود. سوال من اين است كه آيا واقعا استيلي متوجه نمي شود كه بايد با جباري من تو من يارگيري كند در غير اين صورت اين بازيكن به تيمش ضربه مي زند؟


يعني مي شود گفت كه پرسپوليس در اين بازي به خودش باخت نه به استقلال؟
پيروزي استقلال در اين بازي به سه دليل به دست آمد. 1- استقلال روز شكوفايي اش بود. آنها از ابتداي فصل نتيجه گرفته بودند اما بازي با پرسپوليس اوج شكوفايي آنها و بهترين بازي شان بود. 2- پرسپوليس بسيار بد بازي كرد و در هيچ بازي اي اين گونه اسير نبود 3- كلاس كار مربيان با همديگر تفاوت داشت و تجربه مظلومي به استيلي چربيد. به نظر من براي استيلي خيلي زود است كه بتواند كنار خط پرسپوليس بيايد و اين تيم را جمع و جور كند.


نقش كادر مديريتي را در اين باخت چقدر مي دانيد؟
خيلي زياد. ستاد استقلال كاملا در تيم جا افتاده است. فتح الله زاده به محبوبيت سابق خود در استقلال برگشته اما در پرسپوليس هنوز تبعات تغيير سرمربي حل نشده و هنور همه در باشگاه با بحران رفتن علي دايي دست و پنجه نرم مي كنند و از اين قضيه تنش زدايي نشده است.


بيشترين انتقادي كه به آقاي كاشاني مي شود اين است كه بعد از باخت هيچ مصاحبه اي از او ديده نشده و در كل ديده نمي شود.
من شنيدم كه گفتند بيمار هستند اميدوارم كه شفا پيدا كنند و زودتر برگردد. اما مديريت بحران معني اش همين است كه در اين مواقع مديرعامل كنار تيم باشد. بايد مواقعي كه تيمت نتيجه نمي گيرد به صحنه فوتبال بيايي و كنار تيمت باشي. البته در حال حاضر مردم توقعشان از مديريت باشگاه پاسخگويي نيست بلكه خواسته آنها اين است كه ايشان صحنه را خالي كرده و فرصت را به مديران بعدي بدهد.


يكي از نقاط مثبتي كه در مورد كاشاني گفته مي شد همين مديريت بحران بود. اين كه او در زمان قطبي به خوبي با مديريت بحران توانست اين تيم را به قهرماني برساند.
ببينيد به نظر من تيم قطبي تيم دنيزلي بود. پرسپوليس زمان دنيزلي بسيار زيبا بازي مي كرد اما در زمان قطبي بهره اين بازي خوب را گرفت. يعني هر چقدر كه دنيزلي بدشانسي آورد به جايش قطبي شانس آورد. به نظر من بهتر است كه قهرماني زمان قطبي را فراموش كنيم و كارنامه پرسپوليس را به صورت يك مجموعه نگاه كنيم.


يكي از اتفاقاتي كه بعد از باخت افتاده حضور ليدرها در تمرين پرسپوليس و درگيري با بازيكناني است كه مي گويند نزديك به علي دايي هستند. به نظر مي رسد در زمان مديريت كاشاني بيش از هر مدير ديگري ليدرسالاري حاكم است.
من هم اين خبر را شنيده ام من فوتبال را مي فهمم و اين را مي گويم كه در پرسپوليس يا هر تيم بزرگ ديگري بازيكن كم كاري نمي كند. بازيكنان اين تيم ها حرفه اي فكر مي كنند. آنها هستند كه در طول يكسال بايد فشار باخت در دربي را تحمل كنند. فكر مي كنم بهتر است كه بي بضاعتي خودمان را به گردن ديگران نيندازيم. هيچ كس به اندازه بازيكنان و استيلي در حال حاضر تحت فشار نيستند و استيلي با سرعت تمام در حال پيرشدن است. او از جنس فوتبال است و در اين فوتبال غوطه خورده و نمي تواند جواب اين هوادار را بدهد.


در مورد ليدرسالاري نگفتيد.
به نظر من اسم اين ها را ليدر نگذاريد. ليدر معني و مفهوم خودش را دارد به نظر من اين ها مديران باشگاه هستند. تنها نوع هدايت آنها با مديران ديگر فرق دارد و تفاوت آن در مديريت كلاسيك و مديريت خياباني است.


به نظر مي رسد كه در شرايطي كه باشگاه داماش با مشكلات بسيار دست به گريبان است انتقادات شما به كاشاني و نوع مديريت او با واكنش هايي مواجه شود.
من هر موقع راجع به تيم خودم از من سوال كردند جواب دادم. در هر بازي اي كه بازنده شدم راجع به آن صحبت كردم. در باشگاه هيچ وقت فرافكني نمي كنم و ميزان صبر و بردباري هوادار تيمم را مي دانم. ضمن اين كه ما هم علاقه چنداني به صحبت كردن در مورد پرسپوليس نداريم اما باور كنيد هنوز هم در كوچه و خيابان ما بايد جوابگوي نتايج تيم باشيم. هنوز هم مردم از ما براي حل مشكلات تيم به دنبال راهكار مي گردند.


پس وظيفه كميته فني در اين مواقع چيست؟
مشكل ما با اسامي است. شما به اين افراد مي گوييد كميته فني من مي گويم كميته گزينش يا كميته حذف دايي.

 

از بحث پرسپوليس بگذريم. كمي هم در مورد شرايط داماش صحبت كنيد. چرا آقاي دينورزاده رفتند و آقاي قاسمپور آمدند؟


به هر حال آقاي دينورزاده استعفا كردند و دلايل خودشان را داشتند. ايشان وجودش را در تيم گذاشت اما ديد نمي تواند كه بدون حضور من كار را ادامه دهد به همين دليل تصميم گرفت كناره گيري كند. من هم اين وظيفه را به قاسمپور محول كردم.


با اين شرايط مي تواند تيم از بحران خارج شود؟
تمام تلاش ما براي همين است و اميدواريم كه بتوانيم موفق شويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)