مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس حقوقی فوتبال گفت: چند شغله بودن اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس باید مورد بررسی قرار گیرد. اگرحتی بخشی از سهام این باشگاه‌ها در اختیار دولت باشد سازمان بازرسی، صلاحیت ورود به این موضوع را دارد.

 

هوشنگ نصیرزاده ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق اساسنامه فیفا، AFC  و فدراسیون فوتبال ایران، هر شخص حقیقی و حقوقی چه دولتی و چه غیر دولتی، می تواند تنها یک تیم را در یک سری از مسابقات کنترل وهدایت کند.

به همین دلیل باید رئیس مجامع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دو فرد متفاوت انتخاب شوند تا شائبه دخالت وزارت ورزش و جوانان وجود نداشته باشد.

 

وی افزود: طبق قانون تجارت رئیس مجمع یک باشگاه  توسط کنگره (مجمع عمومی) یک باشگاه انتخاب می شود وهیچ اشکالی ندارد که دو شخصیت دولتی ریاست مجمع دو باشگاه را بر عهده داشته باشند. همانطور که برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا دارای چنین جایگاهی است و این موضوع هیچگونه منافاتی با اساس نامه ها و قانون تجارت ندارد.

 

کارشناس حقوقی فوتبال تاکید کرد: آنچه که فیفا نسبت به آن حساسیت دارد دخالت دولت برای تغییر تصمیمات گرفته شده در یک فدراسیون است نه ترکیب باشگاه‌ها.

 

نصیر زاده در خصوص اینکه آیا انتخاب بعضی از اعضای هیئت مدیر باشگاه های استقلال و پرسپولیس منافاتی با قانون چند شغله بودن ندارد گفت: چند شغله بودن اعضای هیئت مدیره دوباشگاه باید مورد بررسی قرار گیرد، اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به شکل موسسات غیر دولتی اداره شوند، این موضوع هیچ منافاتی با قانون اساسی ندارد اما اگر تمام و یا حتی بخشی از سهام این باشگاه‌ها در اختیار دولت باشد سازمان بازرسی دارای صلاحیت ورود به این موضوع مطابق با قانون است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)