مرجع خبری پرسپولیس : در حالی که برنامه 90 دوشنبه شب آتش اختلاف میان دولتی ها و ورزشی ها را بر سر انتخاب اعضای هیئت مدیره سرخابی ها شعله ور کرد نظرات متفاوتی در خصوص ترکیب جدید هیئت مدیره دو باشگاه منتشر شده است.

 

در همين خصوص سراغ مصطفي هاشمي طبا كه خود در دوران اصلاحات رياست سازمان تربيت بدني را بر عهده داشته رفتيم تا از نحوه انتخاب اعضاي هيئت مديره گرفته تا چگونگي شكل گيري وزارت ورزش و جوانان با وي صحبت كنيم.

– به نظر شما نحوه انتخاب اعضاي هيئت مديره سرخابي ها درست بوده و آيا اين افراد واقعا انتخاب شده اند؟

 

 

*هميشه معمول است كه هيئت مديره را مجمع انتخاب مي كند و اين هيئت مديره است كه مدير عامل را انتخاب مي كند. اما در حال حاضر اينگونه نيست و به هيئت مديره گفته اند كه اين آقايان مدير عامل شما هستند. يعني هيئت مديره از ابتدا قدرت انتخاب ندارد و از اول گفته اند كه آقاي فتح الله زاده مدير عامل استقلال باشد و آقاي رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس و آقاي هيئت مديره شما اين ها را انتخاب كنيد. به عبارت بهتر اينكه اول انتصاب مي كنند و بعد به هيئت مديره مي گويند انتخاب كن.

 

– در بين اسامي هيئت مديره ها نام برخي از دوستان آقاي وزير نيز ديده مي شود نظر شما در مورد انتخاب دوستان و آشنايان براي هيئت مديره سرخابي ها چيست؟

* اين امر نه در مورد ايشان بلكه در مورد همه تاثير گذار است و بالاخره بايد يك دوستي و آشنايي باشد كه نفرات را انتخاب كنند. اين نحوه انتخاب ها قبلا هم بوده و بعد از اين هم خواهد بود. ولي مهم اين است كه از بين اين دوستان و آشنايان افرادي انتخاب شوند كه هم فكر باشند و همديگر را كامل كنند.

 

– در بين اعضاي هيئت مديره استقلال و پرسپوليس يكي دو نفر فقط هستند كه سابقه ورزشي دارند و آنها هم در فوتبال سررشته دارند. پس در اين بين رشته هاي ديگر چه مي شود و مگر اين دو تيم اسم باشگاه را يدك نمي كشند؟

اين ها اصلا باشگاه نيستند و اشتباه است اگر كسي آنها را باشگاه خطاب كند. اين ها دو تيم فوتبال هستند و هيچ يك از مشخصات يك باشگاه را ندارند. برخي كارها را هم با زور انجام مي دهند مثلا تيم پرسپوليس يك روز تيم واليبال دارد و روز ديگر ندارد.

 

– در كل نفرات انتخاب شده را چگونه ارزيابي مي كنيد و به نظر شما اين افراد كمكي هم به اين دو تيم خواهند كرد؟

* اعضاي انتخاب شده به نظر من نفراتي هستند كه كمكي به مشكلات اين دو تيم نخواهند كرد و اين امر را در آينده اي نزديك خواهيم ديد. البته شايد وضعيت استقلال كمي بهتر از پرسپوليس باشد ولي به نظر من هر دو هيئت مديره از انسجام كافي برخوردار نيستند. شخصيت هاي فردي نفرات هيئت مديره بايد مكمل يكديگر باشد و اين نفرات انتخاب شده در اين دو تيم جواب نخواهند داد.

 

– شخص آقاي هاشمي طبا روزگاري به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني فعاليت داشته است. به نظر شما تبديل سازمان ورزش به وزاتخانه كار درستي بود؟

* من از اول هم مخالف ايجاد وزارت ورزش و جوانان بودم چراكه معتقدم سازمان بهتر از وزارتخانه مي تواند كار خود را انجام دهد. اما حالا كه اين وزارتخانه تشكيل شده بايد به نوعي رفتار كنيم كه به بهترين شكل كارش را ادامه دهد.

 

– به نظر شما براي اين وزارتخانه هدفي هم مشخص كرده اند؟

* حداكثر كاري كه وزارتخانه ورزش مي تواند انجام دهد در حد همان سازمان تربيت بدني است و اگر فكر ديگري براي آن انجام داده اند به هدف خود نمي رسند.

 

– به نظر شما يكي شدن ورزش و جوانان كار درستي بود و اين دو سازمان مكمل يكديگر هستند؟

* سازمان جوانان كه كاري نداشت و كاري انجام نمي داد و فقط انجام برنامه ريزي و نوشتن برخي مقاله ها را برعهده داشتند كه با ايجاد وزارتخانه جديد به يك معاونت تبديل خواهد شد. از سوي ديگر كار سازمان جوانان يك كار ستادي و نويسندگي است و در كار ورزش مشكلي ايجاد نخواهد كرد.

 

– به عنوان سوال پاياني مي خواستيم بدانيم از نظر شما ورزش ايران به جايگاهي كه لياقت آن را دارد رسيده است يا خير؟

* ورزش ما از آنجايي كه پايه هاي آن در مدارس ضعيف است در جايگاه واقعي خود قرار ندارد و اين ربطي به وزارتخانه و سازمان ندارد. ما از پايه مشكل داريم و تا وقتي به مدارس توجه نكنيم به جايي نخواهيم رسيد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)