مرجع خبری پرسپولیس : جلسه پيشكسوتان پرسپوليس ظهر سه شنبه در محل اين كميته در خيابان شيخ‌بهايي برگزار شد.

 

علي پروين به عنوان يكي از موسسان اين كميته زودتر از بقيه در ساختمان سابق باشگاه استيل‌آذين حاضر شد و گروهي از پيشكسوتان پرسپوليس كه قرار بود در اين جلسه شركت كنند، يكي يكي وارد ساختمان شدند.

جعفر كاشاني، همايون بهزادي، حميد جاسميان، هادي طاووسي، ابراهيم آشتياني، رضا و بيوك وطن‌خواه، محمد صادقي، عباس كارگر، كاظم سيدعليخاني، گنجاپور و سعيد ترابي از جمله كساني بودند كه در جلسه كميته پيشكسوتان شركت كردند و در مورد مسايل و اتفاقات مهم اين كميته و باشگاه پرسپوليس بحث و تبادل نظر كردند. البته در اين بين علي دايي به دليل مشغله‌هاي كاري و احمدرضا عابدزاده به دليل سفر به اصفهان در ليست غايبان اين جلسه قرار گرفتند و از سوي ديگر بهروز رهبري‌فرد و مجتبي محرمي كه براي ديدار با علي پروين به محل كميته پيشكسوتان رفته بودند، به عنوان ميهمان در جلسه حضور داشتند.

ماجراي انتخاب علي پروين به عنوان عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس، اصلي‌ترين سوژه جلسه كميته پيشكسوتان پرسپوليس بود. جعفر كاشاني كه حتي اين شايستگي را داشت تا به عنوان عضو هيات‌مديره يا مديرعامل در خدمت باشگاه سابقش باشد، به عنوان نماينده و سخنران اول جلسه شروع به صحبت كرد: «انتخاب علي پروين به عنوان عضو هيات‌مديره پرسپوليس خوب است، ولي من شخصا دليلي نمي‌بينم كه بخواهم در اين مورد به پروين و بقيه دوستان تبريك و شادباش بگويم! آدمي مثل علي پروين، رييس و صاحب پرسپوليس است. پروين در سخت‌ترين شرايط پرسپوليس را با چنگ و دندان حفظ كرد وحالا هم خيلي‌ها پرسپوليس را با پروين مي‌شناسند. پس اينكه او را به عنوان عضو هيات‌مديره انتخاب كرده‌اند، اتفاق بزرگي نيفتاده. علي صاحب پرسپوليس است و اين سمت، يك اتفاق كوچك براي جايگاهي كه او دارد، محسوب مي‌شود.»

در حالي كه در بين حاضران در جلسه زمزمه‌هايي در مورد برنامه نود و انتخاب ديگر اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس رد و بدل مي‌شد، كاشاني صحبت‌هايش را به اين شكل ادامه داد: «ما در جمع پيشكسوتان و قديمي‌هاي پرسپوليس همه‌جور آدمي داريم. كساني كه سال‌ها براي پرسپوليس زحمت كشيده‌اند و حق دارند تا عضو باشگاه خودشان باشند. ما در بين پيشكسوتان پرسپوليس وزير، استاد دانشگاه، رزمنده، مهندس، پزشك، جبهه‌اي، بازاري و هرچه كه بگوييد داريم. اي كاش دوستان توجهي به اين موضوع مي‌كردند و پرسپوليس را دست صاحبان اصلي آن با تخصص‌هاي لازم و مختلف مي‌دادند.»

بحث استقرار كميته پيشكسوتان در ساختمان باشگاه استيل‌آذين و تعارف محمد پنجعلي از سوي رويانيان براي حضور اين كميته در يكي از اتاق‌هاي باشگاه پرسپوليس از ديگر مواردي بود كه در مورد آن بحث شد. در حالي كه اكثر پيشكسوتان پرسپوليس دل خوشي از اين موضوع و تعارف خشك و خالي همبازي سابق‌شان نداشتند، كاشاني خيال پيشكسوت‌ها را راحت كرد: «من و آقاي طاووسي در حال حاضر در باشگاه شاهين استقرار داريم. من و آقاي طاووسي اين باشگاه را در اختيار پيشكسوتان پرسپوليس قرار مي‌دهيم و با همه امكانات و وسايل در خدمت اين عزيزان هستيم.»

علي پروين كه از اين حمايت و ساپورت دوستان قديمي‌اش راضي به نظر مي‌رسيد، با همان اعتماد به نفس و فن بيان خاص خودش شروع به صحبت كرد: «ما به عشق شما اينجا هستيم. من مي‌دونم… پرسپوليس مال خودمونه. اين رو هم بگم كه من از اول دنبال خود پرسپوليس بودم، نه اين حكم‌ها. براي من فرق نمي‌كند كه كجا باشم و چه حكمي داشته باشم. من پرسپوليس‌ رو دوست دارم و فقط دلم مي‌خواد به اين تيم كمك كنم.»

پروين كه بدون هيچ ملاحظه‌ و با صراحت خاص خودش صحبت مي‌كند، بار ديگر به حمايت از قديمي‌ها و استخوان خرد كرده‌هاي پرسپوليس مي‌پردازد: «من از اول با شما بودم و تا آخر هم هستم. بله… من مي‌گم كه پرسپوليس بايد دست پرسپوليسي‌ها باشد. دست كساني كه توي اين باشگاه زحمت كشيدن و استخوان خرد كردن. من و بقيه شما از اول دنبال ماجراي خصوصي‌سازي بوديم و اگه اين اتفاق بيفتد، اون وقت مي‌شه روي اين صحبت‌هايي كه در مورد پرسپوليس مي‌زنند، حساب كرد. همه‌اش مي‌گفت كه پرسپوليس‌مال پيشكسوت‌ها و پرسپوليسي‌ها است. اميدوارم كه توي ماجراي خصوصي‌سازي اين اتفاق بيفتد و پرسپوليس به صاحبش برسد. اين جور حكم‌ها هم براي من تبريك گفتن ندارد. پرسپوليس تيم خودمه، چه حكم داشته باشم و چه نداشته باشم به اين تيم كمك مي‌كنم… پرسپوليس خونه ماست.»

بعد از صحبت‌هاي علي پروين بود كه پيشكسوت‌هاي پرسپوليس در مورد صحبت‌هاي رويانيان در برنامه نود به بحث پرداختند. اکثر آنها بر اين باور بودند كه رويانيان و ديگر اعضاي غير پرسپوليسي و غيرفوتبالي هيات مديره پرسپوليس برخلاف صحبت‌هايي كه كردند، به اين راحتي‌ها قيد پرسپوليس را نمي‌زنند.

جلسه ديروز پيشكسوتان پرسپوليس با صورت‌جلسه‌اي كه سعيد ترابي تهيه و تنظيم كرده بود به پايان رسيد و پرسپوليسي‌‌ها بار ديگر با هم هم‌قسم شدند تا راهشان را ادامه دهند.

حسين هدايتي مالك باشگاه استيل‌آذين و رييس سابق هيات مديره پرسپوليس با دعوت پروين و پيشكسوتان پرسپوليس براي صرف ناهار به آنها ملحق شد تا اتحاد كميته پيشكسوتان پرسپوليس همچنان ناگسستني و پابرجا باشد.

بحث دكتر توكل، نايب رييس سابق فيلا و حمايت او از علي پروين نيز سوژه ديگري بود كه در جلسه كميته پيشكسوتان پرسپوليس در موردش صحبت شد. دكتر توكل كه به همراه علي عبده جزو بنيانگذاران پرسپوليس محسوب مي‌شود، در مورد پروين گفته بود: «اگر در كشتي چند نام بزرگ و فراموش نشدني مثل جوادي و تختي را داريم، در فوتبال فقط علي پروين را داريم و بايد از او حمايت كنيم.»

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)