مرجع خبری پرسپولیس : مدافع پرسپولیس تنها بازیکنی در اردوی سرخپوشان است که در تمام دقایق لیگ یازدهم در ترکیب تیمش حضور داشته است.

 

با برگزاري هفته نهم رقابت‌هاي ليگ يازدهم حرفه‌اي يك هفته‌اي تعطيل شد تا تيم ملي آماده رويارويي با بحرين در مرحله مقدماتي جام جهاني شود. به بهانه تعطيلي ليگ سراغ آمار و ارقام ليگ يازدهم حرفه‌اي رفتيم و مروري بر بازيكنان ثابت اين فصل فوتبال ايران داشتيم.

در 9 هفته‌اي كه از ليگ يازدهم گذشته 27 بازيكن حضوري ثابت در تيم‌هايشان داشته‌اند و حتي يك دقيقه هم بيرون نمانده‌اند. آمار 27 بازيكن ثابت در تيم‌هاي ليگ برتري آن هم تا پايان هفته نهم، آمار جالبي براي فوتبال ايران به حساب نمي‌آيد و اين مساله نشان مي‌دهد تركيب تيم‌ها در شروع فصل با تغييرات فراواني همراه بوده است.

ملوان بي‌ثبات
تمام تيم‌هاي ليگ به جز ملوان تا پايان هفته نهم حداقل يك بازيكن ثابت را در تركيب خود داشته‌اند. ملوان تنها تيمي است كه هيچ بازيكن ثابتي نداشته و اين مساله نشان مي‌دهد كه تركيب اين تيم مدام در حال تغيير بوده است.

ذوب و نفت آبادان با ثبات
تيم‌هاي ذوب‌آهن و نفت آبادان در 9 هفته ابتدايي ليگ بيشترين بازيكنان ثابت را در تركيب خود جاي داده‌اند و تا الان ركورددار هستند. هركدام از اين 2 تيم 3 بازيكن ثابت در تركيب خود داشته‌اند كه ركورد جالبي براي ابراهيم‌زاده و شاغلام به حساب مي‌آيد.

فقط 3 ملي‌پوش
از بين 27 بازيكن ثابت ليگ يازدهم حرفه‌اي تا پايان هفته نهم، تنها 3 بازيكن ملي پوش هستند و توسط كارلوس كرش به تيم ملي دعوت مي‌شوند. مهدي رحمتي، شهاب گردان و حسين ماهيني بازيكنان ثابت ملي‌پوش ليگ هستند. جالب اينكه رحمتي بازيكن فيكس تيم ملي است و در تمام بازي‌ها حضور دارد اما گردان و ماهيني تمام بازي‌هاي تيم ملي را از روي نيمكت تماشا مي‌كنند.

صدرنشين‌ها
سري هم به وضعيت تيم‌هاي صدرنشين ليگ زديم تا ببينيم آنها چند بازيكن ثابت را در تركيب خود جاي داده‌اند. تراكتورسازي كه در حال حاضر تيم صدرنشين ليگ است فقط يك بازيكن ثابت در تركيب خود دارد و استقلال هم به عنوان تيم دوم جدول 2 بازيكن ثابت داشته است. صباي قم يك بازيكن،‌ نفت تهران 2 بازيكن و سپاهان هم يك بازيكن ثابت در تركيب خود داشته‌اند. پرسپوليس حميد استيلي هم كه در حال حاضر در جايگاه هفتم است تنها يك بازيكن ثابت در تركيب خود دارد كه آن هم محمد نصرتي است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)