مرجع خبری پرسپولیس : پیشکسوت پرسپولیس با بيان اين كه در فصل يازدهم ليگ برتر، قدرت تيم‌ها تقريبا يكسان است گفت: كادر فني پرسپوليس بايد اين تيم را در حد نام و اعتبارش مي‌بستند.

مهدي تارتار اظهار كرد: در 14 هفته‌اي كه از ليگ گذشته است، همه تيم‌ها نشان داده‌اند كه هم توان هستند و نمي‌شود برنده هيچ ديداري را از قبل پيش‌بيني كرد.

امسال با توجه به قوانيني مثل سقف قراردادها نيروها بين تيم‌ها تقسيم شده‌اند و تنها تيم مس سرچمشه است كه خوب بسته نشده است. برنامه بازي‌ها هم با توجه به روزها و برنامه‌هاي فيفا منظم است و تنها مشكلي كه فعلا وجود دارد، كيفيت به برخي زمين‌ها در فصل پاييز و زمستان است.

وي در ادامه با بيان اين كه پرسپوليس امسال تيم پر مهره‌اي است، ولي مهره هاي اين تيم جفت و جور نيستند افزود: فكر نمي‌كنم كه پرسپوليس امسال ديگر جزو مدعيان قهرماني ليگ باشد، ولي اميدوارم با شكست استقلال كه كار بسيار سختي هم هست به قهرماني در جام حذفي دست پيدا كند. پرسپوليس امسال بازيكنان خوبي دارد، اما آن‌ها با يكديگر همخوان نيستند. مثلا با حضور بازيكني مثل محمد نوري به يك بازيكن فيزيكي و درگير شونده نياز است و نبايد دو بازيكن ظريف و تكنيكي مثل نوري و كريمي در كنار هم بازي كنند، چون در اين صورت ساختار دفاعي سيستم‌ به مشكل بر مي‌خورد.

تارتار ادامه داد: پرسپوليس امسال فصل پر فراز و نشيبي داشته است. اين تيم يك هفته ذوب آهن را در اصفهان شكست مي‌دهد و هفته بعد در تهران از تراكتورسازي شكست مي‌خورد. پرسپوليس از هفته‌هاي ابتدايي فصل هم بدشانسي آورد و هم با حاشيه همراه بود. ضمن اين كه اين تيم با هوادارانش هم هماهنگ نبود. استيلي هم مانند زماني كه در شاهين بوشهر بود، نتوانست موفق باشد. او بايد بداند كه پرسپوليس يعني قهرماني و اين تيم با ملوان و شاهين و راه‌آهن فرق مي‌كند. او بايد پرسپوليس را در حد نام و اعتبارش مي‌بست. پرسپوليس بايد در هر سال حداقل يك يا دو جام كسب كند.

وي در ادامه با اشاره به بالانشيني تيم‌هايي مثل صبا و نفت تهران خاطر نشان كرد: به مربيان اين دو تيم تبريك مي‌گويم چون توانسته‌اند تيم‌هاي هماهنگ و همگني تشكيل دهند. آن‌ها در تيم خود از تركيب بازيكنان جوان و با تجربه استفاده كرده‌اند. جوانان اين دو تيم جوياي نام هستند و با تجربه‌هاي‌شان انگيزه زيادي براي ماندن در سطح اول فوتبال دارند. ويسي و فركي نشان داده‌اند كه در چيدن تركيب تيم و بستن آن تبحر ويژه‌اي دارند.

سرمربي پيشين تيم فوتبال راه‌آهن همچنين درباره كاهش دو سهميه ايران از ليگ قهرمانان آسيا گفت: مطمئن بودم كه اين اتفاق رخ مي‌دهد چون هنوز شرايط حرفه‌اي شدن را نداريم. مسئولان رده بالاي كشور و به ويژه‌ سياسي‌ها بايد نظارت و كمك بيشتري در فوتبال داشته باشند. اگر فوتبال ضعيف شود، جوانان براي موفقيت جايي ندارند. چرا ما نبايد جامعه تندرست داشته باشيم؟ من از مسئولان بلند پايه كشور انتظار دارم به پيشرفت فوتبال كمك كنند. همچنين مسئولان فدراسيون فوتبال هم بايد با باشگاه‌ها جدي‌تر برخورد كند. به عنوان مثال بيشتر بازيكنان و مربياني كه از راه‌آهن رفته‌اند، از اين باشگاه طلب دارند، اما باز به آن‌ها زمان داده مي‌شود. اين در حالي است كه فيفا به دليل بدهي استيل آذين به يك مربي خارجي، 12 امتياز از اين تيم كم كرد. چرا در ايران مسايل جدي گرفته نمي‌شود ؟ متاسفانه دوستي‌ها و روابط كار ما را مشكل كرده‌اند.

بازيكن پيشين تيم ملي فوتبال در ادامه و در واكنش به صحبت‌هاي مجتبي جباري درباره كادر فني استقلال و بحث بازيكن سالاري گفت: من مجتبي را خوب مي‌شناسم و يك سال در ابومسلم با او هم بازي بوده‌ام. او يكي از با اخلاق‌ترين بازيكنان ايران است. مطمئن هستم او در آن لحظه تحت تاثير رفتار ناشايست كرار قرار گرفته بود و اشتباهش اين بود كه با وجود ناراحتي مصاحبه كرد. اين كه بازيكن عراقي استقلال به جباري گفته است پارسال از كجا به استقلال گل زده است، در حالي كه امروز با هم در يك تيم هستند، بچگي و بي‌ادبي كرار را مي‌رساند. به هر حال فكر مي‌كنم جباري تحت تاثير فشار بازي و رفتار كرار، از كوره در رفته و آن حرف‌ها را زده است.

تارتار در پايان تصريح كرد: در مجموع بايد بگويم برخورد شديد با بازيكنان بي انضباط، بهترين راهكار براي جلوگيري از بازيكن سالاري است. مربيان ما مي‌توانند در اين زمينه از مربيان مطرح دنيا مثل كاپلو و مورينيو الگو بگيرند. وقتي بازيكن رئال مادريد نمي‌تواند هر جا كه مي‌خواهد با تلفن همراه صحبت كنند، ديگر جرات نمي‌كند هر رفتاري را انجام دهد. متاسفانه گاهي اين مربيان هستند كه اجازه مي‌دهند بازيكنان بداخلاقي كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)