مرجع خبری پرسپولیس : عليرضا محمد: از حالا جوانان ليگ را براى ۴ سال بعد تيم ملى آماده كنيد

نرفتن تيم ملى به جام جهانى خيلى ها را ناراحت و حسرت به دل كرد. واقعاً چرا تيم ملى نتوانست خواسته بر حق هواداران فوتبال را برآورده سازد؟
من فكر مى كنم تنها دليلش اين است كه تيم ملى امتيازات زيادى را از دست داد. ما در جايى كه بايد امتيازات لازم را جمع آورى مى كرديم چنين نكرديم و در شرايط سخت كه امتياز گرفتن واقعاً مشكل بود امتياز گرفتيم. ما بايد قدر فرصت هايمان را بيشتر مى دانستيم و از امتياز بازى هاى خانگى بيشتر بهره مى برديم. امتياز گرفتن در كره شمالى و سئول بسيار سخت تر از تهران بود. به نظر من فرصت هاى خوبى را از دست داديم و در حقيقت در عرض ۱۰ دقيقه با جام جهانى وداع كرديم.

به نظر تو اين تيم ملى كه در آن حضور داشتى از تيم ملى زمان دايى شايستگى بيشترى براى حضور در جام جهانى را داشت؟
من نمى توانم چنين چيزى را بگويم. تيم ملى ما تحت هر شرايط و با هدايت هر مربى، شايسته حضور در جام جهانى است. ما در فوتبالمان آنقدر پتانسيل و استعداد داريم كه در يك زمان مى توانيم ۲ تا ۳ تيم ملى آماده داشته باشيم اما در اين راه آنطور كه شايسته بود عمل نكرديم و فرصت هايمان را راحت
از دست داديم.

حالا فكر مى كنى اين ناكامى چه تأثيرى در فوتبال ما خواهد گذاشت؟
قطعاً بى تأثير نيست. مى دانيد اگر تيم ملى به جام جهانى مى رفت چقدر ليگ ما را داغ و پر رقابت مى كرد. بازيكن براى حضور در جام جهانى و دعوت به تيم ملى از همه توانش در مسابقات استفاده مى كرد. البته الان ديگر جاى اين حرف ها نيست. ما بايد تلاش كنيم و تيم ملى را دوباره از نو بسازيم و يك تيم آماده را براى رقابت هاى بعدى جام جهانى درست كنيم.


۴ سال ديگر تيم ملى ما ديگر ستاره هايش را در اختيار ندارد و گذشت زمان آنها را از نظر سنى فرسوده تر خواهد كرد. فكر مى كنى جوانان امروزى فوتبال ما مى توانند ۴ سال ديگر در رقابت هاى جام جهانى حرف اول را بزنند؟

شما درست مى گوييد. ۴ سال ديگر بايد با يك تيم جديدتر پا به ميدان بگذاريم. ستاره هاى امروز جاى خود را به نفرات تازه بايد بدهند همان طور كه در گذشته اين اتفاق افتاده و در آينده هم چنين خواهد شد اما همان طور كه گفتم ما استعدادهاى زيادى در ليگ داريم. بايد از حالا به آنها اعتماد كنيم و آنها را به جو و فضاى تيم ملى بياوريم و در قالب بازى هاى تداركاتى خوب و زياد آنها را در مسير موفقيت تيم ملى قرار دهيم. ما بايد از حالا اسكلت آن تيم موفق و بزرگ را بسازيم و مى توانيم اين تيم جديد را در جام ملت هاى آسيا كه پيش رو داريم بيازماييم. بازيكنان جوان نياز به كسب تجربه دارند و يك شبه نمى توان آنها را به اوج تجربه رساند. بايد از حالا به آنها اعتماد كرد.

از تيم ملى بگذريم. وضعيت پرسپوليس را چطور مى بينى؟
وضعيت پرسپوليس را از طريق رسانه ها دنبال مى كنم. فكر مى كنم بايد هر چه زودتر اين تيم سر و سامان بگيرد. رقيبان، بازيكنان و مربيان خود را انتخاب كرده اند و تمريناتشان شروع شده است. ما پارسال به راحتى زمان بدنسازى كردن را از دست داديم و اين بار نبايد چنين اتفاقى بيفتد بايد سريع تر سرمربى تيم مشخص شده و تمرينات آغاز شود.

تسويه حساب كرده اى؟
هنوز نه، كسى با ما تماس نگرفته است.

با پرسپوليس هنوز قرارداد دارى؟
بله، يك قرارداد يك ساله توافقى دارم.

مى خواهى با پرسپوليس ادامه دهى؟
چرا كه نه، اگر شرايط كار مهيا باشد و طبق قرارداد عمل شود حتماً مى مانم. من پرسپوليس و هوادارانش را دوست دارم.

پيشنهادى از تيم هاى ديگر دارى؟
نه، اصلاًً!

مى شود يك بازيكن، ملى پوش باشد و پيشنهادى نداشته باشد؟
بله، تيم ها هميشه به سراغ بازيكنانى مى روند كه آزاد باشند. هيچ تيمى دوست ندارد براى جذب يك بازيكن حتى ملى پوش پول زيادى بابت رضايتنامه بدهد.

از تيم هاى خارجى چه؟!
فعلاً هيچى! هيچ خبرى نيست.


صحبت خاصى در پايان ندارى؟
نه، فقط اميدوارم هر چه زودتر تكليف پرسپوليس روشن شده و تمرينات اين تيم آغاز شود تا يك فصل خوب را براى هواداران پرسپوليس رقم بزنيم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)