مرجع خبري پرسپوليس: کارشناس مدیریت فوتبال اعلام کرد که جذب دروازه‌بان خارجی ارتباطی به سازمان لیگ ندارد.

 

هوشنگ نصیرزاده اظهار داشت: سازمان لیگ اصولا تشکیلات برگزار کننده بازی‌هاست و حق اظهار نظر فنی در امور باشگاه‌ها، نحوه ورود و خروج بازیکنان، درو‌ازه‌بانان و مربیان خارجی را ندارد و دامنه اختیاراتش منحصر به برگزاری مسابقات است.

 

بنابراین هرگونه نظر آنها در مورد چگونگی استفاده از بازیکنان خارجی ملاک عمل نیست و دخالت سازمان لیگ در این حوزه غیر مسئولانه تلقی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در یک فدراسیون مدرن این نوع سیاست‌گذاری‌ها و کنترل‌ها توسط کمیته فنی انجام می‌شود و آنها هستند که در مورد کیفیت ورود مربیان، بازیکنان و دروازه‌بان‌های خارجی از هر حیث می‌توانند نظر بدهند و تعیین تکلیف کنند. درواز‌ه‌بان خارجی وارد شود یا نه، رتبه مربیان وارداتی در چه میزانی باشد و چه مصادیقی برای آنها در نظر بگیرند یکی از وظایف ویژه کمیته فنی یک فدراسیون در جهان است.

 

نصیرزاده در مورد سقف قرارداد بازیکنان تاکید کرد: در این مورد هم سازمان لیگ مسئولیتی برای دخالت ندارد و تعیین سقف قیمت بازیکنان از وظایف خاص اتحادیه باشگاه‌هاست و اصول مدیریت فوتبال در این موضوع هیچ حقی برای برگزار کننده بازی‌ها یعنی سازمان لیگ قایل نیست. باشگاه‌ها باید در اتحادیه برای تعیین سقف قرارداد بازیکنان به توافق برسند و در این ارگان تفاهم‌نامه امضا شود. امید است این تذکرها ما را به استانداردها نزدیک کرده و حوزه اختیارات سازمان درگیر در فوتبال را مشخص کند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)