خبرگزاری پرسپولیس : تیم فوتبال چلسی با برتری در ضربات پنالتی برابر بایرن مونیخ قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت.

 

 تیم های بایرن مونیخ و چلسی از ساعت 23 و 15 دقیقه شنبه شب به مصاف هم رفتند که تیم چلسی با درخشش پیتر چک دروازه بان خود با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی به برتری رسید.

 

مسابقه این دو تیم در وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. نکته جالب این جا بود که بایرن همچون فینال سال 99 که از تیم انگلیسی منچستر یک بر صفر پیش افتاده بود و در نهایت جام را به حریف خود واگذار کرد.

 

بایرن تا دقیقه 88 با گل دقیقه 83 مولر از حریف خود پیش بود که دروگبا توانست دو دقیقه مانده به پایان بازی را با یک ضربه سر استثنایی به تساوی و وقت های اضافی بکشاند.

 

در وقت های اضافی این بار دروگبا یک پنالتی تقدیم مونیخی ها کرد اما آرین روین قدر این موقعیت طلایی را نداست و توپ را به دستان پیتر چک زد تا بازی با همان نتیجه یک بر یک به ضربات پنالتی برسد.

 

در ضربات پنالتی چک مرد اول میدان بود و با مهار پنالتی های مونیخی ها جام را از آلیانز آرنای مونیخ برای چلسی به ارمغان آورد.

 

فیلیپ لام ، ماریو گومز و مانوئل نویر پنالتی زنان بایرن بودند که موفق به گلزنی شدند اما پنالتی های اولیچ و شوان اشتایگر را چک مهار کرد.

 

برای چلسی نیز داوید لوئیس ، فرانک لمپارد ، اشلی کول و در نهایت دیدیه دروگبا موفق به گل کردن پنالتی شدند و تنها پنالتی چلسی را خوان ماتا از دست داد.

 

میزبانی فینال در تاریخ برای میزبانان اروپا خوش یمن نبوده است و در دهه های گذشته رم نیز در فینال برابر لیورپول شکست را در خانه تجربه کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)