مرجع خبری پرسپولیس : اظهار نظر شتابزده علي پروين عليه مانوئل تنها لحظاتي بعد از شكست به فجرسپاسي كاملاً به ضررش تمام شد.

 

چرا كه موضع‌گيري متعادل ساير اعضاي كميته فني شرايط را به نفع باشگاه و مواضعش تغيير داد و سلطان به نوعي تنها ماند. بعد از آن چند پيشكسوت ديگر هم در حمايت از مانوئل و تيمش مصاحبه كردند تا پشت رويانيان كاملاً گرم شود.

 

بعد از آن، واكنش رويانيان به حرف‌هاي پروين آنقدر تند بود كه سلطان پا پس بكشد و با عقبگرد مخصوص به خودش بگويد: «از روي دلسوزي آن حرف‌ها را زدم!» با اين حال كار رويانيان با سلطان و تفكرات ضد مانوئلي‌اش به همين جا ختم نشد و او روز پنج‌شنبه جلسه‌اي اضطراري با مسوولان باشگاه برگزار كرد كه نتايج اين جلسه عرصه را براي پروين بسيار تنگ مي‌كند:

1) حذف پست مدير راهبري شايد مهم‌ترين دستاورد جلسه روز پنج‌شنبه بود كه البته از طرف مديرعامل به اعضا ابلاغ شد و آنطور نبود كه اين تصميم به صورت جمعي اتخاذ شود. رويانيان گفته اكنون احساس مي‌كند نيازي به داشتن چنين پستي نيست. يادمان نرفته كه مديرعامل پرسپوليس خود چنين پستي را ابداع كرد و هيچ كس نفهميد وظايف مدير راهبري چيست و پروين طي مدتي كه در اين پست فعاليت كرده دقيقاً چه كارهايي براي تيم پرسپوليس انجام داده است اما حذف اين پست درست بعد از اظهار نظر شتابزده پروين چندان نمي‌تواند عجيب باشد چرا كه رويانيان با حذف يكي از سمت‌هاي پروين دايره اختيارات او را – هرچند به صورت ظاهري و سمبليك – كمتر كرده و به نوعي به او هشدار داده كه مي‌تواند به راحتي پست‌هاي ديگرش را از او بگيرد.

 

2) برخلاف آنچه فكر مي‌كرديم علي پروين مدير فني پرسپوليس هم نيست و رويانيان اين نكته را در جلسه روز پنج‌شنبه به صورتي كاملاً هوشمندانه به يكي از معاونانش گفته است. با اين حساب علي پروين تنها در كميته فني حضور دارد و رياست اين كميته تنها پست رسمي او است البته قاعدتاً رييس كميته فني بايد مدير فني تيم هم باشد اما رويانيان همانطور كه پست مدير فني را ابداع كرد، اين نقض را هم مي‌تواند انجام دهد تا در راهي كه قدم گذاشته كم نياورده باشد و همچنان پروين را محدود كند.

3) تعيين وظايف اعضاي كميته فني و تأكيد روي كاري كه اعضاي اين كميته بايد انجام دهند، نشان مي‌دهد مديرعامل باشگاه پرسپوليس به هيچ عنوان اجازه نمي‌دهد در جلسات اين كميته درخصوص بودن يا نبودن مانوئل و بركناري سرمربي تصميمي بگيرند. قاعدتاً با تعيين خط مشي براي اعضاي كميته فني و محدود كردن وظايف آنها حساب كار دست اعضا مي‌آيد و مي‌دانند كه نمي‌توانند جلسه‌اي با محوريت آنچه در ذهن پروين شكل گرفته بود را تشكيل دهند.

4) رويانيان تأكيد كرده كه از اين پس در تمام جلسات كميته فني شركت خواهد كرد چرا كه او مي‌خواهد در جريان جزييات اين جلسات قرار بگيرد و دوست ندارد اعضاي كميته فني عليه او يا مواضعش قدمي بردارند. در واقع حضور رويانيان در جلسه نقش پروين به عنوان رييس كميته فني را به نوعي كمرنگ خواهد كرد و تنها پست باقيمانده سلطان هم اينچنين زير سايه قرار مي‌گيرد. در ضمن رويانيان با تأكيد بر اينكه نظارت كميته فني مي‌تواند در پيشبرد اهداف تيم‌هاي پرسپوليس تأثير بگذارد به نوعي تنها از اين كميته مي‌خواهد به فكر سر و سامان دادن به تيم‌هاي پايه پرسپوليس باشند و مانوئل و تيمش را راحت بگذارند.

5) رويانيان در پايان جلسه با معاونانش تأكيد كرده كه با مانوئل و كادرش ادامه خواهد داد و اتفاقاً با اعلام اينكه قرارداد ژوزه دو ساله است به پروين هشدار مي‌دهد كه چاره‌اي جز عقب‌نشيني از مواضع خود ندارد و اگر مي‌خواهد همچنان بالاي سر تيم باشد بايد بي‌خيال ژوزه شود و از اظهار نظرهاي عجولانه درخصوص او و آينده‌ تيم پرسپوليس بپرهيزد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)