مرجع خبری پرسپولیس : مربي فوتبال با ارزيابي عملكرد تيم ملي و كي‌روش، پيشنهاداتي را براي بازيكنان تيم ملي و كي‌روش ارائه كرد.

 

افشين پيرواني درباره تساوي بدون گل تيم ملي فوتبال برابر اردن اظهار كرد: تيم ملي برابر اردن خوب بازي نكرد. ايراد اصلي‌اش در نيمه دوم بيشتر بود، چون با تك مهاجم بازي مي‌كرد اما در نيمه دوم هجومي‌تر بود و در مجموع بهتر از نيمه اول بود.

 

 

بازيكن اسبق تيم ملي ادامه داد: نمي‌دانم چرا تيم ملي و بيشتر تيم‌هاي ليگ تاكيد دارند با تك مهاجم بازي كنند؟ تيم‌هاي مطرح دنيا كه از اين سيستم استفاده مي‌كنند يا از مهاجم عالي بهره مي‌برند يا اينكه هافبك‌هايشان مي‌توانند مهاجم را خوب تغذيه كنند. با اين حال تيم ملي هنوز سنتي بازي مي‌كند و مثل گذشته به ارسال توپ از جناحين رو آورده است. بيشتر موقعيت‌ها از كناره‌هاست و توپ‌هايي هم كه سانتر مي ‌شود فايده‌اي ندارد، چون يا به پشت دفاع مي‌خورد يا اينكه مهاجم بين سر مدافعين نمي‌تواند كاري از پيش ببرد.

 

پيرواني همچنين يادآور شد: توقع از كي روش بالاست، تيم ملي بايد بهتر از اين بازي كند. البته اين را هم بايد در نظر بگيريم كه اردن قوي‌تر از لبنان است اما در كل بايد تفكرات و سيستم جديد به تيم ملي القا شود. چون بازي‌هاي آينده تيم ملي برابر قطر،‌ ازبكستان و كره دشوار خواهد بود و اگر قرار است با تك مهاجم بازي كنيم، شرايط سخت مي‌شود. كي‌روش تا آنجايي كه مي‌تواند با دو فوروارد بازي كند و تيم ملي بايد سعي كند از عمق دفاع حريف نفوذ داشته باشد و در كنار اين پرس‌ را هم از ميانه زمين انجام دهد، اين را هم اضافه كنم كه در بازي مثل لبنان كه در خانه حريف است، استفاده از ضد حملات مي‌‌تواند منجر به پيروزي شود.

 

وي تصريح كرد: به عنوان فردي فوتبالي از آقاي كي‌روش اين سوال را دارم كه ابتدا انصاري‌فرد را دعوت نمي‌كند و بعد از مصدوميت اشكان دژاگه، او را دعوت مي‌كند، انصاري‌فرد جزو جوان‌هاي بااستعداد و آينده‌دار فوتبال ايران است و در پرسپوليس هم حقش نيست كه ذخيره باشد. اما مي‌بينيم كه او ابتدا دعوت نمي‌شود و زماني هم كه دعوت مي‌شود به عنوان بازيكن فيكس استفاده مي‌شود. به اعتقادم اين تصميم عجولانه بود و كي‌روش كه حرفه‌اي است بايد دقيق‌تر تصميم‌گيري كند.

 

پيرواني همچنين دليل عملكرد ضعيف تيم ملي را پايين بودن سطح ليگ خواند و خاطرنشان كرد: تيم ملي ويترين فوتبال ايران است و وقتي كه ليگ ضعيفي داشته باشيم و تيم‌هاي نامي قديم ضعيف باشند، خود به خود اين موضوع به تيم ملي هم تزريق مي‌شود. به هرحال من به عنوان فردي فوتبالي انتظار بيشتري از تيم ملي داشتم اما تا الان چيز خاصي از آن نديدم. از طرفي هم مي‌گويند انتقاد كردن براي تيم ملي خوب نيست. مطمئن باشيد اگر انتقاد نباشد، تيم ملي ضعيف‌تر هم خواهد شد و زماني كه به موفقيت نرسد ديگر انتقاد هم فايده‌اي نخواهد داشت.

 

اين كارشناس فوتبال در رابطه با نحوه‌ي برخورد كي‌‌روش با رسانه ها گفت: او از بالا به فوتبال ما و رسانه‌ها نگاه مي‌كند. اينكه حالت پرخاشگري داشته باشد و بخواهد به هر مساله‌اي واكنش نشان دهد را قبول نمي‌كنم. او پول گرفته و بايد حرفه‌اي برخورد كند. اگر رسانه‌ها انتقادي مي‌كنند، دليل ندارد كه جواب دهد. آيا مربيان مطرح خارجي در ليگ‌هاي اروپايي هم با خبرنگاران اين طور برخورد مي‌كنند؟ بنابراين يا كي‌روش ما را قبول ندارد يا اگر دارد پس براي چه به ايران آمده است؟ او اگر مربي حرفه‌اي است بايد تعامل مناسبي با رسانه‌ها و كارشناسان داشته باشد.

 

پيرواني همچنين به تصميم بازيكنان تيم ملي مبني بر مصاحبه نكردن با رسانه‌ها اشاره كرد و افزود: جاي تاسف دارد كه بازيكنان تيم ملي چنين كاري كرده‌اند. بازيكني كه هر لحظه دنبال اين بود تا رسانه‌ها عكس و مصاحبه‌اش را چاپ كنند، چطور اين كار را مي‌كند؟ به اعتقادم اين تصميم غلطي است و هر چه زودتر بزرگترهاي تيم بايد وساطت كنند و اين داستان‌ها ختم به خير شود.

 

پيرواني در پايان درباره بازي تيم ملي با لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل تاكيد كرد: مطمئن باشيد تيم ملي اگر فكورانه كارهاي تاكتيكي را انجام دهد پيروز ميدان خواهد شد. اميدوارم ايران سه امتياز را بدست آورد تا دوباره به روزهاي خوبش باز گردد. البته لبنان را دست كم بگيريم حريف‌ سختي خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)