سرمربی تیم فوتبال راه آهن گفت: «برای بازی کره لحظه شماری می کنم تا گل های ایران را ببینم. همه دلم و وجودم همراه تيم ملي است تا يك پيروزي شيرين و دلچسب را به اتفاق هم‌ميهنانم ببينم.»

خبرورزشی نوشت: علی دایی؛ او همیشه پر است از سوژه های جذاب رای گفتگو. بعد از اردوی یک هفته ای تیمش در کیش، فرصتی مناسب بود تا با او به گفتگو بنشینیم از شرایط راه آهن قبل از بازی با پرسپولیس و البته بازی بزرگ تیم ملی با کره جنوبی. دایی که تیمش بلافاصله بعد از بازی تیم ملی با کره باید به مصاف پرسپولیس برود از این دو بازی حساس می گوید.

* اردوی کیش چطور بود؟
– تمرینات خوبی داشتیم و سعی کردیم به شرایط آرمانی برسیم .در تهران هم روند تمرینات مان تا پایان هفته حفظ می شود تا به آمادگی کامل برسیم.

* البته شانس تان این بود که ملی پوش هم نداشتید و با نفرات کامل تمرین کردید؟
– اين مساله براي ما هم خوب بود و هم بد. خوب از اين جهت كه با وجود تمامي نفرات‌مان مشكلي براي اجراي برنامه‌هاي تاكتيكي‌مان نداشتيم. اما براي تيمي كه تا اينجاي كار نسبتا عملكرد قابل قبولي داشته، خوب نيست كه حتي يك بازيكن هم در تيم ملي ندارد.

* حداقل اين‌بار نداشتن ملي‌پوش براي راه‌آهن بد نشد.
– تيم ما بدون حتي يك بازيكن خارجي به اينجا رسيده است. اين جاي تاسف دارد كه حتي يك بازيكن هم از راه‌آهن به تيم ملي دعوت نمي‌شود. ان‌شاءا… اين موضوع در روحيه بازيكنان ما تاثير منفي نمي‌گذارد و آنها با سعي و تلاش خود به چشم كادر فني تيم ملي خواهند آمد تا ما هم در تيم ملي نماينده داشته باشيم و به فوتبال ملي كشورمان كمك كنيم.

* حریف بعدی تان پرسپولیس است. تیمی که در 20 روز گذشته به دلیل داشتن 7 ملی پوش تمریناتش نیمه تعطیل بوده!
– اصلا به اين موضوع فكر نمي‌كنم، راه‌آهن ظرف پنج روز مانده به شروع بازي‌ها بسته شد، در حالي كه پرسپوليس يك ماه و نيم پيش از فصل تمريناتش را آغاز كرد. بازيكنان پرسپوليس آنقدر حرفه‌اي هستند كه از اين بابت لطمه نخورند. نفراتي هم كه در تيم ملي دارند، تمرينات خوبي را انجام مي‌دهند و در بازگشت به تمرينات تيمي‌شان با يكي، دو جلسه كار به هماهنگي ايده‌آل خواهند رسيد. ما هم تمام سعي و تلاش‌مان را خواهيم كرد تا از اين بازي سربلند بيرون بياييم.

* تقابل علی دایی و پرسپولیس حسابی سر و صدا می کند. مثل همیشه!
– فوتبال برد و باخت دارد، من روي نيمكت هر تيمي كه باشم، تمام سعي و تلاشم را براي موفقيت و پيروزي آن تيم به كار خواهم گرفت. البته شرايط بازي فصل گذشته با اين بازي متفاوت بود، آن روز ما خطر سقوط را به شدت احساس مي‌كرديم. من نسبت به باشگاه راه‌آهن تعهد داشتم. همه مي‌دانند اهل فيلم بازي كردن هم نيستم. الان هم اگر در راه‌آهن نباشم، هميشه آرزوي موفقيت پرسپوليس را دارم. عشق به پرسپوليس هميشه در قلبم جا دارد.

* شايد از به وجود آوردن آن حاشيه‌ها سعي داشتند ميان علي دايي و هواداران پرسپوليس فاصله و اختلاف بيندازند؟
– خدا را شكر مي‌كنم با اين كارها و رفتارها هم نتوانستند خللي در ارتباط ميان من و هواداران پرسپوليس كه به من لطف دارند، ايجاد كنند. خوشبختانه مردم من را مي‌شناسند و مي‌دانند اهل فيلم بازي كردن نيستم. آنها خوب مي‌دانند چه كسي با دل و جان برايشان كار و چه كسي فيلم بازي كرده. در هر تيمي كه بوده‌ام، تعهد و وجدان كاري‌ام اجازه نداده ذره‌اي از كارم كم بگذارم، چون خواسته‌ام نان حلال به خانه‌ام ببرم. الان هم در راه‌آهن يك مجموعه خوب هستيم، بدون حاشيه همه با هم رفيق هستيم. فقط به اين فكر مي‌كنيم كه در اين بازي خوب كار كنيم و جايگاه‌مان در جدول را بهبود ببخشيم.

* حضور يحيي گل‌محمدي روي نيمكت پرسپوليس و شناختي كه از راه‌آهن دارد به ضرر شما تمام نمي‌شود؟
– به اعتقاد من الان شرايطي است كه همه تيم‌ها از يكديگر شناخت كاملي دارند، فقط يحيي گل‌محمدي نيست كه راه‌آهن را مي‌شناسد. الان همه تيم‌ها ما را مي‌شناسند و ما نيز از ساير تيم‌هاي حاضر در ليگ شناخت خوبي داريم. الان همه تيم‌ها با آناليز دقيق يكديگر به خوبي از نقاط ضعف و قوت هم باخبر مي‌شوند. همين مساله درباره راه‌آهن و پرسپوليس نيز صدق مي‌كند. شايد ما با يحيي گل‌محمدي و صبا با هم روبه‌رو مي‌شديم. الان او براي موفقيت پرسپوليس تلاش مي‌كند و من هم به اتفاق دستيارانم در كادر فني راه‌آهن سعي مي‌كنيم آناليز دقيقي از نقاط قوت و ضعف پرسپوليس داشته باشيم. من با يحيي در اين بازي رقابت دارم، اما اين مساله بيرون از مستطيل سبز وجود ندارد و خارج از فضاي فوتبال ما با هم رفيق هستيم. اين فوتبال يك روزي و يك جايي تمام مي‌شود و آنچه كه به جاي مي‌ماند، خاطره‌ها و رفاقت‌هاست.

* اواخر فصل قبل بود كه از قول پرداخت مطالبات خود توسط قائم‌مقام وقت باشگاه پرسپوليس گفتيد.
– يك سال و نيم است كه از پرسپوليس جدا شده‌ام اما متاسفانه هنوز مطالباتم پرداخت نشده است. پيش از عيد نامه‌اي به آقاي زارع دادم كه به آقاي رويانيان برسانند. 10 روز پيش هم با آقاي رويانيان در اين‌باره صحبت كردم كه ايشان قول دادند به زودي اين امر انجام شود.

* و هنوز اين وعده نيز عملي نشده است؟
– نمي‌دانم چه بگويم! چطور مي‌شود با مربياني كه بعد از من آمدند تسويه‌حساب كامل كرده‌اند، اما علي دايي چون نه اهل شكايت كردن است و نه مجيز كسي را مي‌گويد هنوز به حق و حقوق خود نرسيده است. تا بعد از بازي‌مان برابر پرسپوليس صبر مي‌كنم. ان‌شاءا… كه تا آن موقع موضوع دوستانه حل شود. اما اگر اين اتفاق رخ ندهد، چاره‌اي ندارم جز اينكه از طريق كميته انضباطي اقدام كنم. چون اين طلب حق خانواده‌ام است.

* بازي تيم ملي برابر كره‌جنوبي در پيش است. فكر مي‌كنيد چه نتيجه‌اي در اين ديدار رقم خواهد خورد؟
– فقط با تمام وجود آرزوي پيروزي و موفقيت تيم ملي كشورم را دارم. لحظه‌شماري مي‌كنم تا پيروزي ايران برابر كره جنوبي را ببينم. همه دلم و وجودم همراه تيم ملي است تا يك پيروزي شيرين و دلچسب را به اتفاق هم‌ميهنانم ببينم.

* به ورزشگاه می روید؟
– بستگي به ساعت و شرايط تمرين راه‌آهن دارد. البته به دلايلي ترجيح مي‌دهم اين بازي را از تلويزيون نگاه كنم.

* سوالم از اين جهت بود كه شايد حق پخش بازي توسط صدا و سيما خريداري نشود؟
– ان‌شاءا… كه اين بار صدا و سيما حق پخش اين بازي را خريداري خواهد كرد. همه مردم كه نمي‌توانند به ورزشگاه بروند. اين حق طبيعي مردمي است كه دل‌خوشي‌شان تماشاي بازي‌هاي تيم ملي كشورشان است.

* مهاجمان فعلي تيم ملي مدتي است در راه گلزني خيلي موفق نيستند. همين امر منتقدان قديمي علي دايي را به ياد شما انداخته تا امروز آرزو كنند كاش مي‌شد علي دايي به مستطيل سبز برگردد؟
– اين طور نيست. تيم ملي در حال حاضر فورواردهاي توانمندي در اختيار دارد كه مي‌توانند براي فوتبال‌دوستان كشورمان نتايج خوب و لحظات شادي را رقم بزنند. به شخصه لحظه‌شماري مي‌كنم تا بازي ايران برابر كره‌جنوبي آغاز شود تا با گلزني مهاجمان خوب تيم ملي شادي خودم را بروز بدهم.

* اين بازي مي‌تواند بازی مرگ و زندگی باشد؟
– به طور حتم بازي ساده‌اي پيش‌رو نخواهيم داشت اما حضور يكصد هزار هوادار در ورزشگاه و حمايت‌شان از تيم ملي مي‌تواند برگ برنده‌اي برايمان باشد. به طور حتم با غلبه بر اين حريف سرسخت ملي‌پوشان كشورمان از لحاظ روحي و رواني و حتي جدول گروه روند صعودي خوبي خواهند داشت و در نهايت ان‌شاءا… با صعود به مرحله نهايي جام‌جهاني، فوتبال يك بار ديگر شور و نشاط و هيجان را به ميان مردم و جامعه ايران خواهد آورد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)