خبرگزاری پرسپولیس : محمد رویانیان می گوید نمره فرهنگی فوتبال ایران با ارفاق 10 است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه گردهمایی کمیته‌های فرهنگی باشگاه‌های لیگ برتر که به میزبانی این باشگاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: من به شرایط فرهنگی فوتبال ایران با ارفاق نمره 10 می‌دهم. هم اشکال از جانب باشگاه‌ها است و هم فدراسیون، که هدفگذاری مناسبی برای این کار انجام نداده اند. فدراسیون هم در این زمینه انتظارات را برآورده نکرده است.

وی افزود: ارزش‌های اخلاقی فوتبال در دنیا واحد است، اما ما در اینجا نه تنها به ارزش‌های ایرانی اسلامی خودمان پایبند نیستیم، بلکه به این ارزش‌های جهانی هم توجهی نداریم. باید به این ارزش‌های ایرانی اسلامی توجه کنیم تا مثل تختی در این ورزش ماندگار باشیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: لیدر به این معنی نیست که ما به عده‌ای پول بدهیم که آنها بیایند و تیم ما را تشویق کنند. باید فرهنگ صحیحی در ورزشگاه‌ها ایجاد شود و شعارهای دینی و ملی بدهند نه این که شعارهای زشت و مرگ بر افراد سر داده شود.

وی افزود: فوتبال ما باید انسجام اجتماعی به وجود بیاورد. در این زمینه هم همه باشگاه‌ها مسئول هستند. اگر فوتبال باعث انبساط خاطر مردم و نشاط جامعه نشود، پس به چه دردی می خورد، جز این که جنجال و حاشیه ایجاد کند. ما به هر مسئولی که می گوییم روی این مسایل کار کنید، می‌گوید این کارها زمان بر است. شما به زمان حال بچسبید تا تیمتان نتیجه‌ بگیرد. همین باعث شده که الان پرسپولیس و استقلال حتی یک کیوسک هم نداشته باشند. بنابراین ما نمی‌توانیم کار فرهنگی انجام دهیم. الان همه از پرسپولیس انتقاد می‌کنند، در حالی که اگر نتیجه‌ گرفته بودیم بدون استثنا همه از ما تعریف می‌کردند. من از کارهای بلند مدت نمی ترسم و تضمین می‌دهم تا دو سال دیگر یک پرسپولیس تمام حرفه‌ای را به هواداران تحویل دهیم.

محمد رویانیان در ادامه درباره بازگشت کریمی به پرسپولیس گفت: من با کریمی دو، سه روز پیش جلسه داشتم و یک ساعت و نیم با هم صحبت کردیم. کریمی را دوست دارم، اما پرسپولیس را بیشتر از او. ما در تیم ملی هفت ملی‌پوش داریم و به آنها گفتم که در صورت پیروزی مقابل کره جنوبی به صورت جداگانه به آنها پاداش خواهم داد. من به کریمی گفتم که باید به عنوان یک کاپیتان تمام عیار به پرسپولیس باز گردد. با این حال او موضوع بازگشت خود را به ما واگذار کرده است.

رویانیان گفت: یک اشکال در کریمی است که باید برطرف شود و یک اشکال هم در ما . مربی و بازیکن جای خود را دارند. بازیکن هیچ وقت نباید به خودش اجازه دهد که برای مربی تعیین تکلیف کند. من نمی‌خواهم کریمی و ژوزه را با هم آشتی بدهم، چرا که آشتی کردن موقتی است. ما باید این مساله را کاملا و از ریشه حل کنیم.

وی گفت: ارزش یک بازیکن به علم، اخلاق و هماهنگی‌اش با تیم است. اگر تیم من ببازد و هواداران من را تشویق کنند، گریه می‌کنم. باید از آنها بخواهم که تیم را تشویق کنند نه من را.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)