خبرگزاری پرسپولیس :  مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه ها در حال اقدامات فرهنگی گسترده ای هستند و فقط پرسپولیس نیست که در این عرصه به سختی کار می کند.

همه باشگاه ها در تلاش هستند ولی این اقدامات بازتاب ندارد، چون تنها نکات منفی فوتبال است که برجسته شده و مورد توجه قرار می گیرد.

محمد رویانیان در سخنرانی خود در همایش فرهنگی لیگ برتر با بیان این مطلب در ادامه افزود: متاسفانه این رویه باعث شده تا تصویری منفی از فوتبال بوجود آید. تبلیغ کار نادرست باعث گسترش آن می شود. تبلیغ یک حرکت خوب هم به فراگیر شدنش کمک می کند. بعضی تصور می کنند در فوتبال کار فرهنگی انجام نمی شود. در حالی که از فدراسیون تا باشگاه ها در این عرصه فعال هستند اما کمتر کسی توجه می کند.

وی ادامه داد: مثلا وقتی در جریان اهانتی که نسبت به پیامبر معظم اسلام شد، در بازی پرسپولیس تمام سکوها پر از پرچم محمد رسول الله بود. بیانیه ای در صیانت از مقام و جایگاه پیغمبر اکرم (ص) تهیه شد که حتی اعضای خارجی تیم مثل ایمون زاید و مربیان آنرا امضاء کردند ولی تصاویر آن پخش نشد. من همان زمان با آقای پورمحمدی تماس گرفتم که چرا وقتی شعار نامناسبی سر داده می شود روی آن زوم می شود ولی کارهای خوب پخش نمی شود. آن حرف ها را به این دلیل نزدیم که پای پرسپولیس وسط بود، بحث من بر سر احساسات جریحه دار شده مردم و شعائر دینی بود که باید پخش می شد اما در همان بازی، گزارشگر درباره سایر مسائل هر چه خواست گفت.

مدیر عامل پرسپولیس با اشاره به اینکه باشگاه ها باید جدای از رقابت در زمین فوتبال در سایر بخش ها حامی یکدیگر باشند تا منافع فوتبال حفظ شود، تصریح کرد: باشگاه ها باید برای انجام اقدامات فرهنگی متحد شوند تا هم کارهای بزرگتری انجام شود و هم بازتاب بهتری داشته باشد. اگر قرار باشد کارهای فرهنگی سانسور شود، اثر لازم را روی جامعه ندارد. چه اشکالی دارد روی این مسائل تبلیغ شود، بگذارید مردم ببینند فوتبال فقط مسائل منفی نیست.

رویانیان در ادامه اظهار کرد: من می خواهم کار کنم اما نمی گذارند. وقتی به پرسپولیس آمدم سه هزار تومان در حساب باشگاه بود و 18 میلیارد تومان بدهی وجود داشت. پرسپولیس چند سال بود که نتایج خوبی نمی گرفت و مرتب از جمع مدعیان فاصله می گرفت. همه اینها که یک شبه درست نمی شود، من آمدم پرسپولیس را خودکفا کنم تا روزی که از پرسپولیس می روم مدیر بعدی هیچ دغدغه ای نداشته باشد ولی نمی گذارند کار اقتصادی انجام بدهم. می خواهم کار فرهنگی کنم، می گویند کار فرهنگی را رها کن، تیم فوتبال را درست کن چون تیم فوتبال نتیجه نمی گیرد. نباید هیچ کاری بکنیم و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم. من این طرز تفکر را قبول ندارم.

مدیر عامل پرسپولیس خاطر نشان کرد: فوتبال وسیله ای برای توسعه فرهنگی است. ما هشت سال جنگیدیم تا از فرهنگ و ارزش های خودمان دفاع کنیم. حالا چه چیزی می تواند بهتر از فوتبال به توسعه فرهنگی کمک کند. به آقای کفاشیان و کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پیشنهاد می دهم گزارش مصور و ویدئویی از فعالیت های فرهنگی فدراسیون و باشگاه ها تهیه کنند تا مردم و مسئولان ببینند چه کارهایی انجام می شود. من نمی گویم آنچه انجام می شود کافی است. باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد اما آیا به همان کارهایی که صورت گرفته توجه شده است، آیا تشویقی بوده تا انگیزه ایجاد شود.

رویانیان در پایان گفت: ما می دانیم که باشگاه ها باید بودجه بیشتر را به مسائل فرهنگی اختصاص دهند ولی لازم است که اقتصاد فوتبال هم احیاء شود. باشگاه ها باید متحد باشند و با انسجام بیشتر در امور فرهنگی وحدت رویه داشته باشند تا کارهای بزرگتری انجام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)