خبرگزاری پرسپولیس : مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: پس از 10 نفره شدن مقابل کره جنوبی، فکر نمی‌کردم این تیم را بتوانیم شکست دهیم.

 

محمد قاضی درباره دیدار مقابل کره جنوبی و آخرین شرایط پرسپولیس در آستانه بازی با راه‌آهن صحبت کرد که در زیر می‌خوانید.

* ابتدا در خصوص بازی مقابل کره صحبت کنید.چه اتفاقی افتاد که ایران توانست 10 نفره این حریف قدرتمند را شکست دهد؟
بدون شک یکی از حریفان سرسخت ما در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 کره جنوبی است، اما خدا را شکر که همه با هم کمک کردیم و در بازی رفت به 3 امتیازی رسیدیم که برای راهیابی به جام جهانی به ما کمک خواهد کرد.

* خیلی‌ها معتقدند با این برد تیم ملی مسیر خوبی را برای صعود به جام جهانی طی کرد.
 خیر، من با این موضوع مخالفم، ما دیدارهای بسیار سختی را در روزهای آینده برای صعود به جام جهانی در پیش داریم، بازی با ازبکستان بسیار حساس و حیاتی است. امیدوارم ازبکستان را در تهران شکست دهیم تا خیال مان برای صعود به جام جهانی از همه بابت راحت شود. اما واقعا به یک عزم ملی دیگر نیاز داریم.

* منظورتان از عزم ملی چیست؟
واقعا دست تک تک مردم ایران را که در دیدار برابر کره 90 دقیقه بدون توجه به هیچ مسئله‌ای تیم ملی ایران را تشویق کردند، به گرمی می فشارم و تشکر ویژه‌ای از آنها دارم، واقعا آنها در دنیا تک هستند. همچنین جا دارد از تمام مسئولین و رسانه‌ها نیز که به ما روحیه دادند و از استرس تیم ما کم کردند تقدیر و تشکر ویژه‌تری داشته باشم. همه این موضوعات دست به دست هم داد تا کره در تهران زانو بزند، امیدوارم که در دیدار برابر ازبکستان هم جو ورزشگاه آزادی همین‌طور وحشتناک باشد تا ازبک‌ها هم تنشان بلرزد.

* آیا کره تیم همیشگی بود؟
کره جنوبی بدون شک تیم بسیار خوب و با تاکتیکی است. آنها فرصت‌های خوبی روی دروازه ما داشتند، اما خوشبختانه ناکام بودند. من معتقدم در این گونه بازی‌ها تیمی برنده است که باهوش‌تر باشد. مقابل کره ما با فکر و با هوش‌تر بازی کردیم و نتیجه‌اش را هم دیدید.

* اما تیم ملی مقابل لبنان نتوانست باهوش بازی کند و به پیروزی برسد!
اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم به هیچ عنوان در لبنان حق ما باخت نبود؛ در آن بازی عادلانه‌ترین نتیجه برد ما و کسب سه امتیاز بود اما متأسفانه نتیجه را در لبنان واگذار کردیم و فشارهای زیادی بر روی ما پس از آن دیدار وارد شد. اما ما بازی با لبنان را فراموش کردیم و خوشبختانه با همکاری بازیکنان و تدابیر کی‌روش کره را در تهران شکست دادیم. خوشبختانه از آن فشار گذشته خارج شده‌ایم و این موضوع را به همه ثابت کردیم که برای رسیدن به جام جهانی در حال زحمت کشیدن هستیم.

* در خصوص خودت بگو، با حضور دو رگه‌ها آیا امیدی به بازی کردن در ترکیب ثابت تیم ملی داری؟
من هیچ مشکلی با حضور دورگه‌ها در تیم ملی ندارم، مثل گذشته کار خودم را با قدرت انجام می دهم. هر فردی که بازیکن تأثیرگذار و خوب باشد با تدابیر کادر فنی به میدان می‌رود. من از همه چیز بیشتر برایم مهم موفقیت تیم ملی است، هیچ فرقی برایم نمی‌کند که من بازی کنم یا فرد دیگر. ما اگر نتیجه بگیریم جواب محبت‌های مردم و از حیثیت فوتبال دفاع می‌کنیم که همین موضوع یک دنیا برای ما ارزش دارد.

* پس از 10 نفره شدن تیم ملی این باور را داشتید تا کره را شکست دهید؟
باور کنید فکر نمی‌کردم که این اتفاق بیفتد اما بچه‌ها غیرت و جسارت خود را نشان دادند و 90 دقیقه دویدند نتیجه‌اش هم این برد شیرین بود. من به تک‌تک بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم.

* از تیم ملی گذر کنیم شرایط پرسپولیس را چگونه می‌بینید؟
متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های زیاد نتایج خوبی نگرفتیم. ما پس از بازی خوب مقابل سایپا و با روحیه عالی ملی‌پوشان باید مقابل راه‌آهن با انگیزه و جوان بازی کنیم. خوشبختانه تیم ملی به پرسپولیس هم کمک کرد تا بتواند در ادامه راه به هدفش برسد. علت اصلی عدم نتیجه گیری پرسپولیس مشکل روحی و روانی بود که امیدوارم این مشکل برطرف شده باشد. در فوتبال پستی و بلندی وجود دارد و در بازی مقابل کره نیز باید این موضوع را اعلام کنم که ثابت شد فوتبال 90 دقیقه است و تیمی مزد زحمات خود را می‌گیرد که علی رغم 10 نفره شدن تا دقیقه 90 بجنگند.

* در پایان اگر حرفی دارید، بیان کنید.
امیدوارم که تیم ملی کشورمان با تلاش‌هایی که همگان در فوتبال ما می کشند راهی جام جهانی شود، چون حیف است این مردم نماینده‌های خود را در جام جهانی نبینند، از طرفی دیگر حرف و حدیث‌هایی درباره من و پرسپولیس به زبان آمده که باید این مسئله را اعلام کنم که من با پرسپولیس قرارداد دارم و تا روز آخر سعی خواهم کرد بهترین عملکردم را برای این تیم داشته باشم و به هدف خودم برسم. بالاخره برای حضورم در پرسپولیس زحمت کشیده شده و من هم با هدف بالایی لباس قرمز را بر تن کردم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)