تيم فوتبال بارسلونا 218 بازي پيش از رويارويي هفته هشتم لاليگا مقابل دپورتيوو لاکرونيا، 4 بار دروازه‌اش باز شده بود.

دپورتيوو اولين تيمي است که توانست پس از 218 بازي 4 گل را وارد دروازه بارسلونا کند. هرچند بارسا در پايان موفق شد با نتيجه 5 بر 4 به پيروزي برسد.

اين به معناي آن است که 1329 روز از آخرين باري که بارسا اجازه داد 4 بار دروازه‌اش باز شود، مي‌گذرد و اين اتفاق در بازي خارج از خانه آبي و اناري پوشان مقابل اتلتيکو مادريد در اول مارس 2009 رخ داد.

فارس، در آن شب بارسلونا با گل‌هاي آنري و مسي پيش افتاد، اما اتلتيکو با گل‌هاي فورلان و آگوئرو بازي را به تساوي کشاند. تيم ميزبان با گل ديگري از آنري باز هم پيش افتاد و سپس فورلان از روي نقطه پنالتي يک بار ديگر بازي را به تساوي کشاند. آگوئرو درنهايت با به ثمر رساندن گل چهارم نتيجه را به سود اتلتيکو رقم زد.

با توجه به گل‌هايي که بارسا در ديدار مقابل لاکرونيا دريافت کرد، اين ويکتور والدس و دفاع موقتي کاتالان‌ها است که انتقادهاي فراواني را متوجه خود ساخته‌اند. بارسا در بازي‌هاي پيشين خود به اين راحتي گل نمي‌خورد.

از زماني که گوارديولا و ويلانووا سکان هدايت بارسا را از فرانک ريکارد تحويل گرفتند، آبي‌و‌اناري پوشان هرگز بيش از 3 گل در ديدارهاي ليگ دريافت نکردند. در فصل گذشته تنها اوساسونا و گرانادا بودند که توانستند 3 بار دروازه شاگردان گوارديولا را باز کنند. در حالي که ويارئال، والنسيا، اتلتيک‌ بيلبائو، بتيس و رئال مادريد نيز هر کدام 2 گل به بارسا زده‌اند.

دو فصل پيش هرکولس و رئال سوسيه‌داد با 2 گل، بيشترين توپ را وارد دروازه بارسا کردند و هر دو از اين بازي امتياز گرفتند. شاگردان گوارديولا در فصل 10-2009 نيز هرگز بيش از 2 گل دريافت نکردند. اتلتيکو در هر دو بازي، مايورکا، آلمريا، ساراگوسا و سويا 2 بار دروازه‌ کاتالان‌ها را باز کردند. در فصل 09-2008 يعني اولين سال مربيگري گوارديولا در اين تيم ويارئال 3 گل در نيوکمپ وارد دروازه اين تيم کرد.

به هر حال دپورتيوو با وجود اينکه 4 بار دروازه غول‌هاي اسپانيا را باز کرد، با نتيجه 5 بر 4 شکست خورد تا امتيازي از گل‌هاي فراوان خود به دست نياورد. اين اولين بار در تاريخ باشگاه لاکرونيا بود که توانست 4 گل در خانه خود به ثمر برساند و درنهايت شکست بخورد. اين تيم يک بار هم خارج از خانه 4 گل به ثمر رساند و شکست خورد و آن هم در سال 1955 در مورسيا بود. لاکرونيا در فصل 50-1949 نيز 4 گل مقابل رئال سوسيه‌داد به ثمر رساند اما اين بازي با تساوي 4 بر 4 به پايان رسيد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)