سرمربی فولام از اشکان دژاگه بازیکن ایرانی خود راضی است.

عادل عمادی – لندن/ فولام در یک بازی فوق‌العاده حساس و تماشایی توانست با یک مساوی شیرین از خانه آرسنال خارج شود. در این مسابقه که 6 بار دروازه‌ها باز شد، تماشاگران دو تیم بخش عمده‌ای از بازی را روی صندلی‌ها نیم‌خیز بودند و کسی به تذکر مسئولان که از آنها می‌خواست، بنشینند تا پشت‌سری‌ها هم بازی را ببینند، توجهی نمی‌کرد.

این بازی همچنین اولین حضور اشکان دژاگه در ترکیب اصلی فولام بود. حضوری خوش‌یمن که با تساوی فولام و گرفتن یک ضربه پنالتی توسط مارک شوارزر دروازه‌بان این تیم در آخرین لحظات وقت‌های اضافه همراه بود.

ورزشگاه دوست‌داشتنی
آرسنالی‌ها برخلاف اینکه دست و دلشان نمی‌رود برای گرفتن بازیکن پول خرج کنند، امکانات‌شان در «امارات» حرف ندارد. مرکز رسانه‌ای این تیم بسیار بزرگ و زیباست و فقط سالن کنفرانس مطبوعاتی آرسنالی‌ها از مرکز رسانه‌ای فولام، وستهم و کوئینز پارک رنجرز، روی هم بزرگتر است! این مرکز درست چسبیده به جایگاه خبرنگاران در داخل زمین است و رفت‌ و آمد بین آنها کاملاً راحت‌؛ برخلاف وستهم که جایگاه خبرنگاران داخل زمین طبقه سوم است و مرکز رسانه‌ای طبقه اول و هر دفعه باید از تعداد وحشتناکی پله بالا بروید.

اشکان در ترکیب اصلی
در ضمن هنگام ورود به ورزشگاه به تمام خبرنگاران یک مجله 60 صفحه‌ای تمام گلاسه مخصوص این بازی داده شد. بخش عمده این مجله به آرسنال اختصاص دارد ولی 6 صفحه نیز در مورد فولام نوشته شده. در این بخش راجع‌به هرکدام از بازیکنان ثابت فولام یک ستون مطلب نوشته شده. اینجا دیمین داف در ترکیب اصلی است اما فهرست نفرات دو تیم نشان می‌دهد که مارتین یول برای اولین‌بار اشکان دژاگه را به زمین فرستاده.

نگاهی به بازی
جایگاه خبرنگاران پشت و سمت راست نیمکت فولام بود. به زبان دیگر در نیم اول دژاگه در دورترین نقطه به شما بازی می‌کرد و در نیمه دوم درست پیش‌رویتان. بیشتر حملات آرسنال نیز در نیمه اول از این منطقه بود. جایی که باکاری سانگا و تئو ولکات، پدر جان آرنه ریسه را درآوردند. بهترین شانس دژاگه در وقت‌های تلف شده نیمه اول بود. او می‌خواست توپ ارسالی را با پشت پا وارد دروازه کند که توپ به پایش نگرفت و آن طرف‌تر، برباتوف هم کاری صورت نداد. در نیمه دوم تماشگران آرسنال فشار زیادی روی بازیکنان فولام می‌آوردند، در لحظاتی از بازی هم که ساکت بودند، روی صفحه نمایشگر بزرگ ورزشگاه می‌نوشت: «Come on Reds» و هواداران با شور بیشتری به تشویق ادامه می‌دادند. در ضمن صفحه نمایشگر ورزشگاه نیز برخلاف اکثر ورزشگاه‌ها، به‌جای اینکه زمان بازی را نشان بدهد، شمارش معکوس دقایق باقی‌مانده را نشان می‌داد. دژاگه در این بازی 85 دقیقه برای فولام بازی کرد. او در اواخر نیمه دوم هم یک فرصت خوب بین مدافعان آرسنال پیدا کرد اما آن را از دست داد. ملی‌پوش ایرانی فولام پس از زدن یک تکل محکم روی پای آلکس چمبرلین جایش را به دیمین داف ایرلندی داد.

 بازی در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده 2-2 بود که «فیل داود»، داور بازی روی یک صحنه نسبتاً مشکوک اعلام پنالتی کرد و ورزشگاه را به آتش کشید. میکل آرتتا که در حین بازی خیلی خوب کار کرده بود، پشت توپ رفت و انصافاً خیلی هم ضربه را بد نزد اما شوارزر استرالیایی توپ را از گوشه دروازه بیرون کشید. صحنه آن‌قدر حساس بود که شما فراموش می‌کردید در جایگاه خبرنگاران نشسته‌اید و نباید بالا بپرید! پس از این ضربه داور بلافاصله سوت پایان بازی را زد. دژاگه که چند دقیقه قبل تعویض شده بود، داخل زمین رفت و مشغول حرف زدن با شوارزر شد و یول نیز که برخلاف ظاهر جدی و خشنش، آدمی شوخ و ملایم است، به سمت داور رفت و پس از کمی خوش و بش با او، شانه‌هایش را با پنجه گرفت و فشار داد!

گفت‌وگو با یول
در کنفرانس‌های مطبوعاتی لیگ‌برتر اگر بازیکنی کار خاصی نکرده باشد، معمول نیست که در مورد‌ش سؤال شود و سؤال معروف «نظر شما راجع‌به فلانی چیست؟» در لیگ‌برتر انگلیس جایی ندارد. مربیان پس از کنفرانس، بیرون به چند سؤال دیگر جواب می‌دهند. این قسمت فقط مربوط به خبرنگارانی است که روزنامه‌هایشان روز دوشنبه منتشر می‌شود و کسی حق ندارد حرف‌هایی که مربیان این جا می‌زنند را یک‌شنبه منتشر کند. تمامی این خبرنگاران یکدیگر را می‌شناسند و اگر غریبه‌ای بین‌شان باشد، پس از پایان کار خیلی جدی و نسبتاً تند تذکر می‌دهند که این حرف‌ها نباید تا قبل از دوشنبه جایی کار شود. به‌ هر ‌حال اینجا به هر زحمتی که بود دو سؤال از مارتین یول پرسیدم. یول در پاسخ به اینکه نظرش راجع‌به اولین حضور دژاگه در ترکیب اصلی فولام چگونه بود، گفت: «من از دژاگه راضی هستم. او نشان داد بازیکن خوبی است.»

از یول همچنین پرسیدم چهارشنبه آینده بازی‌های ملی دوستانه است ولی دژاگه باید در تهران جلوی ازبکستان بازی کند و پس از سفری طولانی به اینجا بازگردد، در حالی که شما یک‌شنبه آینده با ساندرلند بازی دارید‌ مشکلی با این قضیه ندارید‌؛ مربی هلندی فولام با لبخند و بی‌تفاوتی خاصی که در تضاد کامل با چهره خشن و هیکل درشتش بود، گفت: «نه من مشکلی ندارم. ما دیمین داف را هم داریم که بازیکن خیلی خوبی است و اگر دژاگه آماده نباشد از او استفاده می‌کنیم اما اشکان هم بازیکن تأثیر‌گذاری است و او هم یکی دیگر از بازیکنان خوب ماست.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)