وقتی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل کره جنوبی تنها بخاطر یک شانس توانست پیروز میدان شود همگان از بازی خوب و منطقی این تیم یاد می کردند وامید می رفت که در بازیهای بعدی یک تیم تمام عیار باشد اما بازی احساسی و بی برنامه آن در مقابل ازبکستان تمام امیدها را به باد داد.

ایرنا، تیم ملی فوتبال کشورمان اگر حرفه ای باشد هیچگاه دیدارهای خانگی را با ترس و لرز و اما و اگر انجام نمی دهد بلکه آن را باید یک فرصت برای پیروزی قلمداد کند و این در حالی است که از سه بازی خانگی اگر گل نکونام مقابل کره جنوبی را شانس قلمداد نکنیم هیچ حرفی برای گفتن نداشت و این یعنی فوتبال بی برنامه و غیر حرفه ای .

در مسابقه امشب در مقابل ازبکستان ، یک فوتبال کاملا بی برنامه و بدون حساب ارائه شد بجز 10 دقیقه اول که مقداری فشار روانی روی ازبکستان بود در طول 90 دقیقه هیچ برنامه منسجمی برای رسیدن به گل وجود نداشت.

در تاشکند اگر بر اثر اشتباه دفاع ازبکستان ، کریم انصاری فرد آن گل را به ثمر نمی رساند اکنون می بایست با ضعیف ترین نتیجه ها در ته جدول جا خوش می کردیم.

در لبنان یک تیم کاملا دست و پا بسته بودیم و به همین دلیل لبنانیها با شکست ما را بدرقه کردند ، در تهران در مقابل تیم ضعیف قطری حتی یک فرصت هم بر روی دروازه حریف خلق نکردیم پس چگونه باید در فکر رفتن به جام جهانی باشیم؟

جام جهانی یک میدان و عرصه بزرگ برای تیم های بزرگ است چیزی که شاید در قد و قواره این تیم ملی ما نباشد ، نام ایران و ایرانی بزرگ است ولی در طول این مسابقات هرگز در شان نام ایران بازی نکردیم.

سه بازی دیگر تا بسته شدن کارنامه این مسابقات باقی است اما باید باورمان بشود تیمی که در مقابل چشمان 60 هزار نفر خودی شکست می خورد در زمینهای حریفانی چون قطر و کره جنوبی چگونه می تواند پیروز میدان باشد؟

آنچه که تیم ملی کنونی فوتبال کشورمان این روزها به نمایش می گذارد با تیم ملی سالهای 2006 یا 1998 بسیار متفاوت است بطوریکه باید اذعان نماییم که هرگز نتوانسته ایم مثلثی به مانند مثلت باقری – دایی و عزیزی در این تیم ایجاد کنیم.

تیم های حرفه ای فوتبال همواره روند یکسانی را دارند و به مرور زمان ضعفهای خود را برطرف می کنند اما متاسفانه تیم احساسی و بی برنامه کشورمان در طول پنج مسابقه خود دچار افت و خیزهای زیادی بوده است و ضعف های آن نه تنها برطرف نشده بلکه روز به روز بیشتر هم شده است.

نیمه دوم که به نیمه مربیان شهرت دارد هم یک نیمه کاملا غیر حرفه ای برای تیم ملی کشورمان بود زیرا نه تعویض ها به کمک تیم آمد و نه اندیشه مربی چیزی را عائد تیم ملی کرد.

به هر حال اینگونه بازیهای ضعیف جز اینکه غرور ملی را خدشه دار می کند دستاوردی به همراه ندارد که امیدواریم مسوولان و مربیان تیم ملی با بکارگرفتن شایسته ترین ها بار دیگر امید را به کاروان فوتبال ایران برگردانند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)