سرمربی سابق استقلال گفت: به نظرم برنامه‌های سرمربی پرتغالی فوتبال ایران را به قهقرا می‌برد.

فارس، پرویز مظلومی امروز میهمان حضوری برنامه ورزش و مردم بود. وی با بیان اینکه پس از شکست به ازبکستان نباید نسبت به آینده ناامید شویم، اظهار داشت: وقتی در جریان کار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی قرار گرفتیم متوجه شدیم که با برنامه‌هایش دارد فوتبال ما را به قهقرا می‌برد و با این تعطیلی‌ها که هیچ جای دنیا وجود ندارد، حساسیت رقابت را در لیگ از بین برده و فوتبال را به انزوا کشانده است.

وی ادامه داد: هر زمان یک مربی ملی سه تا پنج روز قبل از بازی، بازیکنان را برای اردو به تیم ملی دعوت کرد در کارش موفق بود و هیچ‌گاه اردوهای طولانی مدت برای فوتبال ملی ما جواب نداده است.

مظلومی یادآور شد: در دیدار مقابل ازبکستان از اینکه یک سرپرست روی نیمکت نبود تا برای تعویض، هماهنگی‌های لازم را داشته باشد تأسف‌ خوردم. البته جای خود کی‌روش هم خالی بود. توقع داشتیم این مربی حرفه‌ای در جریان بازی‌های ایران احساساتی نشود که در نهایت دیدید که همین موضوع باعث اخراج وی در بازی با کره جنوبی و تأثیر آن روی روند کاری بازیکنان شد و مشاهده کردیم که شجاعی هم به همین دلیل از زمین مسابقه اخراج شد.

مربی سابق تیم ملی "ب" ایران گفت: 20 روز لیگ تعطیل می‌شود اما تغییری در تیم نمی‌بینیم، البته انصافاً در 30دقیقه اول بازی با ازبکستان فوق‌العاده بودیم اما پس از آن کار به سمت احساسی بودن رفته و هر ضربه کاشته‌ای که برای ازبک‌ها گرفته می‌شد، تن و بدن ما می‌لرزید.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید گل محمد نوری آفساید نبود گفت: شاید خلعتبری در مسیر دید دروازه‌بان نبود و کمک اشتباه کرد، اما نباید روی مسائل داوری تمرکز کنیم چرا که در بازی رفت، قضاوت با تیم ایران بود. من معتقدم که شاید اگر کی‌روش بود می‌توانست مسائل را بهتر کنترل کند.

مظلومی در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی تأکید کرد: قوچان‌نژاد با اینکه در بازی با کره به خوبی جواب داد اما مقابل ازبکستان بی‌جهت به نوک خط حمله برده شد و دیدید که عملاً از جریان بازی خارج شد، با این حال به نظرم دژاگه در فوتبال ما خوب جواب داد و تنها بازیکنی است که نسبت به بازیکنان دیگر تیم ملی برتر است.

وی افزود: چرا باید محمد نوری که بازیکن رو به جلویی بود از بازی بیرون رفته و یک بازیکن دفاعی به ترکیب تیم اضافه می‌شد؟ چرا دیدار با تاجیکستان را با نفرات ذخیره برگزار کردیم؟ در همان دیدار دهنوی و یعقوب کریمی عالی کار کردند اما یک دقیقه هم به بازیکنی مثل دهنوی در بازی ازبکستان اعتماد نشد. باید در آن دقایق از یک بازیکن هجومی استفاده می کردیم، البته پژمان نوری هم بازیکن خوب و بزرگی است اما استفاده از سه هافبک دفاعی در خانه زمانی که به حمله و پیروزی نیاز داشتیم درست نبود.

وی افزود: با این شرایط کارمان برای صعود سخت شد و امیدوارم در بازی‌های باقیمانده بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم.

سرمربی سابق استقلال عنوان کرد: تیم ملی نیازمند جوانگرایی و تغییرات است. معتقدم که باید انتقادها را گفت اما از سوی دیگر هم باید موج منفی را دور و به بازسازی تیم ملی کمک کرد چرا که اگر به جام جهانی نرویم همه اهالی فوتبال ضرر کرده و آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: کی‌روش هم دست از لجبازی بردارد و زمانی که می‌بیند برنامه‌اش اشکال دارد باید رفع اشکال کند. به نظرم کی‌روش با تعامل با مربیان می‌تواند به اهداف خود نزدیک شود.

وی گفت: باید در افکار مربیان تیم ملی تغییراتی انجام شود. استفاده از یک سرپرست و یک دستیار ایرانی یکی از این تغییرات است.

مظلومی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال با برگزاری جام حذفی نشان داد: فقط خواسته‌های کی‌روش را پیاده نمی‌کند و از خود استقلال دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)