هفته دوازدهم بوندس لیگا با انجام بازی های شنبه و یک شنبه به پایان رسید، تساوی بایرن مقابل نورنبرگ و شکست شالکه در دیدار بربر لورکوزن اختلاف در صدر را هشت امتیازی کرد.

گل, هفته دوازدهم بوندس لیگا در روز های شنبه و یک شنبه برگزار شد که از مهمترین نتایج این هفته می توان به توقف بایرن مونیخ توسط دیگر باواریایی لیگ نورنبرگ، پیروزی بوروسیا دورتموند در دیدار نه چندان دشوار مقابل گروتر و شکست شالکه از لورکوزن اشاره کرد.

 بوروسیا دورتموند     3     1     گروترفورث
بوروسیا دورتموند در هفته دوزادهم بوندس لیگا میزبان گروتر فورث یکی از قعرنشینان بوندس لیگا بود. شاگردان یورگن کلوپ در این دیدار بسیار قاطعانه ظاهر شدند و در همان دقایق نخست از حریف پیش افتادند اما بسیار سریع گل تساوی را دریافت کردند روبرت لواندوفسکی دومین گل دورتموند را از دوی ضربه پنالتی به ثمر رساند و گوتزه نیز سومین گل وستفالنی ها را در دقایق انتهایی نیمه اول ثبت کرد تا کلوپ در شب تساوی و شکست شالکه یک پیروزی مهم را بدست آورد.

هانوفر     1     2     فرایبورگ
هانوفر پس از کسب پیروزی پر گل در دیدار خارج از خانه مقابل اشتوتگارت به نظر میرسید برای این بازی مشکل خاصی مقابل فرایبورگ نداشته باشد و بتواند براحتی با حمایت هواداران خود به سه امتیاز دست یابد. اما شکست شاگردان اسلومکا مقابل فرایبورگ غیر قابل تصور بود و این نتیجه می تواند یکی از سورپرایز های هفته دوازدهم لقب بگیرد.
فرایبورگ با این برتری به رتبه دهم صعود کرد و هانوفر نیز جایگاه ششم را برای خود حفظ کرد.

هامبورگ    1     0     ماینتس
هامبورگ مقابل ماینتس ، همانگونه که پیش بینی شد یکی از بازی های نزدیک این هفته بود. شاگردان تورستن فینک در حضور هواداران متعصب خود موفق شدند با گلزنی سان مهاجم کره ای خود به گل برتری مقابل ماینتس دست یابند و با حفظ دروازه و عملکرد خوب خط دفاعی و ره آدلر سه امتیاز حساس را در هفته دوازدهم بدست آورده تا با 17 امتیاز در همسایگی ماینتس در رتبه 9ام جای بگیرد.

فرانکفورت     4     2     آوگسبورگ

مونشن گلادباخ     1     2     اشتوتگارت

نورنبرگ     1     1     بایرن مونیخ
در یکی از حساس ترین دیدارهای این هفته نورنبرگ در دربی باواریا از بایرن مونیخ پذیرایی می کرد. بایرن خیلی زود در دقایق ابتدایی نیمه نخست با گلزنی ماریو ماندزوکیچ به اولین گل بازی دست یافتند و شانس هایی نیز برای افزتیش اختلاف داشتند اما با بی دقتی از دست دادند. با آغاز نیمه دوم نورنبرگ با شوت راه دور مارکوس فولنر و اشتباه مانوئل نوئر به گل تساوی دس یافتند.

یوپ هاینکس در این دیدار از ترکیبی کاملا دگرگون شده استفاده کرد عدم حضور فیلیپ لام در سمت راست خط دفاعی بایرن و غیبت ریبری و روبن بدلیل مصدومیت از مهمترین تغییرات ترکیب بایرن بود.

 بایرلورکوزن     2     0     شالکه
بدون شک مهمترین دیدار این هفته و آخرین بازی شنبه شب را دو تیم بایرلورکوزن و شالکه در بای آرنای لورکوزن برگزار کردند. شاگردان هوب استیونس پس از توقف بایرن می توانستند با کسب سه امتیاز مقابل لورکوزن فاصله امتیاز در صدر جدول را کاهش دهند.

ابراهیم آفلای یکی از مصدومان شالکه در این بازی بود که در دیدار دوستانه هلند مقابل تیم ملی آلمان با مشکل مواجه شده و این بازی را از دست داد. استیونس در این بازی از دراکسلر به عنوان جانشین آفلای استفاده کرد. اما گلزن کیرشنی ها در این دیدار مانند همیشه نبودند. در نیمه نخست تا حدودی شرایط پایاپای پیش می رفت اما ضربه استثنائی شورله در دقایق پایانی نیمه اول لورکوزنی ها را پیروز راهی رختکن کرد
و در نیمه دوم هم اشتفان کیسلینگ گلزن این روزهای بایر گل دوم را به ثمر رساند تا لورکوزن به یک پیروزی بزرگ در این دیدار دست یابد و در فاصله دو امتیازی شالکه در مکان پنجم جای داشته باشد.

وردربرمن    2     1     دوسلدورف

هوفنهایم     1     3     وولفسبورگ
در آخرین دیدار این هفته وولفسبورگ در دیدار خارج از خانه به مصاف هوفنهایم رفت. گرگ های آلمان با تغییر کادر فنی و برکناری ماگات روزهای خوبی را تجربه می کنند آن ها هفته گذشته موفق شدند در دیدار مقابل بایرلورکوزن به برتری با ارزشی دست یابند.

وولفسبورگ بسیار زود در دقیقه 7 به گل اول دست یافت آن ها پیش از آنکه بازی به دقیقه 30ام برسد دومین گل خود را نیز به شاگردان مارکوس بابل زدند تا با برتری به رختکن بروند. در نیمه دوم نیز برتری با وولفسبورگ بود نالدو مدافع برزیلی این تیم موفق شد در دقیقه 78 گل سوم را به ثمر رساند تا تک گل دقیقه 89 دردیوک تنها اختلاف گل را کم کند.

وولفسبورگ با این پیروزی صعودی سه پله ای داشت و به رتبه ی 13ام رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)