اتحاديه فوتبال انگليس سرانجام حکم تبرئه داور متهم به ايراد توهين نژادپرستانه در ليگ برتر را صادر کرد.

مارک کلاتنبرگ داور ديدار تيم هاي چلسي و منچستريونايتد در ليگ برتر انگليس در روز 28 اکتبر متهم شده بود در حين نشان دادن کارت قرمز به جام اوبي ميکل هافبک نيجريه اي چلسي به او توهين نژاد پرستانه کرده و از لفظ ميمون استفاده کرده است.

پليس انگليس هفته قبل پس از بررسي هاي اوليه به دنبال شکايت کانون وکلاي سياهپوست انگليس، اعلام کرد مدارک مستندي در اين مورد وجود ندارد اما مسئولان اتحاديه پس از يک هفته بيشتر بررسي سرانجام اعلام کردند در مورد کلاتنبرگ تنبيه انضباطي در نظر نخواهند گرفت.اين اتحاديه اعلام کرد شواهد محکمي در اين باره وجود ندارد.

البته اتحاديه شهادت راميرس هم تيمي برزيلي اوبي ميکل را قبول کرده اما اعلام کرد اين شهادت با ساير شهادت ها همخواني نداشته است.

ميکل نيز به علت رفتار غيرورزشي به تيم داوري در رختکن ورزشگاه مورد توبيخ قرار گرفته است.

به گزارش واحد مرکزي خبر و به نقل از خبرگزاري فرانسه از لندن، کلاتنبرگ که پس از ديدار مذکور در ديدارها قضاوت نکرده بود، گفت:« من اين اتفاق را به فراموشي مي سپارم و به کار قضاوت در ليگ برتر تمرکز خواهم کرد.اما اين يکي از پراضطراب ترين دوران زندگي من بود. نژادپرستي جايي در فوتبال ندارد و اين تجربه اي شد تا بسياري بفهمند نمي توانند از چنين ادعايي براي اثبات بي گناهي خود استفاده کنند. اما روند رسيدگي براي دو طرف بايد به شکل عادلانه صورت بگيرد.»

باشگاه چلسي با انتشار بيانيه اي حکم کميته انضباطي اتحاديه انگليس را پذيرفت اما اعلام کرد بازيکنان و باشگاه در گزارش اين موضوع درست عمل کرده اند.

اين اتفاق باعث شد تا اتحاديه فوتبال انگليس براي نظارت بر داوران به مانند رشته راگبي از سيستم ارتباطي استفاده کند و اين سيستم قابليت ضبط اظهارات داوران در طول بازي را دارد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)