وحید جعفری گفت: اکثر تیم‌های لیگ برتری با شرایط استفاده از توپ‌های جدید آشنا نیستند و به همین علت به مشکل بر می‌خورند.

ایسنا؛ مدیرعامل نمایندگی خاورمیانه شرکت آل اشپورت درباره مشکلات تیم‌های لیگ برتری در استفاده از توپ‌های جدیدی که این شرکت به لیگ برتر ایران داده است، اظهار کرد: همیشه تیم‌های لیگ برتری از توپ‌های ما اعتراض می‌کردند، ولی مشکل اینجاست که آنها نحوه استفاده از توپ‌ها را نمی‌دانند و به همین علت به مشکل بر می‌خورند. وقتی هم که کارشان مشکل می‌شود توپ را به زمین ما می‌اندازند و ما را مقصر قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: توپ‌های جدید کارایی متفاوتی با توپ‌های دست دوز قدیمی دارند. توپ‌های دست دوز، استقامت بیشتری دارند، ولی توپ‌های پرسی چرمی جدید برای حداکثر دو تا سه هزار شوت طراحی شده‌اند و این یعنی از این توپ‌ها در حداکثر دو یا سه بازی می‌شود استفاده کرد. آن هم در صورتی که شرایط استفاده از آن را بدانیم و گرنه شاید برای یک بازی هم جواب ندهند. بارها شنیده‌ایم که توپ جدید ما در میانه یک بازی شکل خود را از دست داده یا حتی پاره شده است که این مساله به نحوه غلط استفاده از توپ‌ها باز می‌گردد.

جعفری همچنین گفت: اگر مسئولان تدارکات تیم‌ها در نگهداری و استفاده از این توپ‌ها دقت کنند، کمتر با مشکل مواجه می‌شوند. مثلا بیشتر تیم‌ها هنگام مسافرت باد توپ‌ها را خالی می‌کنند و در مقصد دوباره پرشان می‌کنند. در صورتی که روی توپ‌ها نوشته شده که اگر باد آنها به زیر 30 درصد حجم توپ برسد دیگر قابل استفاده نیستند! ما سعی می‌کنیم که در جلسه‌ای شرایط و نحوه استفاده درست از توپ‌های جدید را به مسئولان تیم‌ها توضیح دهیم.

وی ادامه داد: سه شنبه (28 آذر) جلسه‌ای با حضور مسئولان تدارکات تیم‌ها خواهیم داشت و شرایط استفاده از توپ ها را توضیح می‌دهیم. همچنین در این جلسه از توپ‌های زمستانی جدید هم رونمایی می‌شود. همین جا از تدارکات تیم‌ها خواهش می‌کنم که حتما در جلسه حاضر شوند.

جعفری درباره انتقاد برخی تیم‌ها مبنی بر این که توپ‌های جدید از چین وارد می‌شوند هم گفت: همه توپ‌های جدید چینی هستند چون تکنولوژی این کار چین است. توپ‌های دست دوز درجه یک متعلق به کشور پاکستان است و توپ‌های چرمی – پرسی جدید از چین می‌آیند. حتی برندهای معروفی مثل نایکی و آدیداس هم توپ‌هایشان را در چین می‌سازند.

مدیرعامل نمایندگی خاورمیانه شرکت آل اشپورت در پایان گفت: به علت این که با سازمان لیگ قرارداد داریم تا پایان فصل از همین توپ‌ها استفاده می‌کنیم و در صورتی که ببینیم شرایط زمین ما، امکانات و نحوه استفاده از توپ‌ها مناسب نیست، در فصل آینده از همان توپ‌های دست دوز قدیمی استفاده می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)