یک روزنامه چاپ برزیل به بازیکن افسانه‌ای پیشین کشورش بخاطر کم کردن ۱۷ کیلوگرم از وزنش، جایزه میلیونی پرداخت کرد.

روزنامه اوگلبو روز گذشته دست به جیب شد و مبلغ هنگفتی را به «رونالدو» پرداخت کرد.

علت این امر بخاطر بدهی به مهاجم پیشین «سلسائو» نبود. حتی به دلیل شکست خوردن در پرونده‌ای قضایی و شکست خوردن در شکایت‌های معمول دادگاهی نیز صورت نگرفت. بلکه پاداش جایزه‌ای بود که مسئولان این روزنامه پرتیراژ قولش را به گلزن پیشین اول کشورشان و جهان داده بودند. این که او اگر وزنش را کم کند و از چاقی مفرط فاصله بگیرد، 2.44 میلیون یورو به وی پاداش خواهند داد. رقمی که روز گذشته از حساب بانکی «اوگلبو» خارج و به این چهره پرداخت شد.

  •  
  •  
  •  ر

 

*سلطان توپ یا سلطان چاقی

رونالدو که در زمان بازی، به سلطان توپ معروف بود و هنگامی که در سال 2011 ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشت، بخاطر افزایش ناگهانی وزن به «سلطان چاقی» ‌یا «بمب‌‌افکن کالری!» نزد رسانه‌ها معروف شد، بر اساس گزارش رسانه‌های برزیل، اکنون یکبار دیگر خوش هیکل شده است.

لوئیس نازاریو دلیما معروف به رونالدو که از سال 1994 در فوتبال ملی کشورش ظهور کرد، همراه «سلسائو»  قهرمان جهان در سال 1994 و 2002 شد. بازیکن برتر جهان در سال 1996، 1997 و 2002 از وقتی که در ژوئن سال 2011 اعلام بازنشستگی کرد، اسیر چاقی شد، اما وی توانست 17 کیلوگرم از وزنش را بکاهد و رقم فوق را بابت این دریافت کند.

*تامین اسپانسر برای رفع چاقی

روزنامه برزیلی برای آنکه به وعده‌اش در قبال این چهره عمل کند، با همکاری و حمایت یک برنامه تلویزیونی و جذب اسپانسر، مبلغ فوق را تامین کرد و همین طور بطور «آن لاین» مخاطبین خود را در جریان این پروژه یعنی «کاهش وزن »‌ رونالدو گذاشت.

بازیکن سابق آیندهوون هلند، بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا، آ.ث‌ و اینترمیلان ایتالیا نیز در مدت 12 هفته توانست 17 کیلو از وزنش را که به 118 کیلوگرم رسیده بود، کم کند. در این میان علاقمندانش از طریق یک برنامه تلویزیونی، هفته به هفته در جریان جزییات کار قرار گرفتند.

*دوران سخت رژیم

در این مدت که به گفته وی دوران سختی نیز بود، رونالدو با تجویز پزشک رژیم غذایی گرفت و بسیار ورزش کرد.

او هر روز یک ساعت به حرکات آیروبیک پرداخت. همچنین ورزش‌های شنا،‌بوکس و وزنه‌برداری نیز انجام داد.

رونالدو که این اواخر به گفته خودش «بسیار تنبل و کم تحرک» شده بود، گاه 30 کیلومتر با دوچرخه‌اش رکاب زد.

در نتیجه این همه تلاش که از دید دوربین‌های تلویزیونی دور نماند و مرتب پخش شد، «چربی‌های اضافی » بدنش گرفته شد و به گفته پزشکان چربی خونش از 25 به 18 درصد تقلیل یافت.

*باورهای مربی بدنساز

در پی تلاش رونالدو برای کم کردن وزنش، روزنامه برزیلی پاداش فوق را به وی پرداخت کرد. مارچیو آتلا، مربی بدنسازی که از طرف این نشریه مامور مراقبت و زیر نظرگرفتن وی شد، گفت: مهم نیست که چنین رقم سنگینی از حساب یک روزنامه پرداخت می‌شود. بلکه مهم کاهش وزن او است که همه برزیل را نگران کرده بود.

او ادامه داد: باید اعتراف کنم او بهترین شاگردی است که تاکنون داشته‌ام. او آنقدر وزن کم کرد که حتی در شرایط بازگشت به میدان فوتبال قرار گرفت. البته خودش به من گفت نمی‌خواهد از دوران بازنشستگی خارج شود. چون دیگر دوست ندارد سفر کند و با پرخوری‌ها، وزنش را مجدداً افزایش دهد. او حالا می‌خواهد از من برنامه بگیرد که وزنش را در حد فعلی حفظ کند.

*عدم تحرک کافی

رونالدو هم که ثمره تلاش خود را با دریافت جایزه‌ای ارزشمند گرفت، نیز گفت: خیلی خوشحالم که به این موفقیت رسیدم و باردیگر وزنم کاهش یافت. من آنقدر چاق شده بودم که حرکت کردن واقعاً برایم سخت شده بود. بعد از این باید تلاش کنم تا دیگر افزایش وزن نداشته باشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)