قراردادي كه ژوزه در شكايت احتمالي خود به فيفا به آن استناد خواهد كرد قرارداد 480 ميليوني ثبت شده در فدراسيون فوتبال نيست بلكه قراردادي است كه او به شكل جداگانه و با زباني بين‌المللي با پرسپوليسي‌ها منعقد كرده.

 گل-؛ در مناقشه ميان باشگاه پرسپوليس و مانوئل ژوزه بر سر رقم پرداختي به اين مربي، يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال اظهار نظر جالبي كرده كه در نوع خودش قابل توجه است.

حجت‌الاسلام عليپور مي‌گويد قراردادي كه از مانوئل ژوزه و پرسپوليس در فدراسيون فوتبال موجود است با رقم 480 ميليون تومان منعقد شده است. وي تاكيد مي‌كند اگر ژوزه بخواهد شكايتش را به فيفا ببرد بايد بر پايه همين قرارداد اقدام كند. اما پيگيري‌هاي ما در اين زمينه به نتايجي متفاوت از آنچه عليپور مي‌گويد رسيده است.

480 ميليون بود كه پرداخت مي‌شد

«قراردادهاي تنظيم‌شده با زبان فارسي اساسا از سوي فيفا فاقد اعتبار قانوني است.» يكي مدير برنامه ايراني كه از منيجرهاي رسمي فيفاست با ذكر اين نكته به سايت گل مي‌گويد: «در پرونده‌هاي اين‌چنيني و شكايت مربيان از باشگاه‌ها، استناد فيفا به قراردادي است كه هر يك از طرفين بتواند بدون كمك طرف دوم آن را مطالعه و بررسي كند. يعني فقط قراردادهايي كه با زبان انگليسي و آلماني و… نوشته شده باشد از نظر فيفا سنديت دارند نه قراردادي به زبان فارسي.این مسئله در مورد قرارداد تمام روسی یا هر زبان غیرمعمول دیگری نیز صدق می کند.»

بنابراين قراردادي كه ژوزه در شكايت احتمالي خود به فيفا به آن استناد خواهد كرد قرارداد 480 ميليوني ثبت شده در فدراسيون فوتبال نيست بلكه قراردادي است كه او به شكل جداگانه و با زباني بين‌المللي با پرسپوليسي‌ها منعقد كرده. چه، اگر قرارداد 480ميليوني معتبر بود مسئولان پرسپوليس مشكلي بابت تسويه حساب نداشتند و بلافاصله مبلغ كامل آن را به ژوزه پرداخت مي‌كردند و نیازی به این همه مذاکره و بالا و پایین نبود.

مرجع رسيدگي کجاست؟

نكته دومي كه اين روزها از آن صحبت مي‌شود اين است كه ژوزه در صورت تصميم به شكايت بايد به فدراسيون فوتبال ايران مراجعه كند نه به فيفا. اين نكته هم از سوي منابع آگاه و مطلع از قوانين فيفا رد شده و به نظر مي‌رسد ژوزه مي‌تواند شكايتش را مستقيما در فيفا دنبال كند. طرفين در هنگام عقد قرارداد مرجع رسيدگي را در متن قرارداد قيد مي‌كنند و با توجه به اين‌كه امكان پيگيري شكايت در ايران براي ژوزه که قرار است از ایران خارج شود وجود ندارد طبیعی است که این شکایت به فیفا برده شود.در واقع شکایت به فیفا برخلاف نظر مدیر حقوقی پرسپولیس به هیچ وجه غیرقانونی نیست چون قراردادهای مشابه ژوزه 2 مرجه رسیدگی دارند ، فدراسیون فوتبال ایران و فیفا.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)