خبرگزاری پرسپولیس : درحال حاضر باشگاه‌های ورزشی ایران قابلیت پذیرش در فرابورس ایران را ندارند زیرا یکی از شروط اصلی ورود شرکت‌ها به فرابورس سودآور بودن، شفافیت مالی و منابع درآمدی پایدار است.

ابراهیم عنایت _ نایب رییس هیات مدیره فرابورس _ در همایش خصوصی سازی و سرمایه‌گذاری در ورزش به شرایط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس اشاره کرد و با بیان این‌که باشگاه‌های ورزشی باید به شرکت‌های سهام عام تبدیل شوند خاطرنشان کرد: یکی از شروط اصلی ورود شرکت‌ها به فرابورس شفافیت درصورت‌های مالی است که باشگاه‌های ورزشی نیز باید این شرط را رعایت کنند.

عنایت به عرضه ناموفق باشگاه راه‌آهن در فرابورس اشاره کرد و گفت: متاسفانه تجربه ناموفقی در عرضه سهام راه‌آهن در فرابورس وجود داشت به طوری که درعرضه اولیه این شرکت ناموفق بود و در عرضه بعدی سهام این شرکت با قیمت پایین‌تری مورد معامله قرار گرفت.

نایب رییس هیات مدیره فرابورس با بیان این‌که 40 باشگاه ورزشی در سراسر اروپا در بورس‌های کشور پذیرفته شده‌اند پیشنهاد داد: صندوق سرمایه‌گذاری بخش ورزشی تشکیل شده تا منابع حاصل از آن صرف توسعه ورزش شود.

به گفته وی، ساختار مالکیت باشگاه‌ها، تعداد هواداران، قوانین و مقررات، روش‌های مدیریتی عوامل اصلی در روند خصوصی سازی فوتبال است که با راهکارهای اصولی امکان پذیر خواهد بود.

عنایت در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟ گفت: مهمترین مشکل این باشگاه‌ها زیان انباشته آن‌ها است زیرا تداوم سودآوری این باشگاه‌ها باید برای کسانی که می خواهند سهام آن ها را خریداری کنند محرز شود.

به گفته نایب رییس هیات مدیره فرابورس ، اگر این شرکت‌ها با شرایط مناسبی وارد فرابورس شوند نه تنها تاثیر مثبتی در حوزه‌های باشگاه‌های ورزشی دارند حتی می توانند موجب گسترش بازار سرمایه شوند.

وی عنوان کرد:‌علاقه مندی در حوزه واگذاری باشگاه‌ها وجود دارد ولی از مسوولان درخواست می شود که در این خصوصی همکاری کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)