آرسن ونگر سرمربی آرسنال ژاپن را به عنوان بازار نوظهوری برای کشف بازیکنان جدید برای لیگ برتر انگلیس می شناسد.

ایرنا به نقل از رویترز، سرمربی فرانسوی آرسنال از نظر گلچین کردن بازیکنانی مثل نیکلاس آنلکا، روبرت پیرس و امانوئل پتی از باشگاههای فرانسه و تبدیل آنها به بازیکنان رده اول جهانی شهرت زیادی دارد.

ونگر که هفدهمین فصل حضور خود را در آرسنال می گذراند، در چند فصل گذشته نتوانسته قراردادهای انتقال موفقی داشته باشد. آرسنال که 13 بار قهرمان انگلیس شده آخرین بار در سال 2005 جام حذفی را از آن خود کرد.

مارون شاماخ لژیونر مراکشی بعد از ناکامی در آرسنال قرار است به وستهم یونایتد محلق شود. سباستین اسکیلاچی مدافع فرانسوی نیز در ماه جاری میلادی از این باشگاه می رود.

ونگر گفت که رقابت برای کشف استعدادهای جدید زیاد است. فرانسه که کشور بسیار رقابتی بود نسبت به 10 یا 15سال پیش بازیکنان سطح بالا کمتری پرورش می دهد.

وی افزود: کشورهای نوظهور که بازیکنان جدیدی پرورش می دهند به نظر می رسد آلمان و اسپانیا باشند که بازیکنان جوان زیادی دارند.

ونگرادامه داد: ما به دنبال تنوع بخشیدن در محل های جستجو هستیم. در انگلیس کمی محدودیم.

سرمربی تیم فوتبال آرسنال افزود: بازار جدیدی که بسیار جذاب و رقابتی بوده بازار ژاپن است. به تعداد ژاپنی هایی که در حال حاضر در آلمان بازی می کنند نگاه کنید.

ژاپن قهرمان آسیا در دیدار دوستانه ماه اکتبر مقابل فرانسه پیروز شد و هشت تن از 24 بازیکن در ترکیب تیم این کشور برای دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل عمان در ماه نوامبر، در آلمان بازی می کنند.

کایسوکه هوندا بازی ساز زسکا مسکو، یوتو ناگاتومو بازیکن اینترمیلان، شینجی کاگاوا هافبک منچستریونایتد در لیگ های اروپایی تاثیرگذار بوده اند.

ونگر قبل از آنکه در سال 1996 به آرسنال بیاید هدایت تیم ناگویا گرامپوس در لیگ ژاپن را به عهده داشته است؛ اما در جذب بازیکنان از آسیا همیشه موفق نبوده است.

جونیچی ایناموتو هافبک سابق در اولین فصل حضور خود در آرسنال و قبل از رفتن به فولام بازی زیادی برای آرسنال نکرد. اما ریو میایچی نیز در حال حاضر به صورت قرضی در ویگان اتلتیک بازی می کند نویدبخش بوده است.

ونگر گفت:انتظارات از بازیکنان کمتر شناخته شده قبل از انتقال به باشگاهها زیاد است.

وی افزود: انتظارات خیلی بالاست. هواداران بدنبال مسی هستند نه یک بازیکن آینده دار، وقتی فردی شهرت ندارد نسبت به او بدبین هستند که این موضوع کار را برای ما بسیار سخت می کند.

آرسنال بعد از تساوی یک بر یک مقابل ساوتهمپتون در جدول لیگ برتر انگلیس در مکان ششم قرار دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)