خبرگزاری پرسپولیس : فوتبال ابران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، با سقوط یک پله‌ای در جمع تیم‌های جهان و برترین‌های آسیا مواجه شد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) نخستین رده‌بندی تیم‌‎های برتر جهان در سال جدید میلادی را امروز پنجشنبه اعلام کرد. بر اساس رده‌بندی اعلام شده، فوتبال ایران در جمع تیم‌های جهان و حتی برترین‌های آسیا سقوطی یک پله‌ای داشت.

فوتبال ایران که در آخرین رنکینگ سال 2012 میلادی به خاطر باخت به ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، با سقوطی 15 پله‌ای در جهان مواجه شد و در رده 59 قرار گرفت، در رده‌بندی جدید بازهم سقوط کرد و این بار با یک پله نزول در جایگاه شصتم دنیا ایستاد. 

این در حالی است که فوتبال ایران در جمع برترین‌های آسیا نیز با سقوط مواجه شده است. فوتبال ایران که طی سال‌های گذشته همواره جایگاه چهارمی آسیا در میان برترین‌های جهان را در اختیار داشت، در نخستین رده‌بندی سال 2013 این جایگاه را از دست داد و با 537 امتیاز به رده پنجم بهترین‌های آسیا سقوط کرد.

در رده‌بندی منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال اسپانیا همچنان صدرنشین است و تیم‌های آلمان، آرژانتین، ایتالیا، کلمبیا، انگلستان، پرتغال، هلند، روسیه و کرواسی رده‌های دوم تا دهم را در اختیار دارند. تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ازبکستان هم چهار تیم برتر آسیا در رده‌بندی جدید هستند. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)