خبرگزاری پرسپولیس : وزیر ورزش در برنامه تلویزیونی زاویه بار دیگر بر خواست وزارت ورزش برای تغییر در فدراسیون فوتبال صحه گذاشت.

محمد عباسی  وزیر ورزش و جوانان که مهمان برنامه زاویه شبکه تهران بود ، بار دیگر به طور ضمنی از اعضای مجمع خواست اگر علی کفاشیان در مجمع حرف از تغییر زد ، فرصت را از دست ندهند و این تغییر را انجام دهند.

شروع این برنامه از جایی بود که دوربین این برنامه به سراغ علیرضا عزیزی پیشکسوت سابق فوتبال رفته بود تا با او درباره شیمی درمانی و بیماری ریوی اش بپرسد. غزال تیزپای دهه 50 ایران از کفاشیان نالید و از خنده هایش و وزیر که داشت حرف های او را می شنید حسابی خندید. عزیزی از این گلایه داشت که چرا کسی سراغی از او نگرفته و گفت اصلا او را نمی شناسند و وزیر برای اینکه نشان دهد این قهرمان سابق را می شناسد گفت:« همان طور که آقای عزیزی خیلی خوب خودش را معرفی کرد ، ایشان یکی از بهترین های تیم ملی و پرسپولیس در آن سال ها بود… اصلا درست نیست که دوستان در فدراسیون فوتبال سراغی از او نگرفتند و این کار درستی نیست.» البته لحظاتی بعد آقای وزیر به یاد آوردند که کارویژه حمایت از قهرمانان بر عهده صندوق حمایت است که زیر نظر شخص وزیر فعالیت می کند و تصریح کرد:« من همین جا به مسئولان صندوق حمایت می گویم که به عیادت ایشان بروند.»

بخشی دیگر از حرف های عزیزی اشاره داشت به اینکه چرا کفاشیان برکنار نمی شود که وزیر درباره اش گفت:« به هر حال بعضی از فدراسیون ها یعنی فدراسیون فوتبال زیر نظر مجمع شان کار می کنند. فیفا بر آنها نظارت دارند و تاکید دارند که باید زیر نظر مجمع اتفاقات شان رخ بدهد. البته این طور نیست که ما نخواهیم نظارت کنیم اما …»

او درباره عدم حمایت از فدراسیون گفت:« هیچ وقت ما اینچنین عمل نمی کنیم که به فدراسیونی بی مهری شود. بعد از فدراسیون کشتی ، بیشترین حمایت ها از فدراسیون فوتبال شده است. حالا من نمی خواهم عدد و رقم بگویم ولی به دلیل کاهش بودجه های اضافه ف ما همه هزینه های مان را امسال کم کردیم . این به دلیل مشکلات و تهدیدهای خارجی بوده که اتفاق افتاده است. اما تقریبا همه امکانات ورزش در اختیار فوتبال است. در زمین استادیوم آزادی بازی های فوتبال انجام می شود ، کمپ ، استادیوم های بزرگ شهرهای مختلف. اتفاقا نظر ما این است که چرا از این پتانسیل برای درآمدزایی بهتر استفاده نمی شود.»

نکته جالب حرف های وزیر این است که او تاکید می کند پرداختی برای فوتبال برای اولین بار در چند دهه گذشته کمتر از کشتی بوده. کشتی که بودجه سالانه ای تقریبا نصف فوتبال را داشته و همین حالا حجت الله خطیب تاکید دارد دریافتی کمی از وزارت ورزش داشته. این یعنی فوتبال باید به احتمال فراوان رقمی بین 3 تا 4 میلیارد تومان در یکسال گذشته از وزارت ورزش گرفته باشد که احتمالا تمام آن صرف قرارداد کارلوس کروش شده است!

اما نکته جالب تر وقتی بود که وزیر ورزش درباره تغییرات در این فدراسیون می گفت:« به هر حال اگر اعضای مجمع فدراسیون در مجمع پیش رو این شرایط اضطرار را که آقای عزیزی می گفت را احساس کرده باشند باید تصمیم بگیرند. من اعتقاد به دخالت مستقیم ندارم اما فکر می کنم بار قبل هم اگر مجمع بهتر به پالس های مردم ، عملکردها و شرایط را حس می کرد تصمیم بهتری می گرفت اما جوی که ایجاد شد نگذاشت این مجمع روند عادی داشته باشد و حساسیت زا شده بود.»

عباسی همچنین صحبت رویانیان را هم در حرف هایش جا داد و گفت او اصلا استعفایی نداد که وزارت به او بگوید با قدرت به کارش ادامه دهد و همچنین خواست که دیگر از این کارها تکرار نشود و با احساسات طرفداران بازی نشود!

او درباره واگذاری ها هم گفت این دو تیم واگذار می شوند اما تا سال 93 و فعلا قرار است تنها بخش کوچکی از سهاماین تیم ها در اختیار اتحادیه ای با حضور پیشکسوتان شان واگذار شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)