خبرگزاری پرسپولیس :  کارشناس مسائل حقوقی فوتبال گفت: حضور تاج در سازمان لیگ قانونی است.

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: هرچند سرپرست جدید سازمان لیگ به لحاظ قانونی باید از طریق رییس کمیته مسابقات (بهروان) که قبلا از مجمع رای گرفته، مطالبش را به اطلاع هیات رییسه فدراسیون برساند اما چون بهروان از ریاست سازمان لیگ انصراف داده، پس انتخاب تاج دارای وجاهت قانونی است.

هوشنگ نصیرزاده درباره بحث‌های حقوقی ایجاد شده میان علی کفاشیان و غلامرضا بهروان مبنی بر اینکه آیا رییس فدراسیون می‌توانسته رای مجمع را ابطال کند یا به طور مستقل سرپرستی را برای سازمان لیگ بگذارد، اظهار کرد: طبق اساسانامه اینجا سه مسوولیت حقوقی وجود دارد که یکی نایب‌رییس دوم فدراسیون در امور مسابقات، دوم رییس کمیته مسابقات و سوم رییس سازمان لیگ است اما به خاطر صرفه‌جویی اداری، مسوولیت همه این‌ها را یک نفر برعهده داشت هر چند به لحاظ قانونی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مسابقات تشکیل نشده بود که بتوان از جایگاه حقوقی رییس آن دفاع کرد.

وی افزود: موضوع حضور بهروان به عنوان یک بازنشسته در مسوولیت فوق مورد ایراد بازرسی قرار گرفته که احتمالا در مجمع آینده درباره‌اش صحبت می‌شود. تاکنون در فدراسیون سه کمیته تحت عنوان کمیته مسابقات، کمیته بانوان و کمیته وضعیت بازیکنان شکل نگرفته است. در بحث مسابقات باید این نکته را هم بدانیم که سازمان لیگ طبق قانون تجارت به ثبت رسیده و براساس اساسنامه کارگزار برگزاری مسابقات است. در تمام دنیا این کارگزار که در قالب یک شرکت فعالیت کرده می‌تواند همه ساله تغییر کند و فدراسیون‌ها معمولا با برگزاری مناقصه‌ امتیاز برگزاری مسابقات را به یک شرکت کارگزار واگذار می‌کنند بنابراین چون طبق ماده 42 برگزاری مسابقات برعهده شرکت تحت نظارت فدراسیون است و در اینجا هم چون رییس فدراسیون رییس مجمع سازمان لیگ هم هست، با توجه به استعفای غلامرضا بهروان، سرپرستی را برای این تشکیلات گذاشته است بنابراین انتصاب تاج در این شرایط دارای وجاهت قانونی است.

نصیرزاده در واکنش به اینکه یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون مدعی شده بود طبق قانون سرپرست جدید سازمان لیگ هم باید زیرنظر بهروان کار کند و آیا این موضوع به لحاظ قانونی وجاهت دارد، گفت: طبق اساسنامه، آنهایی که لیگ را برگزار می‌کنند باید مطالب و هماهنگی‌هایشان را از طریق نایب‌رییس دوم به اطلاع هیات رییسه برسانند و در واقع این ادعا به لحاظ قانونی درست است اما بنده از اینکه عنوان نایب‌رییسی دوم از بهروان گرفته شده یا نه بی‌خبر هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)